Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Celkem 230 tisíc minivanů Ford a Mercury je svoláváno do servisu kvůli rzi

Celkem 230 tisíc minivanů Ford a Mercury je svoláváno do servisu kvůli rzi Zdroj: acz

Celkem 230 tisíc minivanů Ford a Mercury je svoláváno do servisu kvůli rzi

Co má v dnešní době co dělat koroze u zánovních automobilů s bezpečností auta, že se tím musí zabývat NHTSA? To byste se divili.

Koroze už je dnes u aut fenomén, který se podařilo zkrotit. Sice ne zcela vymýtit, což je v rozporu s přírodními zákony, ale už se určitě nestává, jak se u některých značek s nadsázkou říkávalo, že jsou vozy rezavé už na showroomu. A pokud auta časem reznou, je to sice nepříjemné, ale jedná se víceméně problém majitelů a to prý dokonce i v takových případech, kdy jsou k odvodu vody používány vnitřní části nosníků, což je velice vtipné řešení, které proslavilo automobilku Škoda Auto.

V Americe se ovšem organizace NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), dohlížející na bezpečnost silničního provozu, zabývá už i tou zmíněnou rzí a to v případě minivanových sourozenců Ford Freestar a Mercury Monterey z let 2004-2007, což rozhodně nejsou kdovíjak stará auta a má k tomu dobrý důvod - korozi zadních blatníků...

Jak asi tušíte, "americkému BESIPu" ale nejde o estetickou stránku věci, ale vznikl zde problém s bezpečností. Rez má tendenci napadat nikoli pouze lemy, ale celý blatník a současně je vyřešeno uchycení zadních sedadel tak chytře, že může způsobit,. že nepůjdou zajistit do podlahy sedadla ve třetí řadě.

Tímto problémem, jenž NHTSA sleduje už od roku 2011, je zasaženo asi 230.000 vozidel, která teď musí do servisu, svolávačka se ovšem vztahuje překvapivě nikoli na celou produkci, ale pouze na severní státy USA, kde se solí silnice a na Kanadu, ve zbytku země ať si klidně auta reznou (pomaleji) dál. Majitelé ojetin ve "snow belt USA" budou mít dozajista radost - dojde nejen k výměně celého blatníku, ale i zámků třetí řady sedadel.