Cadillac ATS: Dvoulitrové turbo (201 kW) a dva nepřeplňované motory
Nejzajímavější novinkou je přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr s výkonem 201 kW (274 k) a točivým
momentem 353 Nm. 90 % jeho hodnoty je k dispozici v rozmezí 1500-5800 min-1.
Motor stejného objemu má například i Buick Regal GS, jde ale o úplně jiný agregát, byť základní
rozměry (vrtání a zdvih shodných 86 mm) by mohly hovořit o opaku.
Ten v Cadillacu patří do řady Ecotec, má proměnné časování ventilů, přímé vstřikování,
turbodmychadlo twin-scroll, mezichladič stlačeného vzduchu a dvoustupňové olejové čerpadlo.
Vnitřní tření bylo sníženo o 16 %, čímž klesla spotřeba. Vibrace tlumí nový vyvažovací hřídel a
motor je o necelých 18 cm kratší než ten v Buicku.
Cadillac se chlubí tím, že nový přeplňovaný čtyřválec má větší litrový výkon (100,7 kW/l) než
konkurenti od Audi, BMW, Lexusu a Mercedesu včetně osmiválců v M3 a IS-F. Jenže, on v tomto
ohledu překonává i Porsche 911 Carrera GTS a Lamborghini Aventador. Mimochodem, Američané
chápou kompaktní auto jako ekvivalent evropské střední třídy, nikoli nižší střední jako my.
Nabídku pro ATS doplňují nový nepřeplňovaný čtyřválec Ecotec 2,5 l a vidlicový šestiválec 3,6 l,
rovněž bez turba. První produkuje motorárna v Tonawandě, V6 známe například z modelů CTS a
SRX. Trojice agregátů bude spřažena jak se samočinnými, tak i s přímo řazenými převodovkami.