Cadillac CTS: Pro Evropu s dvoulitrovým turbem, v ČR od 1,29 mil. korun
Třetí generace sedanu CTS, kterou navrhli Bob Boniface a Robin Krieg, měla premiéru loni v dubnu na autosalonu v New Yorku. Velký, 4966 mm dlouhý, 1834 mm široký a 1438 mm vysoký sedan má pod kapotou v „naší“ specifikaci v tuto chvíli jediný agregát, dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikem. Motor dává výkon 203 kW (276 k). Avizovaný vidlicový šestiválec 3,6 l se dvěma turbodmychadly zatím nedorazí, bude chybět i nafta, což je na starém kontinentu určitým handicapem. V nabídce ovšem najdeme dvě verze pohonu: zadní a všech kol. O přenos točivého momentu 400 N.m se stará šestistupňový automat s řazením pádly pod volantem. Kompletní technické údaje uvádíme v tabulce. V USA je CTS k dispozici také s atmosférickým V6 3,6 l, turbodiesel logicky chybí i zde.
Podvozek s rozvorem 2911 mm dostal nezávislé pětiprvkové zavěšení všech kol a nechybí mu aktivní elektronické tlumiče Magnetic Ride Control s třemi možnostmi nastavení (Tour, Sport a Snow & Ice pro zimní provoz). Elektrický posilovač řízení má proměnlivý účinek v závislosti na rychlosti, čtveřice brzd se třmeny Brembo je kotoučová. Rozchod činí 1560 vpředu, respektive 1541 milimetrů vzadu. Varianta s pohonem obou náprav má zadní kola od sebe vzdálena 1568 mm. Zavazadelník pětimístného sedanu pojme 447 l, do nádrže se vejde 72 l benzinu.
Evropská verze se od té americké dle zveřejněných fotografií až na přední světla dle místních předpisů prakticky neliší. Změny opravdu nejsou příliš významné. Označení CTS4 na zádi značí čtyřkolku. V interiéru se pak nachází jiné audio, jehož zvuk lépe lahodí uším klientů starého kontinentu. Cadillac Europe z Glattparku u Zürichu zveřejnil dokonce i české ceny, byť přepočtem z eur a s 20 % DPH. Výbavových stupňů je čtveřice.
V základu pojmenovaném Elegance najdeme kupříkladu osm airbagů, kontrolu stability a trakce, kontrolu tlaku v pneumatikách, dětský zádržný systém, diody pro denní svícení i v blikačích, adaptivní přední světla, mlhovky, kožený vyhřívaný volant a sedadla, obojí s elektrickým nastavením, stejně jako vnější zpětná zrcátka, elektromotorky ovládají všechna okna i víko kufru. Dále je součástí standardní výbavy bezklíčkový vstup a startování, parkovací senzory, dvouzónová klimatizace, 5,7palcový displej mezi přístroji před řidičem, audio Bose s osmipalcovou obrazovkou, třemi porty USB, přehráváním CD a MP3, slotem na karty SD, jedenácti reproduktory a bluetooth, Nejvýznamnější prvek vyššího stupně Luxury představuje armáda elektronických bezpečnostních asistentů (protikolizní, signalizace neoprávněného přejetí pruhu, čtení dopravních značek, hlídač mrtvého úhlu, zadní kamera). Performance přidává vyhřívání i zadních sedadel, automatické parkování, head-up displej, třízónovou klimatizaci, infotainment CUE s vestavěnou navigací. Nejvyšší Premium obsahuje navíc prosklenou střechu, sportovní sedačky, displej s úhlopříčkou 12,3 palce a karbonový interiér.
CTS asi zůstane i nadále alternativou pro ty, kteří nechtějí německé vozy, případně japonskou konkurenci. Přítomnost naftového motoru pod kapotou by odbyt jistě zvedla. Mimochodem, celková záruka je tříletá omezená 100 tisíci kilometry, na hnědý mor je však poskytována pouze šestiletá. Sympatické na slavné americké značce je to, že se svého působení v Evropě i přes všechny trable vzdát nechce. CTS se kromě čínské Šanghaje (vozy jsou však určeny pouze pro lokální trh) vyrábí od 16. září 2013 v Lansingu ve státě Michigan. Zde kdysi sídlila divize Oldsmobile.
Cadillac CTS – Základní technické údaje a ceny | ||
Verze | 2.0 Turbo RWD | 2.0 Turbo AWD |
Převodovka/pohon | 6A/zadní | 6A/4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/ot/min] | 203/5500 | 203/5500 |
Největší toč. mom. [N.m/ot/min] | 400/3000-4500 | 400/3000-4500 |
Maximální rychlost [km/h] | 240 | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,6 | 6,9 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 8,5 | 9,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1709-1758 | 1782-1834 |
Cena Elegance [Kč] | 1.287.498 | 1.352.003 |
Cena Luxury [Kč] | 1.346.860 | 1.411.364 |
Cena Performance [Kč] | 1.422.955 | 1.487.459 |
Cena Premium [Kč] | 1.479.732 | 1.544.236 |