Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BYD New F3: Čínský sedan změnil vzhled

BYD F3
BYD F3
BYD F3
BYD F3
6 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Frontální útok na Evropu BYD slibuje nějakou dobu, ale zatím se k němu až na pár desítek elektromobilů neodhodlal. Konvenční sedan F3 však prošel ve své domovině modernizací.

BYD Auto (zkratka znamená Build Your Dreams, tedy doslova „postav své sny“) je na starém kontinentu znám hlavně svou činností v oblasti elektromobilů. Jedna z divizí koncernu dokonce vyvíjí baterie a v Číně má společný podnik s německým Daimlerem. Vozidla se značkou BYD se vyrábějí v Šen-čenu teprve jedenáct let a ani výrobky této firmy se neubránily nařčení z kopírování. Ale Číňané přece nekopírují, vzhledem ke své mentalitě „vzdávají hold“ cizím návrhářům a konstruktérům!

Pětimístný čtyřdveřový sedan BYD F3 měl premiéru už v roce 2006 a z bočního pohledu značně připomíná Toyotu Corolla 9. generace E120. Některé karosářské díly jsou dokonce zaměnitelné! Popularitu si vydobyl hlavně mezi místními taxikáři. Vznikl i hybrid. Na letošním pekingském autosalonu byla představena jeho modernizovaná verze New F3, připomeňme, že už šest let existuje i hatchback F3R, který úpravy prozatím minuly. Tříprostorový klasik zůstává i nadále vozem pro méně náročné klienty, kteří požadují jednodušší dopravní prostředek za slušné peníze. Od té původní se aktualizovaná verze liší přepracovanou přídí a zádí.

Zcela nová je maska chladiče, která nahradila dřívější oválnou. Zmizely tři tenké chromované lamely,místo nich zde našly místo jedna silná lišta s logem a druhá tenčí. Čas odvál také „slzičku“ na spodní části světel. Ta se zvětšila a propojila s mřížkou. „Vykousnutí“ se naopak objevilo vzadu. Nezbytnými úpravami prošly i oba nárazníky. Radikální změny zaznamenal interiér, který se zbavil návaznosti na starší Corollu a nenajdeme v něm už ani falešné dřevo. To nahradil hliník, opět však není pravý. Tentýž dekor dostal i původní volant, který s Toyotou nikdy neměl nic společného. V horní části palubní desky se objevila odkládací polička, proměnily se dříve hranaté výdechy ventilace, ovladače i rádio s CD. Černobéžová kombinace sice vypadá efektně, ale plasty jsou levné, existuje i černošedá varianta. Vše vypadá rozhodně moderněji.

Pod kapotou se ukrývá zážehový čtyřválec objemu 1,5 l s 81 kW, který je spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou, k mání bude i čtyřstupňový automat. Novinkou je turbodmychadlem přeplňovaná patnáctistovka, také benzinová. Vyvine až 113 kW. Točivý moment 240 N.m při 1750 otáčkách přenáší opět přímo řazené ústrojí s pěticí rychlostních stupňů. „Šestikvalt“ přijde na řadu později, má snížit spotřebu a emise. Ani Číně se emisní tlaky nevyhýbají, přitom obyvatelé velkých měst se dusí smogem, který neprodukují zdaleka pouze auta...

Sedany F3 nebyly v nedávné minulosti určeny pouze pro Čínu. Předchozí v začátcích mimořádně obchodně úspěšný model totiž v letech 2011-2013 montoval ruský TagAZ pro tamní trh. Už v dubnu 2012 se rovněž v Pekingu objevila tzv. druhá generace F3 Plus (momentálně však značená Su Rui), taktéž s modifikovaným vnějším i vnitřním designem. Ale trochu jinak a vazby na Corollu úplně nezapře. Je v současnosti brána jako luxusnější a dražší model, má i současné prvky výbavy a oba žijí společně vedle sebe. „Veterán“ se tedy vyrábí i nadále a vzhledem k faceliftu tomu tak zřejmě nějakou dobu určitě zůstane. Na domácím trhu se začne prodávat ještě letos.

Vstoupit do diskuze (17)