Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac přiveze do Ženevy nový Escalade a kupé ATS

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
Cadillac je brán v USA jako luxusní značka. V Evropě tuhle image prostě nemá a v obecném povědomí jsou vozy považovány za hodně exotické. Luxusní divize GM se však nevzdává.

Američané si logicky své nejnovější světové premiéry nechali na domácí autosalony, loňský v New Yorku a letošní NAIAS v Detroitu. V Ženevě tak představí aktuální modely poprvé jen Evropanům. Ale i tak se bude na co dívat. U Cadillacu stále vyznávají extrémní hrany a auta vypadají jako vytesaná z jednoho kusu kamene. Alespoň si je s ničím jiným na silnici nespletete.

Kupé ATS je dvoudveřovou verzi sedanu, který chce zamotat hlavu zejména německým značkám s obdobnými cenovkami, tedy Audi, BMW a Mercedesu. Podvozek má shodný rozvor 2775 m, kvůli posílení stability a jízdních vlastností však dostal širší rozchod kol vpředu i vzadu. Rozložení hmotnosti na obě nápravy je ideálních 50 : 50 a nechybí ani podvozek s magnetickými tlumiči MRC. Vozy jezdí výhradně na osmnáctipalcových litých kolech.

I karoserie se odlišuje: jiná je pochopitelně střecha, delší boční dveře, oba nárazníky i víko zavazadelníku. Pod kapotou najdeme turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec Ecotec s výkonem 203 kW, oproti čtyřdveřové verzi má vyšší točivý moment. Zákazníci budou moci volit mezi pohonem zadních a všech kol. Downsizing se nevyhýbá ani luxusním výrobcům, ale na počátku 20. století stavěli u Cadillacu mnohem menší motory... Interiéru dominuje osmipalcová dotyková obrazovka informačního systému CUE. Kupé ATS je zároveň prvním zástupcem značky, na kterém najdeme nové logo. V evropských showroomech se objeví na podzim,

Linie současných Cadillaců vyniknou ještě lépe na monstrózním SUV Escalade s vidlicovým osmiválcem 6,2 l. Tým designérů vedl Bob Boniface. Escalade čtvrté generace (interní kód GMT K2XL) pro starý kontinent má výhradně pohon všech kol, ani jemu nechybí aktivní zavěšení MRC, respektive infotainment CUE. V dokonale odhlučněném interiéru čekejte pouze luxus včetně kůže na sedadlech a příplatkového dřevěného obložení, osvětlení exteriéru září diodami. Prodávat se začne na konci roku, a to i ve verzi ELV s délkou takřka 5,7 m, standardní měří „jen“ 5,15 m. Technické specifikace evropské verze nebyly dosud zveřejněny, americké modely mají výkon 313 kW a točivý moment 623 N.m. Problémem luxusní divize americké (a bývalé světové) jedničky je to, že pod kapotou modelů prodávaných na starém kontinentu v tuto chvíli nejsou a výhledově ani nebudou vznětové motory.

Kromě ATS Coupe se v Palexpu ukáže i koncept Elmiraj, futuristická vize čtyřmístné luxusní limuzíny se sportovními geny. Měří 5,2 m a její vidlicový osmiválec objemu 4,5 l je přeplňován dvojicí turbodmychadel, Chlubí se výkonem asi 368 kW. Přístroje před řidičem jsou analogové, displej, který přenáší nutné informace a slouží jako výstup ze zadní kamery, pochopitelně nikoliv. Nezapomeňme ani na hybridní kupé ELR, které se dostalo už do sériové produkce. Je luxusnějším sourozencem Chevroletu Volt a Opelu Ampera. Umí jet krátce pouze na elektřinu, zážehový čtyřválec zde slouží jen jako generátor a range extender, prodlouží ujetou vzdálenost až na 480 km. O tom, zda se bude nabízet i v Evropě, zatím ale nepadlo ani slovo.

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
14. 2. 2014 08:07
Re: KOPYTA NA BARU (repete)
Sorry, já ti odpovím:
Páka pod volantem (OK, já vím, že to je american style, ale vypadá to hrozně).
Celkově tvarování palubní desky, které je jako z korejského sedanu.
A pak přebarvený humus na displejích v kapličce před řidičem.
To všechno tvoří pro mně nestravitelný koktejl.
13. 2. 2014 15:41
Re: KOPYTA NA BARU (repete)
Tak já nevím,jak ty si prohlížíš auta na autosalonech,já si většinou sednu dovnitř dívám se a rukama-tedy hmatem si dané auto osahám/ohmatám nebo ošmakám,vyber si co chceš a podle získaných zrakových a hmatovýh dojmů si udělám obrázek o daném interiéru.Jestli to děláš jinak,neboj se podělit

Jak sem psal Cadiho mám z amerik nej.,ale trvám na tomže pořád je evropa interiérově na tom líp. ;-) >:D
Avatar - Barrichello
13. 2. 2014 15:09
Re: KOPYTA NA BARU (repete)
áááá další osahávač palubek. Já tuhle osahával BMW a čéče nic moc mezi náma >:D
13. 2. 2014 14:33
Re: KOPYTA NA BARU (repete)
Já nezpochybňuju řazení pod volantem,jenom tu monstr páku,která je tam jak pěst na oko,to musíš uznat,jde to prostě udělat líp a to jsou právě ty detaily co odlišují interiéry evropských prémiových značek od amerických.

Jinak Cadillac mám z amerik nejraději a jejich interiéry,teď považuju za top z amerik,ale pořád to tak nějak na evropu nestačí-osobní hmatová zkušenost z autosalonu NY.

Avatar - Balkan
13. 2. 2014 14:18
Re: KOPYTA NA BARU (repete)
ja zrovna obrovske rozdiely nevidim a obrovsky rozdiel bude aj cenovo lebo si zabudol poznamenat ze Range Rover je mensi, ma mensi motor ale stoji v Europe okolo 30tis euro viac(teda rozdiel cca 1mil.Kc). A na to kolko priplacam ze "Evropsky styl" sa mi nezdaju rozdiely v interiery take uzasne. A po druhe, teda nepovazujem RR za konkurenciu Escalade, prave kvôli cene