Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick Regal: Evropské auto roku 2009 zdomácní v USA

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Buick uvede příští rok na americký trh novou generaci modelu Regal, která už se nabízí v Číně. Nejde o nic jiného než o evropské Auto roku 2009, tedy Opel Insignia. Vozy dodané v roce 2010 budou vyrobeny v Německu, v roce 2011 začne výroba v Kanadě.

Na čínském trhu našlo své majitele od prosince 2008 již více než 64.000 vozů. Americká verze zamíří k zákazníkům ve druhém čtvrtletí roku 2010 jako model 2011. Insignia s logem Buicku se bude prodávat pouze jako sedan v jediné a patřičně luxusní výbavě CXL. Automobilka jej řadí mezi vozy střední velikosti a nazývá jej prémiovým sportovním sedanem. Jeho hlavními konkurenty na severoamerickém trhu se mají stát Acura TSX, Volvo S60, Mazda 6 a VW Passat, Regal si troufá ale i na BMW řady 3 a Infiniti G37, tedy auta s klasickým pohonem zadních kol.

Základ nabídky motorů tvoří nepřeplňovaný čtyřválec s rozvodem DOHC o objemu 2384 cm3, který poskytuje největší výkon 136 kW (182 k) při 6700 min-1 a točivý moment 233 Nm při 4900 min-1. Druhou a vrcholnou motorizací bude přeplňovaný čtyřválec, taktéž se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě, o objemu 1998 cm3 s výkonem 164 kW (220 k) při 5300 min-1 a točivým momentem 349 Nm při 2000 min-1. Obě pohonné jednotky budou standardně spolupracovat s šestistupňovými samočinnými převodovkami, ta bez turba s vlastním ústrojím GM Hydra-Matic, přeplňovaná bude spřažena s automatem od japonského Aisinu. Poháněna budou stejně jako u jeho staršího evropského sourozence pouze přední kola. Automobilka zatím udává přibližnou spotřebu dle metodiky EPA v dálničním režimu 7,8, respektive 8,1 l/100 km.

Pro vozy s přeplňovaným motorem, které mají přijít na trh příští rok v létě, bude k dispozici Interactive Drive Control System (IDCS), který umožňuje řidiči vybrat si ze tří režimů nastavení tuhosti tlumičů, reakce na pohyb plynového pedálu, posilovače řízení a intenzity zásahů ESP. Nejedná se tedy o nic jiného než Opel FlexRide dodávaný na přání i do Insignie.

Všechny verze mají sériově na všech kolech kotoučové brzdy se čtyřkanálovým ABS, brzdový asistent a elektronickou parkovací brzdu. Nechybí rovněž stabilizace StabilTrak s kontrolou trakce. Auto má v základu čtveřici airbagů, komfortní prvky zastupují kožený interiér s vyhřívanými předními sedadly, a bezpečnostní, komunikační a diagnostický systém OnStar. K příplatkům patří navigace a audio Harman Kardon s interní flash pamětí, harddiskem o kapacitě 10 GB a USB zdířkou.

Podvozek se od Insignie nijak neliší, má tedy rozvor 2738 mm a všechna kola nezávisle zavěšená, vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu je víceprvková náprava. Řízení je hřebenové s hydraulickým posilovačem. Auta jezdí na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot MXM4 235/50 R18, ta s IDCS budou mít o palec větší obutí Goodyear Eagle RSA 245/40 R19. Také vnější rozměry karoserie jsou prakticky totožné. Jízdní výkony zatím výrobce tají.

Předpremiéra proběhla už 12. listopadu v Los Angeles, Buick Regal se ale oficiálně veřejnosti poprvé představí na začátku prosince na autosalonu v témže městě. Bude se vyrábět od prvního čtvrtletí roku 2011 v kanadském závodě v Oshawě v provincii Ontario, tam vznikají i Chevrolety Camaro. Do té doby budou muset nové automobily absolvovat dlouhou cestu přes oceán, produkci totiž bude mít na starosti mateřská továrna Opelu v německém Rüsselsheimu.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Balkan
30. 11. 2009 20:36
Re: Recept na prémiu
chlapi, no Bucik sa berie za sub-premium, ale smiech nas prejde ked napisu cenu toho Regalu, bude urcite taky lacny,ze budeme si dovazat cez ocean vyhodnejsie nez u Opla kupovat
Avatar - DaewooMaster
30. 11. 2009 10:18
Re: Recept na prémiu
Což o japonských nebo korejských autech platí už dááávno... PS: Insignia nebude žádnou prémiovkou stejně jako jí není ani v Číně...
Avatar - iudex
30. 11. 2009 08:21
Re: Recept na prémiu
No co si pamatám Buick, na ktorom som jazdil, tak európsky mainstream je z hladiska kvality materiálov, vypracovania i jazdného prejavu oproti nemu skutocne prémiou. :-!