Cadillac ATS jde stále po krku BMW 3
General Motors se s luxusní značkou Cadillac i přes neúspěch sedanu a kombi BLS prostřednictvím modelu ATS vrátila do prémiové střední třídy, jíž vládne německá trojice kterou tvoří BMW řady 3, Mercedes-Benz třídy C a Audi A4.
S ohledem na popularitu BMW řady 3 nejen na severoamerickém trhu si Cadillac odvážně vybral za nejpřímějšího konkurenta právě tento model. Zástupce mnichovské automobilky je ovšem do jisté míry i vzorem, jemuž se ATS snaží přiblížit image i jízdními výkony sportovně laděného sedanu.
Tato strategie se očividně vyplatila, protože ATS byl zvolen americkým autem roku 2013, ale podle Automotive News přeci jen Cadillac za BMW zaostává prodejními výsledky i hodnotou jednotlivých transakcí.
Cadillac ATS má díky průměrně ceně 39.459 amerických dolarů působit vedle řady 3 jako chudší příbuzný, protože BMW za svůj sedan dostane v průměru 44.764 amerických dolarů. Navíc prodejci Cadillacu poskytují zákazníkům v průměru o 500 amerických dolarů vyšší slevy na ATS než je tomu u BMW 3. Svou průměrnou cenou na americkém trhu se ATS mnohem více přibližuje Mercedesu třídy C nebo Audi A4.
Důvodů pro nižší průměrnou cenu ATS oproti řadě 3 na severoamerickém trhu je celá řada. K těm hlavním patří skutečnost, že Cadillac je v prémiové střední třídě se sportovně laděným sedanem nováčkem, zatímco BMW je zavedeným matadorem, definujícím tuto kategorii na řadě trhů právě svou řadou 3.
Dalším zásadním rozdílem je jen jedna karosářská verze Cadillacu proti sedanu, kombi, GT a prozatím ještě stále nabízenému kupé a kabrioletu u BMW. V případě palety pohonných jednotek jsou síly ATS a řady 3 v USA poměrně vyrovnané, když oba modely disponují trojicí zážehových agregátů a BMW má navíc jen jeden diesel.
Nerovný souboj mezi BMW a Cadillacem na severoamerickém trhu bude trvat ještě dlouhou a nejnovějšími zbraněmi domácí značky se má stát ATS Coupe a ostrý ATS-V.
Prozatím je pro ATS nejlepší vizitkou vedle pozitivních hodnocení v testech a ocenění titulem North American Car of the Year 2013 skutečnost, že 74 procent zájemců o tento model zamířilo do showroomu značky Cadillac poprvé a dále je 20 procent z jeho majitelů ve věku pod 35 let.