Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Česko má druhé nejnižší registrace elektroaut v EU. Horší je jen Chorvatsko

ČTK
Diskuze (528)

V Evropě se počet dosavadních letošních registrací nových elektromobilů blíží k půlmilionu. V Česku jich však přibylo jen minimum.

Česko má druhý nejnižší podíl registrací nových osobních bateriových elektromobilů v Evropské unii. Zatímco v EU dosáhl podíl bateriových aut na registracích za čtyři měsíce letošního roku 12 procent, v Česku 2,5 procenta. Za Českem je pouze Chorvatsko, před Českem Slovensko s podílem 2,7 procenta. Vyplývá to z dat, která zpracoval a v tiskové zprávě shrnul Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.

V zemích Evropské unie letos uživatelé registrovali od ledna do konce dubna 442.000 nových osobních elektrických bateriových aut, což je meziroční nárůst o 6,4 procenta. V Česku byl růst obdobný, a to 5,5 procenta. V Česku začalo v první třetině roku jezdit 1893 nových bateriových aut. Celkově se přitom velikost českého trhu s novými osobními auty řadí v EU na desáté místo.

Česko zůstává na trhu elektrických osobních aut dlouhodobě na chvostu. „Důvodů je celá řada. Jedním z nich nepochybně zůstává stále velká obliba naftových motorizací, která Česko řadí co do podílu v letošním roce na druhé místo mezi zeměmi EU hned za první Irsko. Dlouhodobě nejpopulárnějším modelem v Česku je Škoda Octavia. Letos si její naftová motorizace připsala 4498 registrací, což z ní dělá v Česku nejregistrovanější model a motorizaci vůbec,“ říká Lukáš Kadula.

Video se připravuje ...

„Na jednu registrovanou elektrickou Škodu Enyaq tak letos připadá téměř 15 naftových Octavií. Bude zajímavé sledovat, jestli a případně jak tento poměr zvrátí dostupnější model Enyaq Tour, který Škoda nově nabízí za 899.000 korun. Za tyto nebo podobné peníze lze v Česku aktuálně pořídit například Hyundai Kona, MG4, Volvo EX30, Volkswagen ID.3 či Renault Megane," uvedl Kadula.

Nových enyaqů se letos za čtyři měsíce prodalo 306 kusů, což je sice nejprodávanější elektrický model, avšak nejoblíbenější značka je Tesla s 507 registracemi. Na třetím místě je Hyundai se 177.

V zemích EU je v současnosti k dispozici téměř 709.000 veřejných dobíjecích bodů, v Česku jejich počet překročil 5000. Jejich rozložení je však extrémně nerovnoměrné. Téměř 60 procent jich je pouze ve třech zemích, a to v Nizozemsku, Německu a ve Francii. Násobně více než v Česku jich je také v Belgii, Dánsku, Švédsku či Rakousku, což jsou co do počtu obyvatel srovnatelné země. Pouze 305 dobíjecích bodů v Česku disponuje velmi rychlým dobíjením.

Bateriová auta jsou na evropském trhu čtvrtou nejoblíbenější motorizací po benzinové s 36 procenty, hybridní bez externího dobíjení s 29 procenty a dieselové s 13 procenty.

ČTK
Diskuze (528)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
27. 5. 2024 14:22
Re: Je to logické, proč kupovat EV
domy , byty a průmyslové objekty nedanit, všechno starší 20 let zbourat a postavit nové.

Musíme 85% Evropy zbourat! Je to neekologické. Budeme na tom trvat.

Jedině tak konečně zelený bolševik ZKRACHUJE a lidi ho konečně vymažou z mapy dějin :-) :-) :-)
Avatar - rohYpnol
27. 5. 2024 13:47
Re: Je to logické, proč kupovat EV
Opět regujes úplně bokem?!????
Nikdo daň navíc na spalováky nedává??? Lháři! Nevyvrátil jsi absolutně NIC!!!

A k tomu co reaguješ na barika - co to je za nesmysl zase co předvádíš??? Staré auto není vrak. Staré auto bylo nové a splňovalo co splňovat mělo. Nikdo nic nového při převodu vlastnictví do provozu neuvádí!!! Proč zase tak LŽEŠ?!??????

Takže zdaňme převod vlastnictví bytů a rodinných domů, ok? Když není pasivní tak 50% daň z převodu, ok???
Avatar - Barrichello
27. 5. 2024 12:12
Re: Je to logické, proč kupovat EV
Co takhle 20x zdanit kuřáky a alkoholiky?

Za to že podhulují doma svým rodinám, někde i v práci kolegům, že to stoupačkama leze do dalších bytů, že když hulí na balkovně a otevřeš si okno, tak do nuceně dýcháš....
Já to v paneláku zažil.....

A u alkoholiků že způsobují stres rodinám a stres jak známo způsobuje rakovinu.

Takže krabička cigaret nově 350-4000, doutníků 800-70 000 Kč a láhev kořalky 300- 5 mega?

Co ty na to?

A co adranlivé sporty? to zatěžuje zdravotnictví.

Vstupenka na bumgee jpumping 25-700 000, šplhání po horách zakázáno - kdo to pruší a spadne, hradí si operaci za své, permanentka ny laže na týden 45 000 Kč pro 1 osobu atd atd

:-) :-) :-) :-) :-) :-)

Všechno to dotují lidi, co doma sedí na zadku a okopávaj záhonky s jahodama. Proč to maj platit druhým?

Stejná logika ne :-) :-)

rozpočet ročně přijde o stovky miliard na spotřební dani, pašování se zvýšoní o 7000000%, ale ty ušetřené náklady za léčbu. HAHAHA
Avatar - Mikesus
27. 5. 2024 11:54
Re: Je to logické, proč kupovat EV
Tak tvrdíte, že emsini povolenka pro elektrárnu není daň, a že byste zavedli daň na elektřinu. Tak neberu ani emisni povolenky na paliva. Nebo jste změnili názor? Nebo že by dvojí metr?

A ohledně poplatku starého vraku. Je to v pořádku, když si chceš registrovat auto, co má papírové emise nasobne horší, je v zájmu společnosti abys jim něco přispěl jako odškodnění za újmu na zdraví. A čím větší ta pravděpodobnost je, tím je vyšší poplatek.
Avatar - Barrichello
27. 5. 2024 10:08
Re: Je to logické, proč kupovat EV
Fakt ne? CO jsou to emisní povlenky na paliva? To není dan navíc?
Vedle spotřební daně na paliva, silniční daně, dálniční známky, ze všeho navíc DPH, dan při registrace auta neplnícího EURO 4 a výš atd

To je jak v té poháce, poplatek za poplatek a dan z daňě. 20x zdaněné peníze co si člověk vydělá.
HNUS