Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac ATS-V: Premiéra pro Evropu

Tomáš Dusil
Diskuze (28)
Nejvýkonnější verze „malého“ Cadillacu se poprvé prezentovala v lednu letošního roku na autosalonu v Detroitu. V Ženevě byl vůz ukázán evropskému publiku.

Technika se při cestě přes Atlantik v zásadě nezměnila, samozřejmě s výjimkou opatření vynucených odlišnou legislativou. Vozidlo je tudíž i v Evropě nabízeno jak s karoserií sedan, tak kupé. V obou případech je ale technika totožná. Křídla vozu dává vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru, jemuž k výkonu 339 kW pomáhá dvojice turbodmychadel. Standardem je šestistupňová manuální převodovka s funkcí synchronizace otáček při řazení (něco podobného má třeba Nissan 370Z). Alternativou je osmistupňová samočinná skříň.

V nejlepší formě vůz dokáže zrychlit z 0 na 96 km/h (60 mil za hodinu) za 3,9 s, jistě i díky funkci launch control, která je dostupná s oběma typy převodovek. Maximální rychlost leží pouhý 1 km/h pod magickou třístovkou.

„Série V představuje to nejlepší z Cadillacu. Atraktivní design korunovaný přesvědčivými technickými kvalitami,“ říká na adresu vozu Johan de Nyschen, prezident značky.

Podvozek nezaostává

Zmíněné jízdní výkony si vyžádaly některé dodatečné úpravy už v základu vyspělého podvozku. Aby vůz splnil protichůdné nároky na jízdní komfort a zároveň ovladatelnost, dostal adaptivní odpružení Magnetic Ride Control, údajně už ve třetí generaci. Pracuje o nezanedbatelných 40 procent rychleji, než předešlé vydání. Trakci zadních kol zlepšuje systém Performance Traction Management, což je v zásadě pokročilý protiprokluzový a stabilizační systém.

Brzdy pocházejí od renomované italské společnosti Brembo. Podle Cadillacu by měl vydržet i jízdy na okruzích.

Zajímavostí je střecha vyrobená z uhlíkového kompozitu. Je lehká a tuhá. Stabilitu i při vysokých rychlostech zajišťuje přední spoiler a zároveň zadní spoiler v kombinaci s difuzorem.

Výjimečnost vozu je patřičně zdůrazněna také v kabině. Úžasná sedadla jsou dílem firmy Recaro . Stavitelná jsou dokonce v 16 směrech. Čalounění je přirozeně kožené. Přístrojový štít je tvořen třívrstvým TFT displejem, takže dokáže zobrazovat i málo vídané údaje.

Cena vozu v Evropě startuje na částce 74.900 eur (cca 1. 940.000 korun) za sedan, respektive 77.500 eur (cca 2.015.000 korun) za kupé. Jedná se o ceny v Německu.

CTS-V – ještě vyšší výkon

Spolu s ATS-V si v Ženevě odbyl premiéru také větší sportovní sedan CTS-V. Jeho zadní kola roztáčí osmiválec 6,2 litru přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem. Výkon graduje na hodnotě 470 kW. Maximální rychlost činí 320 km/h. Zajímavostí je systém deaktivace válců Active Fuel Management. CTS-V se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2016.


Tomáš Dusil
Diskuze (28)
Avatar - peter_ko
6. 3. 2015 23:05
Re: nadherne auto
a týmto si chcel čo naznačiť???
Avatar - Barrichello
6. 3. 2015 19:31
Re: Situace v USA
nevím, prostě i v testech je Navigator hodnocen hůř než Escalade, obdobně to zřejmě bude u Expeditionu vs Tahoe/Suburban/Ykon.

Explorer je světlá vyjimka, tomu se daří, Edge je divnej a Escape netuším....

A proč se endaří osobákům taky nevím....asi je drtí japonci a korejci + trochu GM
Avatar - M1chal
6. 3. 2015 18:43
Cadillac
Boha jeho, to je tak nááádhernéé :-! :yes:
Avatar - Lonestarstate
6. 3. 2015 18:43
Re: Situace v USA
Čím si ten aktuální neúspěch Fordu vysvětluješ? Podle mne mají auta slušná....snad až na obskurní design některých crossoverů (Escape, Edge, Flex) - v tom segmentu však zdaleka nejsou jediní, kdo to má jako když pejsek a kočička vařili dort.
Avatar - Barrichello
6. 3. 2015 13:45
Re: nadherne auto
To je otázka, dealer udajně čeká každý rok prodej kolem 10-15 vozů,pro toho je to asi dost, ale v globálu je to málo. Měl by se prodat aspon 5-7 aut měsíčně, minimálně. A pokud by byl v nabídce i diesel, tak mimálně 15-20.