Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Celkem 230 tisíc minivanů Ford a Mercury je svoláváno do servisu kvůli rzi

Michal Fokt
Diskuze (7)
Co má v dnešní době co dělat koroze u zánovních automobilů s bezpečností auta, že se tím musí zabývat NHTSA? To byste se divili.

Koroze už je dnes u aut fenomén, který se podařilo zkrotit. Sice ne zcela vymýtit, což je v rozporu s přírodními zákony, ale už se určitě nestává, jak se u některých značek s nadsázkou říkávalo, že jsou vozy rezavé už na showroomu. A pokud auta časem reznou, je to sice nepříjemné, ale jedná se víceméně problém majitelů a to prý dokonce i v takových případech, kdy jsou k odvodu vody používány vnitřní části nosníků, což je velice vtipné řešení, které proslavilo automobilku Škoda Auto.

V Americe se ovšem organizace NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), dohlížející na bezpečnost silničního provozu, zabývá už i tou zmíněnou rzí a to v případě minivanových sourozenců Ford Freestar a Mercury Monterey z let 2004-2007, což rozhodně nejsou kdovíjak stará auta a má k tomu dobrý důvod - korozi zadních blatníků...

Jak asi tušíte, "americkému BESIPu" ale nejde o estetickou stránku věci, ale vznikl zde problém s bezpečností. Rez má tendenci napadat nikoli pouze lemy, ale celý blatník a současně je vyřešeno uchycení zadních sedadel tak chytře, že může způsobit,. že nepůjdou zajistit do podlahy sedadla ve třetí řadě.

Tímto problémem, jenž NHTSA sleduje už od roku 2011, je zasaženo asi 230.000 vozidel, která teď musí do servisu, svolávačka se ovšem vztahuje překvapivě nikoli na celou produkci, ale pouze na severní státy USA, kde se solí silnice a na Kanadu, ve zbytku země ať si klidně auta reznou (pomaleji) dál. Majitelé ojetin ve "snow belt USA" budou mít dozajista radost - dojde nejen k výměně celého blatníku, ale i zámků třetí řady sedadel.

