Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac ATS jde stále po krku BMW 3

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 7. 8. 2013 • 00:26
100
21
Zobrazit náhledy (100)
Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS Cadillac ATS
Již při svém představení v loňském roce byl Cadillac ATS nejčastěji srovnáván s BMW 3 a nejinak je tomu i nyní.

General Motors se s luxusní značkou Cadillac i přes neúspěch sedanu a kombi BLS prostřednictvím modelu ATS vrátila do prémiové střední třídy, jíž vládne německá trojice kterou tvoří BMW řady 3, Mercedes-Benz třídy C a Audi A4.

S ohledem na popularitu BMW řady 3 nejen na severoamerickém trhu si Cadillac odvážně vybral za nejpřímějšího konkurenta právě tento model. Zástupce mnichovské automobilky je ovšem do jisté míry i vzorem, jemuž se ATS snaží přiblížit image i jízdními výkony sportovně laděného sedanu.

Tato strategie se očividně vyplatila, protože ATS byl zvolen americkým autem roku 2013, ale podle Automotive News přeci jen Cadillac za BMW zaostává prodejními výsledky i hodnotou jednotlivých transakcí.

Cadillac ATS má díky průměrně ceně 39.459 amerických dolarů působit vedle řady 3 jako chudší příbuzný, protože BMW za svůj sedan dostane v průměru 44.764 amerických dolarů. Navíc prodejci Cadillacu poskytují zákazníkům v průměru o 500 amerických dolarů vyšší slevy na ATS než je tomu u BMW 3. Svou průměrnou cenou na americkém trhu se ATS mnohem více přibližuje Mercedesu třídy C nebo Audi A4.

Důvodů pro nižší průměrnou cenu ATS oproti řadě 3 na severoamerickém trhu je celá řada. K těm hlavním patří skutečnost, že Cadillac je v prémiové střední třídě se sportovně laděným sedanem nováčkem, zatímco BMW je zavedeným matadorem, definujícím tuto kategorii na řadě trhů právě svou řadou 3.

Dalším zásadním rozdílem je jen jedna karosářská verze Cadillacu proti sedanu, kombi, GT a prozatím ještě stále nabízenému kupé a kabrioletu u BMW. V případě palety pohonných jednotek jsou síly ATS a řady 3 v USA poměrně vyrovnané, když oba modely disponují trojicí zážehových agregátů a BMW má navíc jen jeden diesel.

Nerovný souboj mezi BMW a Cadillacem na severoamerickém trhu bude trvat ještě dlouhou a nejnovějšími zbraněmi domácí značky se má stát ATS Coupe a ostrý ATS-V.

Prozatím je pro ATS nejlepší vizitkou vedle pozitivních hodnocení v testech a ocenění titulem North American Car of the Year 2013 skutečnost, že 74 procent zájemců o tento model zamířilo do showroomu značky Cadillac poprvé a dále je 20 procent z jeho majitelů ve věku pod 35 let.

Související články

Témata
Avatar - petr164
10. 10. 2013 15:37
Re: ATS vs. 3er
S tím souuhlas. Ač já oceňuji symbiózu pilota se strojem a stroje s prostředím, v němž se pohybuje (proto Alfa), tohle je po desetiletích první produkt GM hodný mé pozornosti. Báva a medvědy opravdu nejsou můj šálek maté...
Avatar - petr164
10. 10. 2013 15:30
Re: Silná slova.
Říkám, že nechci ani BMW ani Mercedes. Tahle konfekce oblékaná i mafiány mi prostě nesedí.
Avatar - JDM
7. 8. 2013 21:27
Re: ATS je velmi dobré auto
>:D on tam asi někde rozdíl mezi oktávkou (300tis) a BMW3 (750tis) bude řekl bych ...ono asi stačí jen vzít za kliku dveří u oktávky a pak u BMW a hned poznáš vo co tady jde >:D
Avatar - eliot
7. 8. 2013 17:41
ATS vs. 3er
3er má výrazně navrch před ATS systémem iDrive, vlastně celá D3 je v infotaimentech a možnostech všelijakých nastavení výborná a vše se dá nastavit poměrně rychle .Zato v systému CUE v Cadillacu se sice dobře orientuje,ale trvá mnohem déle než se doklikáte na požadovanou položku . Nejlepší je se tomu při jízdě vůbec nevěnovat,hodně to při řízení řidiče rozptyluje a odvádí pozornost od řízení. Naopak v čem má Cadillac velký plus ,tak to je jízda , respektivě řízení. Řízení BMW 3 je sice hodně přesné ,s celkem dobrou zpětnou vazbou ,ale zdá se mi oproti ATS trošku přeposilovanější a tím také méně citlivé a taky zpětná vazba je u ATS takřka okamžitá a přesnější než u 3er. Přesto to nemění nic na tom ,že řízení v 3er je velmi dobré. Proti brzdám u ATS nemám naprosto nic...Brembo. Chování podvozku v zatáčkách je u obou aut přibližně na stejné úrovni a naladění podvozku je u obou aut tvrdší ,ale nejde příliš na úkor komfortu. Subjektivně se mi zdál na nerovnostech Cadillac pohodlnější. Před tím mi to ani moc nepřišlo ,ale design 3er mi pak po jízdě s ATS připadal trochu jako retro ,zkrátka jako moderní design v tradiční podobě BMW a to jak exteriér ,tak interiér. Kvalita interiéru ATS se může rovnat s evropskými "prémiemi".

Abych to shrnul ,BMW 3 hraje při porovnání s ATS do karet obrovské množství výběru příplatkových položek a iDrive. Ač bych to původně do Cadillacu neřekl, tak řízení ATS je asi nejlepší mezi jeho současnými konkurenty (uvidíme ,co na to příští Céčko) a že bude Cadillac na našich silnicích oproti 3er vzácností ,je pro někoho taky určitá výhoda.

Osobně bych si v této kategorii vybral nejspíš ATS , kvůli pocitu ze řízení, nějaký infotainment mi může být při užívání si jízdy úplně fuk ...
Avatar - Barrichello
7. 8. 2013 15:38
Re: ATS je velmi dobré auto
Já myslím že Cadillac má s tím hranatým designem vcelku úspěch.
Cadillac chtěl opustit design 90. let a začít něčím zcela novým. A soudě dle prodejů v usa, asii či arábii se mu to vcelku daří.

Cadillac je hranatý někdy od 70. let, mimo ty 90.ky kdy akorát zakulatili rohy (Seville, DeVille, Eldorado). Tak nějak to k němu patří.
Takže se dá říct že udělali nový směr, ale s odkazem na tradice.

Co nemůžeš popřít je, že po stránce podvozků a otorů šli mohtuně dopředu a dneska ty auta sesous rovnání s D3, což ovědčují i časy na nurburgringu atd.

Co se týče interiérů, oni je dělají do sportovna, enb potřebují přilákat nové a maldší zákazníky. 90.léta byla u Cadilalcu synonem toho, že je to auto prl důchodce nebo 50níky.
A k tomu se asi vracet nechtějí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku