Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bývalý designér Škody se vrací do Hyundaie. Obsadí nově vzniklý post kreativního ředitele

David Bureš
Diskuze (7)

Belgický designér Luc Donckerwolke nastoupil do koncernu Hyundai poprvé v roce 2016. Předtím léta působil v koncernu VW Group, mimo jiné u Škody nebo Lamborghini.

Luc Donckerwolke se vrací do korejského koncernu Hyundai. Designér známý v českém prostředí díky svému působení v automobilce Škoda Auto obsadí nově vzniklý post kreativního ředitele, v rámci něhož bude zodpovědný za komunikaci v oblasti designu. Konkrétně se má Donckerwolke zabývat tematikou luxusní značky Genesis, produktové řady elektromobilů pod hlavičkou nové značky Ioniq a vozidel s palivovými články.

„Je mi velkou ctí, že mohu zahájit druhé období své kariéry ve společnosti Hyundai Motor Group a konsolidovat její kreativní oblast. Ve spolupráci s designérskými týmy budu komunikovat rozmanitost a pestrost designu značek HMG, který je nejen technologicky dynamický, ale také zaměřený na zákazníky,“ říká sám Donckerwolke, který rovněž bude pracovat jako výkonný viceprezident Hyundai Motor Group.

Původem belgický designér narozený v Limě původně nastoupil do korejského koncernu už v roce 2016. Nejprve se staral o design luxusní značky Genesis, později však převzal funkci šéfdesignéra koncernu po slavném Peteru Schreyerovi. Na starosti tak měl nejen tvary Genesisu, ale také Hyundaie a Kie.

Letos na jaře však Donckerwolke musel na funkci rezignovat, a to z blíže nespecifikovaných zdravotních důvodů. Nyní se však zdá opět všechno v pořádku, a tak se může vrátit do práce.

Cílem jeho práce bude dále vylepšit postavení značek koncernu a hledat případné možnosti spolupráce s nejlepšími automobilovými designéry, stejně jako vyhledávat nové talenty.

Podle vedení Hyundaie je Donckerwolke pro tuto funkci ideálním kandidátem. A to především díky svým bohatým zkušenostem, které získal nejen jako designér, ale také jako vedoucí manažer. Navíc se podílel na realizaci aktuálního designového směru a strategie značek Kia, Hyundai i Genesis. Mimochodem za Kiu bude nadále zodpovědný šéfdesignér Karim Habib (dříve BMW či Infiniti), zatímco design Hyundaie a Genesisu vede SangYup Lee (autor Bentley Bentayga).

Luc Donkerwolke působí jako automobilový designér už od začátku devadesátých let. Svoji kariéru začínal u Peugeotu, už o dva roky později se však přesunul do koncernu VW Group, kde následně strávil dlouhá léta a vystřídal několik pozic v hned několika značkách.

Začínal u Audi, v roce 1994 se však přesunul do Mladé Boleslavi, kde se pro Škodu podílel na vzniku první novodobé Octavie a první Fabie. Na konci devadesátých let šéfoval designu Lamborghini, pro něhož navrhnul Murciélago nebo Gallardo. Posléze pracoval také u Seatu nebo Bentley, odkud se přesunul právě do konkurenčního koncernu Hyundai.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - pradeda777
4. 11. 2020 19:36
Re: ...
....jo kamaráde.....není to první ani poslední kolaborant..... ;-\
Avatar - JFK
4. 11. 2020 11:10
Re: ...
horší je ta kolaborace s rákosníkama
Avatar - JFK
4. 11. 2020 08:09
Re: ...
A jakých?
4. 11. 2020 08:01
Re: ...
Až tak povedená nie je, tiež má dosť múch.
3. 11. 2020 21:38
Re: ...
Ne, není. F II je dílo Manskeho. Luc má na svědomí F I (jediná povedená generace fábií).