Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Česká firma MW Motors představuje další elektromobil. Po sporťáku je tu offroad s ruským základem

David Bureš David Bureš 24. 11. 2020 • 06:58
26
17
Zobrazit náhledy (26)
MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan MWM Spartan

MW Motors do svého offroadu Spartan aplikovala vylepšenou elektrickou techniku ze sporťáku Luka EV. O pohon se tak stará elektromotor s výkonem 120 kW.

MW Motors je ve Štěnovicích u Plzně sídlící firma, která před dvěma lety představila elektrický sporťák Luka EV, kterým chce zaujmout v době nastupující elektromobility. Společnosti ale projekt retro stylizovaného sporťáku s elektrickým pohonem nestačí, a tak je tu další. Ten se jmenuje Spartan EV a tentokrát je to elektřinou poháněný offroad.

Tvary automobilu jsou opět retro, v tomto případě ale nejde o hold nějakému historickému vozu (jako je československé JK 2500 v případě Luky EV), ale o technický základ dodnes vyráběného automobilu. Spartan EV je totiž ve skutečnosti upravený UAZ Hunter, což není nic jiného než modernější verze slavného UAZu 469 vyráběného již od začátku sedmdesátých let.

Ve Štěnovicích však do Spartanu aplikovali vylepšenou techniku z Luky EV. Konkrétně se tak o pohon stará synchronní elektromotor o výkonu 120 kW, který čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií s kapacitou 51 kWh. Poháněná jsou všechna kola, jak se na správný offroad sluší a patří, dojezd nicméně činí pouhých 150 kilometrů. Autoři ale tvrdí, že v náročném terénu, kde akční rádius stejně nebývá tak velký, to plně postačuje.

Výrobce však slibuje, že si 4,1 metru dlouhé auto s místem pro pět osob uchovává slušné terénní vlastnosti. Světlost podvozku má hodnotu 210 mm, udávaná brodivost činí dokonce 500 mm. Spartan EV má pak utáhnout až 2.500 kg těžký přívěs.

MW Motors aktuálně dokončují vývoj auta, a to přímo na jezdícím prototypu, který jezdí v různých náročných podmínkách. Například ladí nastavení rekuperace brzdné energie, u níž se počítá se třemi úrovněmi nastavení, nazvanými dálnice, venkov a město.  Vůz přitom zvládne rekuperovat až silou 60 kW. Probíhá také potřebná certifikace vozidla.

Spartan EV každopádně nechce být jen ambiciózní projekt bez reálných cílů. Prodejní plány jsou dokonce značně konkrétní. Prodej má být spuštěn v prvním čtvrtletí příštího roku, přičemž primárním odbytištěm má být Velká Británie. Tam už funguje dokonce pobočka, kde je k vidění jak Luka EV, tak Spartan, který existuje i v konvenční verzi se spalovacím motorem. Cena Spartanu EV na britském trhu je mimochodem stanovena na 39.900 liber, což je v přepočtu asi 1,2 milionu korun. Spartan se spalovacím motorem tam přitom vyjde na 19.900 liber.

Související články

Témata
25. 11. 2020 18:12
Re: Jen a pouze k smíchu...
Nerob sa. Určite po nociach bzučíš niekde po lesoch. ;-)
25. 11. 2020 11:21
Re: Jen a pouze k smíchu...
Tenhle paskvil? Samozřejmě nikdy! :-)
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2020 10:04
Re: Jen a pouze k smíchu...
Kdy kupuješ?
25. 11. 2020 10:02
Re: UAZ469
A to mají baterie v zimě menší kapacitu, takže k posedu dojede a zpátky bude tlačit!
Avatar - Dinar
25. 11. 2020 08:26
Re: Tak tohle může být jen praní peněz
Vůbec nemusíš být daleko od pravdy, jednu takovou firmu, která dělá "retro" elektromobily, v jejich případě kusovky, znám, a že je to pračka vím bezpečně. Ono, v těch případech implantací "nových technologií" do starých těl, se náklady na vývoj atp. velmi těžko kontrolují, je to pro daný účel výborný koncept, ve kterém se dají "utopit" desítky milionů ročně.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku