Český dovozce vozů Porsche letos očekává prodej 85 nových Cayenne
I když oficiálně prodej ještě nezačal, dovozce již eviduje 25 závazných objednávek.
První generace se na českém trhu prodává od roku 2002, oficiální cestou k nám od té doby dorazilo necelých 500 vozů. Loni bylo do provozu zaregistrováno 61 nových Porsche Cayenne, v roce 2008 86 ks.
České ceny
První cena (1.524.000,- Kč) patří zážehovému šestiválci 3,6 l (220 kW), který je jako jediný standardně dodáván s manuální převodovkou a za automat je nutno připlácet. O 74 tisíc korun dražší turbodiesel je nejpomalejším Cayenne i nejpomalejším Porsche aktuální nabídky. Sprint na 100 km/h zvládá za 7,8 s a nejvíce jede 218 km/h. Standardem je, na rozdíl od zážehového šestiválce, osmistupňová automatická převodovka. S ní umí velké Cayenne jezdit v kombinovaném cyklu za 7,4 l/100km.
Chybět nemůže ani atmosférický osmiválec v Cayenne S (1.985.000,-Kč) a jeho přeplňovaná verze v Cayenne Turbo (3.129.000,-Kč). Novinkou je hybridní verze spojující přeplňovaný šestiválec s elektropohonem.
Technika
Druhá generace vyrostla všemi směry. Kompaktnější a snad i elegantnější vzhled je výsledkem práce designérů. Hmotnost se podařilo snížit až o 185 kg, nové nebo modernizované motory jsou nejčastěji spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, rozšířenou o systém start-stop. Kombinovaná spotřeba tak klesla ve většině případů o neuvěřitelných 20 % nebo dokonce o 23 %.
Cestující na zadních sedadlech ocení nárůst rozvoru o 40 mm na nových 2895 mm.
Délkou 4846 mm se Cayenne přiblížilo největšímu současnému modelu, Panameře (4970 mm).
Uvnitř slibuje Porsche nejen více místa, ale taky větší variabilitu uspořádání. Zadní řadu sedadel je možné posunovat v podélném směru o 160 mm.
Zavazadelník se zvětšil z úctyhodných 540 l až na gigantických 670 l.
Porsche Cayenne 2010 - Zážehové motory | |||
Model | Cayenne | Cayenne S | Cayenne Turbo |
Motor | 3,6 V6 | 4,8 V8 | 4,8 V8 |
Převodovka | 6M | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 3598 | 4806 | 4806 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 220/6300 | 294/6500 | 368/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 400/3000 | 500/3500 | 700/2250-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 230 | 258 | 278 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,5 | 5,9 | 4,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 11,2 | 10,5 | 11,5 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1995 | 2140 | 2245 |
Cena vč. 20% DPH [Kč] | 1.524.000,- | 1.985.000,- | 3.129.000,- |
Přední náprava je tvořena dvojící příčných ramen na každé straně uspořádaných nad sebou, vzadu je víceprvková náprava.
Všechny modely jsou vybaveny stálým pohonem všech kol s elektronicky řízenou mezinápravovou lamelovou spojkou s přiřaditelnou uzávěrkou nebo se samosvorným mezinápravovým diferenciálem.
Verze s odpružením ocelovými pružinami umí brodit vodou s hloubkou 500 mm, světlá výška měří 215 mm. Cayenne se vzduchovým odpružením zvládá brod s hloubkou 555 mm a světlá výška se z běžných 210 mm může v terénním režimu zvětšit až na 268 mm.
Standardem jsou pro nejslabší verze kola s pneumatikami 255/55 R18, z výroby jsou dodávány ale i rozměry s průměrem 19 nebo 20 palců.
Porsche Cayenne 2010 - Naftový motor + hybridní hnací ústrojí | ||
Model | Cayenne Diesel | Cayenne S Hybrid |
Motor | 3,0 V6 TDI | 3,0 V6 TFSI+ el.mot. |
Převodovka | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2967 | 2995 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 176/4000-4400 | 279/5500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 550/2000-2250 | 580/1000 |
Max. rychlost [km/h] | 218 | 242 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,8 | 6,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,4 | 8,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2175 | 2315 |
Cena vč. DPH [Kč] | 1.598.000,- | 2.143.000,- |