Michal Fokt
Diskuze (7)
12. 3. 2013 10:05
Re: RAM
no co italové, ale co teprve takové SCUDO, což je vlastně Pažout jen přeštítkovaný na Fiata a Citrona... Tym byla parada celey podvozek, uz z vyroby prijel a u svaru, kde to nebylo prejete jeste tesnicim tmelem to bylo krasne rezate. Coz samozrejme obcas u svaru byva, ale tam byva jen takovy ten rezaty šum. Ale tohle byla vyložene orezlá místa až na plech a na to, že je to podvozek celkem mazec. Stejně pak, když mají výklopné dvěře, tak jako první kombíkové Octavie nebo Viano s výklopnými dvěřmi vzadu, celá dolní hrana se po pár letech začal odlupovat lak... jsou to sice relativně "blbosti", které nijak provozu nevadí, ale naštve to >:D
:-!
Avatar - Barrichello
12. 3. 2013 08:38
Re: RAM
Njn, italové měli s korozí vždycky problém, některé Fiaty ze 70. let byly shnilý auž v autosalonu. >:D
11. 3. 2013 22:40
Re: RAM
o bože >:D 2.3 na 15ccm??? to je blby vtip ne??? >:D na jednu stranu je dobre, ze je to motor IVECO, ale pokud mas zesilenou napravu, resp. más "MAXI" verzi / tudiz silensji napravy a ne velky objem jak si mylne mnozí myslí / tak předpokládám, že v tom budeš vozi 2 tuny (pokad vice jak 2 tuny, tak jsi mel koupit rámovy auto, tudíž IVECO ne samonosnou kastli, tam je ti zesileni naprav k nicemu kdyz je kastle nezesilena a jen prodlouzena) a tudíž Ti bude 2.3 žrát mnohem více, než 3.0!!! Takže to, že jsi ted uspořil pár EURo za 2.3 se ti šeredně vymstí... Ze zkušenosti při zátěži více jak 1 tuna vždy 2.3 žrala více o 1-2 litry než 3.0!!! navíc, jak pojedes s tou chudinkou 2.3 do kopce s tunou a zaplou klimou, pojedes zasadne jen v pravem pomalem pruhu... Evidentne Te utahli na cenu nebo nejakou "akci" že 2.3 lepsi nez 3.0 a nerekli Ti, ze 2.3 o výkonu 150 Hp je jen "vyhonena" 120 / resp. 130 Hp a v konecnem dusledku Ti bude 150 Hp točit vyšší otáčky než 130 Hp (je to ten samy prusvih jako kdysi IVECO motory 150 Hp. o objemu 2800 ccm. Byly to jen vyhoneni 130 Hp a žrali o 2-5 litru vic nez 130 Hp). Pokud to jde, změň si to na 3.0!!! Je to nejlepší a hlavně nejjednodušší motor diesel do dovavky, co se kdy vyrobil, ziskal mraky ocenění, narozdíl o 2.3, nebo od těch kaší v Mercedesu a nebo hůř, v nových "turbem natuněných 2.0" od VW. Takže ve zkratce, jestli nebudeš jezdit rozvoz s maximálně 1,5 tuny, budeš neskutečně nas*anej, že jsi nekoupil 3.0 motor, který na středně dlouhé nebo delší trasy s vyšší zátěží jak 1,5 tuny bude brát minimálně o 1-2 litry méně, než chudáček 2.3, který bude mít logicky nižší životnost, protože to budeš muset vytáček a obzvláště Ti dříve odejde turbo a to je docela řacha... U dodávek perfektně platí to, že výkon ničím jiným než objemem nenahradíš! Logicky Ti pak 3.0 bude žrát méně, než točivá 2.3! Třeba proti VW jsem měl perfektní argument, že žere i trávu kolem silnice a i ve srvonávacíh testech s IVECEM, potažmo Fiatem s IVECO motorem bral VW minimálně o 2 litry více, protože se malý objem snažili vyhnat turbem. U osobaku se turbo relativne uplatnit dá, ale vždy to s sebou nese určitá negative. Ano, pažout a citron jsou na tom s kastli uplně stejně.
Avatar - R32
11. 3. 2013 22:10
Re: RAM
No dík... :-( to je teda zoznam... 8-s Peugeot s Citroenom na tom nebudú o nič lepšie keď to robia na jednej linke čo? A aké máš skúsenosti s motorom? Objednali sme 2,3 150 koní, 15 kubíkovú skriňu.... zosilnená zadná náprava, väčšia nádrž, klíma a neviem čo ešte za blbosti. ;-\
11. 3. 2013 19:02
Re: RAM
no moc se neraduj, borcovi jsem objednal stříbrney minibus resp. 8+1 v plné palbě, luxus auto, někde mam i fotky ještě a po důkladném hledání i na stříbrném byly místa koroze... No místa kam se mrknout, vnitřní lem zadních blatníků, lem u zadního schůdku, vnitřní místa ložné plochy - resp. místa zevnitř na stropě tam, kde je výstuž, pak spodní lem posuvných dveří, vnitřní spodní lem dveří kabiny / tam stéká voda, pokud to někde dlouho stálo jako skladovka, bude časem oddychovými otvory ve dveřích vytékat hnědá voda / ale to je jen tzv. rezavý šum, nic co by se mělo nějak extra řešit, pak u té parodie na kapotu spodní hrana po celé délce. Ale jak říkám, tohle bylo specielně i bílé barvy, protože bílá jako jediná má nejméně složek a je ze všech nabízených laků nejtenčí vrstvy. Pak jestli máš nějaký světlejší odstín modré, možná na kapotě a na střeše a náběžné straně nad čelním sklem najdeš malé krupičky, asi tak 0,5 - 1 mm, ale to je jen bordel z trolejí od vlaku. Resp. je-li daný kus převážené po na centrální překladiště vlakem hned za lokomotivou, tak odletují od tření sběrače a troleje jiskry a ostatní humus a dosedá to rožhavené na kastli. Nicméně se to do ní zapeče a už to z toho nedostaneš. Ale na kastli to nijak velký vliv nemá. Jen to nasere když to tam uvidíš >:D Ale tuším, že Fiat / nevím jak teď bo už to rok a nedělám / snad ani sv. modrou neměl. Má tmavou a pak jako česká pošta. Jo ještě jsem zapomněl, že byl problemový svár u verzí L3 a L4 na podvozku a bo to každej jantar přetěžuje, tak časem praskal zhruba ve 2 1/3 auta.