Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Cadillac
Cadillac
Cadillac
Cadillac
24
Fotogalerie

Cadillac CTS Coupe: Prodej v USA konečně zahájen

Cadillac CTS Coupe konečně dorazil do showroomů amerických prodejců. S půlročním zpožděním je zahájen jeho prodej v USA.

Cadillac CTS Coupe není úplně nejžhavější novinkou – jako koncept se představil už v lednu 2008 na detroitské NAIAS, přesně rok po premiéře aktuální generace sedanu CTS. Cadillac ale nabídku v tomto segmentu rozšiřuje postupně: nejprve se k zákazníkům dostala nová generace supersedanu CTS-V, následovaná letos novou karosářskou verzí kombi CTS Sport Wagon. A tak sériové kupé přichází na řadu až nyní, jako poslední z trojlístku.

Loni na podzim automobilka slibovala zahájení prodeje na jaře 2010. Mezitím se představila i ostrá verze CTS-V Coupe, zákazníci ale museli stále čekat. Až nyní, dva a půl roku po představení konceptu a odkládání příchodu na trh, se dočkali.

CTS Coupe je vůbec prvním kupé Cadillac od ukončení výroby osmé generace Eldorado v roce 2002 a bude jediným dvoudveřovým modelem značky (kabriolet XLR se přestal vyrábět letos na jaře). Design je navržen podle principů Art and Science, proti sedanu došlo k žádoucímu snížení výšky i zkrácení celkové délky, v obou směrech shodně o 5 cm. Vnější rozměry jsou 4,79 x 1,88 x 1,42 m při rozvoru 2,88 m, hmotnost základní verze je 1780 kg při rozdělení v poměru 53:47.

Jako hlavní konkurenty identifikuje automobilka německá kupé: BMW 335i Coupe, Mercedes-Benz E 350 Coupe a Audi A5.

Po designové stránce kupé zaujme velmi mírným sklonem předního i zadního sloupku střechy. Sportovní vzhled podporuje vysoká šípovitá záď s výraznou odtrhovou hranou a výfukem vyvedeným do středu nárazníku. CTS Coupe se dále vyznačuje téměř rovným zadním oknem, absencí B sloupků a dotekovým otevíráním dveří bez klik.

Uvnitř vozu, v 2+2místném interiéru, mohou být v závislosti na zvolené výbavě sedadla Recaro, dosud vyhrazená jen pro CTS-V, audiosystém Bose 5.1 nebo například parkovací kamera.

Pohon zadních kol obstará šestiválec 3,6 DI (227 kW, 370 Nm) s přímým vstřikováním, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou Aisin AY6 a diferenciálem se zvýšenou svorností. Na přání Cadillac nabídne i šestistupňový automat Hydra-Matic 6L50. V nabídce bude i verze s pohonem všech kol, výhradně dodávaná s automatickou převodovkou a méně strmým převodem řízení.

Pro CTS-V je určen přeplňovaný motor 6,2 V8 (415 kW, 747 Nm). Také zde bude výběr mezi manuální a automatickou převodovkou. Zrychlení z 0 na 100 km/h bude této verzi trvat zhruba jen 4 sekundy.