Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS-V: oficiální informace o výkonech modelu 2009

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Současný Cadillac CTS se představila na loňském North American International Auto Show (NAIAS) v Detroitu a letos se na stejném místě představilo ostré provedení CTS-V, jehož výkony pro modelový rok 2009 v těchto dnech oficiálně zveřejnila automobilka.

Americký sedan namířený především proti nabroušeným zástupcům značek BMW, Mercedes-Benz a Audi má pod kapotou uloženu stejnou pohonnou jednotku jako Corvette ZR-1. Tento kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 l je v Cadillacu CTS-V pro modelový rok 2009 naladěn na výkon 415 kW (556 k) při 6100 ot./min. a točivý moment 747 Nm při 3800 ot./min.

O přenos síly motoru na kola se stará jedna ze dvou nabízených šestistupňových převodovek. Zájemci o tento model si mohou vybrat manuál Tremec TR6060 nebo automat Hydramatic, umožňující řazení pádly pod volantem. Nejvýkonnější zástupce modelové řady CTS umí akcelerovat z 0 na 96 km/h za 3,9 s a čtvrt míle s pevným startem ujede za 12,0 s, přičemž po těchto 400 metrech se pohybuje rychlostí 189 km/h.

Cadillac CTS-V má vzadu víceprvkové zavěšení, elektromagnetické tlumiče Magnetic Ride Control a systém Performance Traction Management, umožňující maximální akceleraci. O bezpečné zastavení se postarají kotoučové brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu.

Od svých mírnějších příbuzných se CTS-V odlišuje také vzhledem a přichází s lehce upravenou přídí. Nový je přední nárazník s velkým vstupem vzduchu. Přepracována je mřížka chladiče a nová je kapota, která je kvůli použití přeplňovaného osmiválce vyšší. Po stranách přibyly nástavce prahů a nový je také zadní nárazník. Vzhled sportovce podtrhují litá kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport o rozměru 255/40 ZR-19. V interiéru je největší změnou použití anatomických sedadel Recaro a nahrazení dřevěných dekorací karbonem.

Při testování na Nürburgringu zajel Cadillac CTS-V pro modelový rok 2009 jedno kolo na legendární Nordschleife v čase 7:59.32.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
13. 6. 2008 18:32
Re: 4 sekundy a dosť
P.S Ospravedlňujem sa všetkým slušným ĺuďom na tomto fóre, ale s niektorými sa fakt inak nedá.
13. 6. 2008 16:39
Re: 4 sekundy a dosť
Z Teba hnoj cítiť každým slovom, Ty ani nie si človek, ale zakomplexované hovädo, ktoré sa nejakým zázrakom dostalo k počítaču a už si myslí, že je človek. Ale na Teba platí to známe: " Keď sa * dostane do sekretára, myslí si, že je zákusok."
11. 6. 2008 15:59
4 sekundy a dosť
4 sekundy a dosť, tak dlho by mohol vodič tohto monštra v Amerike naplno využívať možnosti tohto auta, keby chcel dodržiavať max.povolenú rýchlosť 65 míľ. A čo potom s takým motorom, neviem si predstaviť jazdu so 6 litrovým motorom touto rýchlosťou.Hoci vyskúšať to ako vodič by bolo určite zaujímavé, interiér z pohľadu vodiča je naozaj zaujímavý.
11. 6. 2008 11:24
Design a TM
Exteriér vypadá jak kdyby ho vytesali z kamene...Jsem zvědavý, jak bude přenášet těch 747 Nm na vozovku, když ho má už při 3800 ot.
Avatar - Pierro
11. 6. 2008 10:25
nadupaná potvora
No tak na tohle kladivo jsem teda zvědavej. Asi to pojede jak pila, ale nějak se mi silně nezdá to zrychlení... Jinak designově obluda...