Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Callaway C16: Corvette s kompresorem

Roman Daněk Roman Daněk 4. 12. 2006 • 03:22
22
11
Zobrazit náhledy (22)
Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette
Chevrolet Corvette je ikonou amerických sportovních automobilů již řadu let. Poslední model C6 se nabízí i v ostré verzi Z06 s výkonem 507 koní. Ale kdo má málo, může se obrátit na společnost Callaway a nechat si k motoru namontovat kompresor.

Na výstavě v Los Angeles mezi řadou dalších novinek debutoval i vůz Callaway C16. Jedná se o upravený Chevrolet Corvette C6, kde pohonná jednotka s označením LS2, šestilitrový vidlicový osmiválec, dostala přeplňování v podobě kompresoru. Výkon agregátu vzrostl na 453 kW (616 k) v 6 200 ot/min a maximální točivý moment 790 Nm nastupuje při 4 750 otáčkách.

Nadopovaná Corvette zvládne akceleraci z nuly na stovku pod neuvěřitelných 3,5 s a čtvrt míle s pevným startem pokoří za 10,9 s. Maximální rychlost sportovního kupé je 331 km/h. Callaway C16 navíc díky novému výfukovému systému splňuje přísné emisní normy Euro 3. Málokdy se stane, aby ladičská firma zveřejnila spotřebu svého upraveného stroje, ale u C16 se deklaruje 15,7 litrů benzínu na 100 km ve městě a kolem 10 l při konstantní rychlosti na dálnici, což na šestilitrový motor není vůbec špatné.

Zákazník si dále bude moci vybrat mezi dvojicí převodovek: u klasického 6rychlostního manuálu vám tuner zkrátí první čtyři stupně pro dynamičtější odpich a u 6stupňového automatu dostanete řazení pomocí pádel pod volantem. Silnější motor potřebuje změny na podvozku a lepší brzdy a ani tady Callaway nezaváhal. Na odpružení vozu spolupracovala další ladičská firma Eibach a kompletně přepracovaný podvozek a tlumiče mají několik možností nastavení. Sériový brzdový systém byl nahrazen čtveřicí kotoučů o průměru 355 mm, které mají na přední nápravě šestipístkové třmeny, vzadu jsou čtyřpístkové brzdiče.

O optický styling se zasloužil designér Paul Deutschman, který s firmou Callaway spolupracuje už dvě desetiletí. Při pohledu z profilu si každý všimne zajímavých kol: kované disky z hořčíkové slitiny mají karbonový ráfek. Vpředu jsou 19palcová kola s pneumatikami 295/30 ZR19, vzadu jdou dvacítky s obutím 345/25 ZR20. Pro interiér jsou zvoleny pouze luxusní materiály, jako je kůže, alcantara, hliník a karbon. Další položkou výbavy kabiny je i dvojice anatomických skořepin Recaro Pole Position s vícebodovými bezpečnostními pásy.

Související články

Témata
Avatar - skejpa
5. 12. 2006 12:47
Re: kastle strasna...
teda skvely...
Avatar - skejpa
5. 12. 2006 12:47
kastle strasna...
auto skveli ale ta karoserie je opravdu hrozna... :)
Avatar - Pekelná Micinka
4. 12. 2006 20:01
Re: Oranžová dvakrát a jinak.
Aha tak se omlouvám, ten Mustang tu už byl... Nebyl jsem tu dýl no... ;-\ :*)
Avatar - Pekelná Micinka
4. 12. 2006 19:52
Oranžová dvakrát a jinak.
Takhle ne... Callawayova úprava se mi líbí jen na C04 Corvettách. Nepočítám-li überbrutální Sledgehammer (už ten název je pro auto boží), pak Corvettu od Callawaye asi jen takto [odkaz] Jinak tohle zakulacený kukuč tomu vůbec nesluší, skoro bych si myslel, že to je brit a při pohledu přímo zepředu mi to vzdálně připomíná jako f575. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Jinak jsem zde nějakou dobu moc nebyl, ale stejně jsem nezaregistroval, že by se zde objevila studie Mustangu od Giugiara. To je jiná oranžová. A podle mě je to i slušná odpověď pro ty, kteří váhali, jak se asi bude(může) vyvíjet retrodesign současného Mustangu. Doufám, že se tedy redakce brzy pochlapí a udělá článek. Pro nedočkavce, co ji ještě neviděli třeba zde... [odkaz]
4. 12. 2006 12:44
Dobry...
....pekny nastroj pre samovraha...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud