Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS 2014 v celé své kráse na oficiálních snímcích

Michal Fokt
Diskuze (77)
Cadillac sice svůj nový model ještě oficiálně nepředstavil, už jsou ale k dispozici oficiální fotografie. Prémiový midsize sedan se opravdu vydařil.

Cadillac nás už několik dní "oťukával" snímky detailů nového sedanu CTS s tím, že premiéra proběhne 28. března na autosalonu v New Yorku. Úplně do konce se oficiální fotky celého auta udržet nepodařilo, únik dva dny před premiérou ale asi žádné problémy nezpůsobí.

Potěšující je, že zatímco dosavadní modely už působily i s kdysi revolučním designérským stylem Art & Science poněkud vyčpěle, nový CTS dokázal pro poslední léta charakteristickému stylu, vyznávajícího ostré hrany a linie, dát nový náboj. Výrazně členitější příď s nově pojatými světlomety a výraznější maskou chladiče a nárazníky působí noblesně a současně dynamicky, zatímco profil sedanu v sobě má něco z noblesy britských aristokratických značek.

Vzhled je fajn, na evropskou a japonskou prémii ale Amerika ztrácela zejména interiérem. Soudě zatím podle fotek ovšem Cadillac CTS 2014 tento handicap rázně vymazal. Kabina je přímo přecpaná měkčenými plasty a kůží středový panel působí takřka hypermoderně, s dobou jde i přístrojový štít a americky velkorysému chromování zdatně sekunduje dřevěné obložení s viditelnou texturou materiálu.

Dostupné informace hovoří o nabídce tří motorů. Dvoulitrový, turbem přeplňovaný čtyřválec s 203 kW bude základem, pilíř nabídky bude tvořit motor V6 3.6 s 240 kW a velkou mezeru mezi běžnými verzemi a supersportovní CTS-V zmenší jeho dvěma turby přeplňovaná varianta se 313 kW.

Cadillac jde s dobou a tak budou všechny motory k dispozici s osmistupňovým automatem, jenž pošle sílu motoru na zadní kola, alternativně u dvou slabších motorů na všechna čtyři kola. Karoserie a s ní i rozchod a rozvor kol se zvětší a z CTS se tak stane plnohodnotný midsize sedan na úrovni evropsko-japonské konkurence.

Michal Fokt
Diskuze (77)
Avatar - Lonestarstate
28. 3. 2013 01:49
Re: inspirováno Batmobilem
To neřeš, to píšou lidi, co v tom autě nikdy ani neseděli. Všechny ty plasty s tím károvaným rýhováním byly jsou v CTS I samozřejmě měkčené. Problémem je spíš technicistní nezvyklý dekor a ty masivní kolíky od zamykání dveří.

CTS I celkově vypadá spíš jako stealth stíhačka než jako luxusní limuzína, ale nemůžu si pomoct...mně se dodnes CTS 2003 líbí, na ulici se za ním vždy otočím a stále se neokoukalo. :yes:
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2013 15:54
Re: Pro oko Evropana nic moc
Což o to, já hrany rád, ale ta záď mi připadá taková nezáživná.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2013 09:47
Re: Master and Commander III.
souhlas, interiér u druhé generace je naprosto v pohodě.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2013 09:45
Re: Absolutní nádhera a dokonalost
Aurora byla se své době takové UFO, někoho zaujala, pro jiný to byl hnus. Jedno je ale jisté - s japoncem si jí nikdo nespletl....
Avatar - Barrichello
27. 3. 2013 08:39
Re: Absolutní nádhera a dokonalost
byl, první generace....