Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

C1 v Česku s dieselem a převodovkou SensoDrive

Libor Zezulka
Diskuze (16)
Citroen uvádí na český trh nové verze modelu Citroën C1. Jedná se o variantu s dieselovým motorem 1.4 Hdi a známou benzínovou variantu nyní nově s robotizovanou převodovkou SensoDrive.

Citroën rozšiřuje nabídku modelové řady C1 na českém trhu o variantu s vznětovým motorem 1.4 HDI o výkonu 40 kW a verzi s jednolitrovým tříválcem spojenou však místo pětistupňové manuální převodovky s robotizovanou převodovkou SensoDrive. Obě nově uvedené verze jsou k dispozici až od vyšší úrovně výbavy SX. Model s dieselovým motorem stojí od 302 900 Kč, benzínovým motorem 1.0 VVT-i poháněná C1 s převodovkou SensoDrive přijde na 279 900 Kč.

Výbava SX zahrnuje v mimo jiné čelní airbag řidiče a spolujezdce, hlavové opěrky na zadních sedadlech, elektrický paket (centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektrický posilovač řízení a výškově nastavitelný volant), velurové čalounění, zadní sedadlo se sklopným opěradlem děleným v poměru 50/50, a mnohé další prvky přispívající pohodlné a bezpečné jízdě. Obě nové verze jsou k dostání v tří i pětidveřovém provedení.

Vznětový motor modelu C1 vychází z motoru 1.4 HDi používaného v dalších malých městských vozech Citroënu : C2, C3 a C3 Pluriel. Byl přizpůsoben hmotnosti a charakteru C1, takže dosahuje nejvyššího výkonu 40 kW při 4000 ot./min, maximální točivý moment činí 130 Nm při 1750 ot./min. Kombinovaná spotřeba paliva těsně převyšuje čtyři litry (4,1 l/100 km).

Převodovka SensoDrive ve městě kombinuje pohodlí automatické převodovky s manuální převodovkou. S ohledem na specifikace modelu C1 byla na převodovce SensoDrive provedena řada úprav zvýšujících uživatelské pohodlí. Přizpůsobeny jsou převodové poměry, schází řazení páčkami pod volantem.

Libor Zezulka
Diskuze (16)