Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac představuje nový 3,6 V6 Twin Turbo pro CTS a XTS

Cadillac představuje nový 3,6 V6 Twin Turbo pro CTS a XTS

Cadillac představuje nový 3,6 V6 Twin Turbo pro CTS a XTS Zdroj: acz

Cadillacy s dvojitě přeplňovaným motorem o výkonu 426 koní budou dostupné od podzimu.

Americká automobilka poprvé nabídne v sériovém autě motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Nové jednotky se od modelového roku 2014 dočkají dva modely ve verzi Vsport – velký sedan CTS a vlajková loď značky XTS.

Nový agregát – 3,6 litrový vidlicový šestiválec s dvěma turby – nabízí výkon 313 kW, točivý moment vrcholní hodnotou 583 N.m. Šestiválec bude spolupracovat s osmistupňovou převodovkou.

Při vývoji motoru se americký výrobce zaměřil primárně na to, aby odstranil tzv. turboefekt, tedy prodlevu turbodmychadla způsobenou rotační setrvačností turbíny a dobou, kterou výfukové plyny potřebují k dosažení vyššího tlaku.

Kvůli odstranění turboefektu dostal šestiválec dvě menší dmychadla a patentovanou konstrukci proudění vzduchu s kratší trubicí výměníku tepla. Množství vedeného vzduchu se proti konvenční konstrukci snížilo o více než 60 procent.

„Díky vytvoření velmi krátké cesty od dmychadla k tělesu škrticí klapky jsou dmychadla schopna čerpat vzduch přímo ze vstupu a okamžitě posílat stlačený vzduch přes mezichladič,“ říká k tomu inženýr Richard Bartlett. Výsledkem pro řidiče je bezprostřední pocit výkonu.

Díky menším dmychadlům, kratšímu vzduchovému potrubí a použití jen jedné, centrálně umístěné škrticí klapky je nejvyšší točivý moment dostupný v širokém pásmu otáček – a to od 1900 do 5600 min-1.

Motor sice vychází ze současného vidlicového šestiválce o objemu 3,6 litru, proti němu však byly změněny prakticky všechny důležité díly. Nový je blok, hlava válců, ojnice, zesílené hliníkové písty i integrovaný chladič stlačeného vzduchu, vačkové hřídele mají hliníkové kryty. Úpravami prošlo i přímé vstřikování. Kompresní poměr činí 10,2:1.