Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Luc Donckerwolke, autor první Octavie, opustil VW Group, míří k Hyundai?

David Bureš David Bureš 16. 6. 2015 • 16:20
11
Belgičan Luc Donckerwolke v minulosti pracoval pro Škodu nebo Lamborghini. Naposledy vedl design Bentley.

Bentley má od začátku června nového šéfdesignéra, Luca Donckerwolkeho nahradil Stefan Sielaff. Donckerwolke u britské automobilky skončil bez bližšího vysvětlení. Podle australského serveru Motoring je důvodem odchod k jihokorejskému koncernu Hyundai Motor Group.

Motoring s odkazem na zdroje z automobilky Hyundai informuje, že Donckerwolke má v budoucnu nahradit současného šéfdesignéra jihokorejského výrobce Petera Schreyera. Tomu stávající kontrakt končí v roce 2017, přičemž poté má dnes třiašedesátiletý stylista odejít do důchodu. Mezitím si má Donckerwolke u nového zaměstnavatele zvyknout, než Schreyerovu funkci převezme.

Žádná ze stran se k informacím australského serveru nevyjádřila. Bentley pouze v tiskové zprávě oznamující Donckerwolkův odchod uvedlo, že belgický designér opouští VW Group a svět automobilového designu. Odchod z automobilového světa se ale podle nové zprávy zřejmě konat nebude.

Pokud by se informace Motoringu potvrdily, jednalo by se o vcelku pikantní záležitost. Hyundai totiž koncernu VW Group přebral již Petera Schreyera, který se svojí prací u Kie stal velice uznávaným designérem. Teď již bývalý předseda dozorčí rady VW Group Ferdinand Piëch se dokonce v minulosti nechal slyšet, že německý koncern neměl Schreyera ke konkurenci pouštět.

Peter Schreyer odešel k Hyundai v roce 2006. Nejprve se stal šéfdesignérem Kie, aby se v roce 2012 stal i jedním z jejích prezidentů. Hlavním výsledkem Schreyerovy práce u Kie je sjednocení designu jejích aut pomocí takzvaného tygřího nosu. Hlavou designu celého koncernu Hyundai Motor Group je Schreyer od počátku roku 2013.

Luc Donckerwolke za svoji kariéru u VW Group pracoval hned u několika jeho značek. Donckerwolke se podílel na vzniku první novodobé Škody Octavia, později šéfoval designu u Lamborghini, Seatu a Bentley.

Témata
17. 6. 2015 21:37
Re: a na schade
ty bys mel hochu predevsim zapracovat na slusnosti a neutocit na druhe diskutery.
Avatar - Aoyagi
17. 6. 2015 10:01
Re: První?
Hezká představa, ale ne, je rozdíl mezi "jedníčkovou oktávkou" a "první oktávkou". Nicméně v tom samozřejmě bylo dost nadsázky :-) (vyjma toho odpadu na odkazy)
17. 6. 2015 09:18
Re: První?
Jé bych to až tak nedramatizoval.

Bystrý čtenář to jistě pochopí (nehledě na to, že je to v textu uvedeno) a když někdo na veteránském srazu řekne, že má Octavii TS, je jasné, že myslí raritní dvoukarburátorovou z první řady. Když ale u piva chlapík v montérkách od malty řekne, že jezdí denně do háku v jedničkový oktávce v naftě, nikdo nezapochybuje, že jde o novodobou řadu. :-)
17. 6. 2015 08:50
Re: a na schade
No, další ubohej názor velkého pana podnikatele!
17. 6. 2015 08:15
Re: a na schade
Sázíš jednu ubohost za druhou. Musíš mít hodně smutnej život...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud