Cadillac CTS-V: oficiální informace o výkonech modelu 2009
Americký sedan namířený především proti nabroušeným zástupcům značek BMW, Mercedes-Benz a Audi má pod kapotou uloženu stejnou pohonnou jednotku jako Corvette ZR-1. Tento kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 l je v Cadillacu CTS-V pro modelový rok 2009 naladěn na výkon 415 kW (556 k) při 6100 ot./min. a točivý moment 747 Nm při 3800 ot./min.
O přenos síly motoru na kola se stará jedna ze dvou nabízených šestistupňových převodovek. Zájemci o tento model si mohou vybrat manuál Tremec TR6060 nebo automat Hydramatic, umožňující řazení pádly pod volantem. Nejvýkonnější zástupce modelové řady CTS umí akcelerovat z 0 na 96 km/h za 3,9 s a čtvrt míle s pevným startem ujede za 12,0 s, přičemž po těchto 400 metrech se pohybuje rychlostí 189 km/h.
Cadillac CTS-V má vzadu víceprvkové zavěšení, elektromagnetické tlumiče Magnetic Ride Control a systém Performance Traction Management, umožňující maximální akceleraci. O bezpečné zastavení se postarají kotoučové brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu.
Od svých mírnějších příbuzných se CTS-V odlišuje také vzhledem a přichází s lehce upravenou přídí. Nový je přední nárazník s velkým vstupem vzduchu. Přepracována je mřížka chladiče a nová je kapota, která je kvůli použití přeplňovaného osmiválce vyšší. Po stranách přibyly nástavce prahů a nový je také zadní nárazník. Vzhled sportovce podtrhují litá kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport o rozměru 255/40 ZR-19. V interiéru je největší změnou použití anatomických sedadel Recaro a nahrazení dřevěných dekorací karbonem.
Při testování na Nürburgringu zajel Cadillac CTS-V pro modelový rok 2009 jedno kolo na legendární Nordschleife v čase 7:59.32.