Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS: Pro Evropu s dvoulitrovým turbem, v ČR od 1,29 mil. korun

Aleš Dragoun
Diskuze (76)
Cadillac CTS přijíždí do Evropy, zatím s jediným motorem, ale dvěma druhy pohonu a čtyřmi výbavami.

Třetí generace sedanu CTS, kterou navrhli Bob Boniface a Robin Krieg, měla premiéru loni v dubnu na autosalonu v New Yorku. Velký, 4966 mm dlouhý, 1834 mm široký a 1438 mm vysoký sedan má pod kapotou v „naší“ specifikaci v tuto chvíli jediný agregát, dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikem. Motor dává výkon 203 kW (276 k). Avizovaný vidlicový šestiválec 3,6 l se dvěma turbodmychadly zatím nedorazí, bude chybět i nafta, což je na starém kontinentu určitým handicapem. V nabídce ovšem najdeme dvě verze pohonu: zadní a všech kol. O přenos točivého momentu 400 N.m se stará šestistupňový automat s řazením pádly pod volantem. Kompletní technické údaje uvádíme v tabulce. V USA je CTS k dispozici také s atmosférickým V6 3,6 l, turbodiesel logicky chybí i zde.

Podvozek s rozvorem 2911 mm dostal nezávislé pětiprvkové zavěšení všech kol a nechybí mu aktivní elektronické tlumiče Magnetic Ride Control s třemi možnostmi nastavení (Tour, Sport a Snow & Ice pro zimní provoz). Elektrický posilovač řízení má proměnlivý účinek v závislosti na rychlosti, čtveřice brzd se třmeny Brembo je kotoučová. Rozchod činí 1560 vpředu, respektive 1541 milimetrů vzadu. Varianta s pohonem obou náprav má zadní kola od sebe vzdálena 1568 mm. Zavazadelník pětimístného sedanu pojme 447 l, do nádrže se vejde 72 l benzinu.

Evropská verze se od té americké dle zveřejněných fotografií až na přední světla dle místních předpisů prakticky neliší. Změny opravdu nejsou příliš významné. Označení CTS4 na zádi značí čtyřkolku. V interiéru se pak nachází jiné audio, jehož zvuk lépe lahodí uším klientů starého kontinentu. Cadillac Europe z Glattparku u Zürichu zveřejnil dokonce i české ceny, byť přepočtem z eur a s 20 % DPH. Výbavových stupňů je čtveřice.

V základu pojmenovaném Elegance najdeme kupříkladu osm airbagů, kontrolu stability a trakce, kontrolu tlaku v pneumatikách, dětský zádržný systém, diody pro denní svícení i v blikačích, adaptivní přední světla, mlhovky, kožený vyhřívaný volant a sedadla, obojí s elektrickým nastavením, stejně jako vnější zpětná zrcátka, elektromotorky ovládají všechna okna i víko kufru. Dále je součástí standardní výbavy bezklíčkový vstup a startování, parkovací senzory, dvouzónová klimatizace, 5,7palcový displej mezi přístroji před řidičem, audio Bose s osmipalcovou obrazovkou, třemi porty USB, přehráváním CD a MP3, slotem na karty SD, jedenácti reproduktory a bluetooth, Nejvýznamnější prvek vyššího stupně Luxury představuje armáda elektronických bezpečnostních asistentů (protikolizní, signalizace neoprávněného přejetí pruhu, čtení dopravních značek, hlídač mrtvého úhlu, zadní kamera). Performance přidává vyhřívání i zadních sedadel, automatické parkování, head-up displej, třízónovou klimatizaci, infotainment CUE s vestavěnou navigací. Nejvyšší Premium obsahuje navíc prosklenou střechu, sportovní sedačky, displej s úhlopříčkou 12,3 palce a karbonový interiér.

CTS asi zůstane i nadále alternativou pro ty, kteří nechtějí německé vozy, případně japonskou konkurenci. Přítomnost naftového motoru pod kapotou by odbyt jistě zvedla. Mimochodem, celková záruka je tříletá omezená 100 tisíci kilometry, na hnědý mor je však poskytována pouze šestiletá. Sympatické na slavné americké značce je to, že se svého působení v Evropě i přes všechny trable vzdát nechce. CTS se kromě čínské Šanghaje (vozy jsou však určeny pouze pro lokální trh) vyrábí od 16. září 2013 v Lansingu ve státě Michigan. Zde kdysi sídlila divize Oldsmobile.

Cadillac CTS – Základní technické údaje a ceny
Verze2.0 Turbo RWD2.0 Turbo AWD
Převodovka/pohon6A/zadní6A/4x4
Zdvihový objem [cm3]19981998
Počet válců/ventilů4/44/4
Největší výkon [kW/ot/min]203/5500203/5500
Největší toč. mom. [N.m/ot/min]400/3000-4500400/3000-4500
Maximální rychlost [km/h]240230
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,66,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,59,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1709-17581782-1834
Cena Elegance [Kč]1.287.4981.352.003
Cena Luxury [Kč]1.346.8601.411.364
Cena Performance [Kč]1.422.9551.487.459
Cena Premium [Kč]1.479.7321.544.236

Aleš Dragoun
Diskuze (76)
Avatar - Lucaslegend
8. 4. 2014 09:40
Re: Zadny velky uspech bych necekal
14000E je vysoka cena, hlavne kedze to je dovoz z Holandska...to by som neriskoval....ta za 260000kc , tak to bola super cena ale fakt zalezi aku slabsiu vybavu to malo... Lebo par som ich videl s manualne nastavovacou sedackou a to by mi nestalo za nizsiu cenu :-) kazdy ma ine preferencie...niekto je nadceny ked to bude o rok novsie a niekdo rad lepsiu vybavu :-)
Avatar - Lucaslegend
8. 4. 2014 09:38
Re: Zadny velky uspech bych necekal
Ja som ti spominal ze sme kupovali pred nedavnom S80tku ;) ale na Slovensku, kedze z Ciech sa neoplati, koli tomu poplatku pri prihlaseni cca cez 2000E....a tu ich je este menej, takze velmi tazko sa zjednavala cena ale dohodli sme sa :-)

Avatar - Barrichello
8. 4. 2014 08:45
Včera
jsme povědomí o značce Cadillac v čr rozhodně pozvedli krátkou projíždkou v De Ville Concours z 90. let. Famozní kára :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
8. 4. 2014 08:44
Re: 6
Jde o to, že nafta je nespravedlivě zvýhodněna. Kdyby byly stejný podmínky, je o 3 kačky na litr dražší.....navíc ne každej tankuje u nejlevějších pump v obavách o vstřiky, čerapdlo...takže pak by činil rozdíl mezi nejlevnějším BMW a naftou od lepších pump tak 4-5 kč na litru a to už by si spousta lidí hodně rozmyslelo >:D
8. 4. 2014 07:56
Re: 6
Diesel je proste nutnost v Evrope. Jsme to uz videli jak to dopadlo s Jaguarem, bez naftove verzi by prodej byl uplne minimalni.
CTS je nadherne vypadajici auto. :yes: