Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick Regal GS: Americká Insignie OPC má vše vpředu

David Bureš David Bureš 7. 11. 2010
17
5
Zobrazit náhledy (17)
Buick Regal Buick Regal Buick Regal Buick Regal Buick Regal Buick Regal Buick Regal Buick Regal Buick Regal Buick Regal Buick Regal Buick Regal
Sdílení komponentů v rámci GM je standardizovaný proces už několik let, ale v poslední době je přesun evropské techniky za oceán velmi intenzivní.

Po standardním Buicku Regal přichází jeho nejsilnější a nejsportovnější verze Regal GS. Tu v Evropě známe pod jménem Opel Insignia OPC. Změny zde však jsou!

Sedan Buick Regal (ve verzi kombi a hatchback se nevyrábí) byl v roce 2008 představen na čínském trhu jako přeznačkovaný Opel Insignia, letos se ale začal prodávat i ve Spojených státech. Nyní Buick na zákaznické akci v Miami představil sportovní verzi Regal GS, která si vypůjčila prvky z Insignie OPC.

Buick však nepoužil vidlicový šestiválec z Insignie OPC, nýbrž přeplňovaný čtyřválec Ecotec 2,0 l s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů. Motor dává výkon 190 kW v 5300 min-1 a posílá jej pouze na přední kola. Točivý moment činí 400 Nm mezi 2500 a 4000 min-1. Auto tak zrychlí z 0-100 km/h pod 7 s.

Špičkový Regal je podobně jako Insignia OPC vybaven modifikovanou přední nápravou McPherson, takzvaným zavěšením HiPerStrut (vzniklo z High Performance Strut - vysokovýkonná (sportovní) vzpěra). Vylepšení spočívá v oddělení otočné těhlice - nosiče náboje kola - která bývá u nejběžnějšího řešení nedílnou součástí vzpěry McPherson. Osa otáčení kola je díky tomuto řešení posunuta mimo horní úchyt tlumičové vzpěry a zmenšeno je rameno rejdu.

HiPerStrut mimo jiné omezuje vliv hnacích sil na řízení a zlepšuje izolaci systému řízení od rázů při přejezdu nerovností. Při jízdě v zatáčce je zachováván negativní odklon kola, což zvyšuje přilnavost a zlepšuje zpětnou vazbu ve volantu. Vzadu je standardně čtyřprvkové nezávislé zavěšení.

Ovladatelnosti pomáhá i standardně dodávaný systém Interactive Drive Control System (IDCS). Ten ve třech režimech (Standard, Sport a GS) mění nastavení tlumičů a citlivost řízení. „Standard“ je určen pro běžnou jízdu, „GS“ naopak pro dynamickou, kdy přitvrdí tlumiče a zlepší odezvu řízení. Režim „Sport“ kombinuje obě předchozí nastavení.

Vzhled Buicku je téměř totožný s Insignií OPC, Regal GS používá stejný přední nárazník s dvěma takřka svislými vstupy vzduchu. I zadní nárazník s integrovanými koncovkami výfuku pochází z nejsilnější Insignie. Interiéru dominují kožená sportovní sedadla.

Vůz je dlouhý 4.831 mm, široký 1.811 mm a vysoký 1.480 mm, rozvor činí 2.738 mm. Pohotovostní hmotnost činí 1683 kg.

Ve standardní výbavě vedle již zmíněného systému IDCS nechybí bezklíčové odemykání, Bluetooth připojení, vyhřívané přední sedačky, parkovací asistent, nebo bi-xenonové světlomety. Regal GS bude dodáván s šestistupňovou manuální převodovkou, automat bude možné objednat až později.

Buick nadále zůstává nejprodávanější značkou na čínském trhu. V jejím portfoliu nechybí crossover Enclave a dva sedany - Regal a LaCrosse.

Buick Regal GS má podle výrobce konkurovat silnějším verzím Audi A4 a Acury TSX (u nás prodávané jako Honda Accord).

Výroba probíhá v kanadském Ontariu, v Oshawě.

Buick Regal GS - Srovnání s Insignií OPC (sedan)
ModelBuick Regal GSOpel Insignia OPC
Motor2,0 Ecotec Turbo2.8 V6 Turbo OPC
Poháněná kolapřednívšechna
Převodovka6M (6A)6M
Zdvihový objem [cm3]19982792
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min-1]190/5300239/5250
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/2500-4000435/5250
Max. rychlost [km/h]-250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,0
Komb. spotřeba [l/100 km]-11,4

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Balkan
Amíci...
| 9. 11. 2010
vidim ze diskusia Japonvsko vs. Nemecko vs. USA co sa aut tyka nema konca...ale som aspon rad ze sa zhodneme ze Francuzi su grc...nech robia kolace a kabelky a auta prenechaju ostatnym, sikovnejsim...a vazne..spat ku Buick-u...Barrichello spravne poznamenal ze Buick sa zlepsuje maximalne. Od dochodcovskeho vozu ku serioznemu rodinnemu auto za dobre peniaze. Ano, uz aj v USA sa mu dari, nie len v Cine. Co sa tyka nemcov a USA. Ano, nemci su "drahy"(teda oni su tam drahy,ale hodne lacnejsi nez tu) a Japonci akoze ty spolahlivy a masovejsi. A, ano, u bohatych premiovych Amikov je to medzi BMW a Cadillac-om. Kedysi to bolo o Mercedese(vid Hollywoodske filmy) ale uz to neni. Aj tak zhrniem to...myslim si ze Buick-y su super auta a maju skvely pomer vykon/cena
Avatar - Barrichello
Amíci...
| 9. 11. 2010
ale jo, německá auta tam maj zvuk, ale pouze zančky BMW a dřív ještě Mercedes. VW a audi tam hrají roli outsidera, a proč asi že, oni amíci nejsou blbí až tak jak si o nich myslíme :-)
Amíci...
| 8. 11. 2010
a ty si myslis ze nemecke auta maju v USA nejaky super image? Pre americanov su dobre auta japonske a nie usa ci nemecke.. Zil som tam dva roky, mohol by som ti vypravat.. To plati ale pre vychodne pobvrezie.. Stredozem je skor na ameriku a ich pickupy..
Avatar - Barrichello
Amíci...
| 8. 11. 2010
Německá technika patřící koncernu GM který je americký, takže asi tak nějak, že...
Buicku se v poslední době v USA velmi daří a když si srovnáš letošní rok s tím lonským, tak celkem není co řešit, nárůsty někdy až 3x násobné
Avatar - R32
Amíci...
| 7. 11. 2010
Možno keby spravili reklamu, že Nemecká technika s Americkým znakom tak by predali viac ako keď sa budú tváriť že MADE IN USA... :-) Ale čo riešime, GM s Bobbym na čele pokašlali hádam aj to ča sa nedá.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku