Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Českou síť benzinek Agip kupuje majitel Pap Oilu a Slovnaftu

David Bureš
Diskuze (26)
Podle dřívějších zpráv zvažuje odchod z Česka také Shell. Naopak OMV na českém trhu zůstává.

Českou síť čerpacích stanic čeká velká změna, z tuzemského trhu se totiž stáhne italská společnost ENI provozující čerpací stanice značky Agip. Síť této firmy kupuje maďarský holding MOL, který už vlastní benzinky značek Pap Oil a Slovnaft

O prodeji benzinek Agip informovaly Hospodářské noviny. Informaci o změně vlastníka potvrdilo tomuto deníku hned několik nezávislých zdrojů, oficiálně však ENI i MOL zatím mlčí.

Síť společnosti ENI čítá 124 čerpacích stanic Agip. MOL v Česku vlastní 125 benzinek značky Pap Oil, prostřednictvím dceřiné společnosti je také majitelem 24 čerpacích stanic Slovnaft. Po nákupu sítě s logem šestinohého psa se maďarský holding stane s 273 benzinkami největším konkurentem Benziny, která v Česku provozuje 338 čerpacích stanic. Benzina vlastněná skrze Unipetrol polskou společností PKN Orlen má největší síť pump na tuzemském trhu.

Podle informací Hospodářských novin bude česká síť Agipu vyměněna za italskou rafinerii Mantova, kterou chce MOL již delší dobu zavřít kvůli nepříznivému ekonomickému prostředí. ENI má rovněž dostat část stanic MOLu v Itálii.

ENI o odchodu z českého trhu uvažovalo již delší dobu, důvodem byl fakt, že české stanice Agip jsou ztrátové. MOL naopak usiloval o navýšení podílu na českém trhu.

Prodej sítě ENI nemusí být jedinou změnou na českém trhu s pohonnými hmotami. O odchodu z trhu údajně uvažuje Shell, náznakem tohoto plánu má být fakt, že Shell letos prodal svůj podíl v České rafinérské. Podíl Shellu koupila firma Unipetrol.

„Samozřejmě skupina Shell neustále vyhodnocuje veškeré své obchodní aktivity po celém světě tak, aby své portfolio činností co nejefektivněji využila,“ uvedl k možnosti prodeje české sítě Shell mluvčí Shellu Petr Šindler.

Rovněž OMV dříve zvažovalo odchod z českého trhu, rakouská firma ale nakonec v tuzemsku setrvá. „OMV neplánuje odchod z Česka,“ řekl pro MF Dnes Philipp Strommer z tiskového oddělení OMV.

Velké společnosti v Česku postupně skupují menší sítě čerpacích stanic. Již v minulosti z českého trhu zmizely čerpací stanice několika značek, například Avanti, Total (obě v roce 2003), Aral (2006) nebo Esso (2007).

David Bureš
Diskuze (26)
25. 4. 2014 14:59
Re: Shell nezvažuje, už je to jisté
Já mám třeba raději Billu než Globus, ale ono to je jak kde. Už jsem taky zažil Billu tak otřesnou, že do ní již nikdy nevkročím. Určitě je to o lidech.
Mě Interspar taky neoslňoval, ale mají krásné ovoce a zeleninu, pečivo, uzeniny... Kaufland je nejhorší v den kdy začíná akční leták. Ale jinak ujde.
25. 4. 2014 14:53
Re: No jo,
Já s tím taky obvykle nemám problém, ale u několika Fabií (ten samý motor BBY/BBZ, dohromady asi pět ks) jsem se setkal s tím, že špatnej benzín rozsvítí kontrolku motoru a jede se na tři válce dokud to nevychladne. Ale může to být kdovíčím od špatný cívky přes špatnej kat po starou lambdu...
"Moje" to dělá taky, je to otrava ;-\

Ale jasně, v moři lidí, co tam tankujou normálně a bez nejmenší potíže i s nejmodernějšíma autama (pravidelně tam potkávám chlapíka s Quattroporte), je tohle jen maličkost.
Avatar - wakantanka
25. 4. 2014 14:50
Re: Návrat do socíka
Ehm, dosť divné prirovnanie. Za socíku bola jedna sieť vlastnená štátom. A teraz keď ostane niekoľko veľkých sietí, vždy ostane nespočet menších či sólo čerpačiek. No fakt socializmus.
Avatar - Barrichello
25. 4. 2014 14:46
Re: Shell nezvažuje, už je to jisté
Mě teda Interspar nijak nemrzí, jednak ho enmam nikde v dosahu a jednak mě ničím nezaujal. Nejlepší je Globus, pak asi Lidl
Avatar - Barrichello
25. 4. 2014 14:45
Re: No jo,
Já na benzín z ona jezdil různejma autama skoro 8 let a jelo vždycky ok. Fuk zda starý OHV nebo moderní DOHC.

Kámoš to samý s naftou, navíc ten tam jezdí ještě dýl. Já tam naftu bral jen jednou do půjčenýho Volva a taky no problem.

Ale jinak souhlas, spoustě motorů je šumák co tam teče, jede to pořád stejně.