Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh s auty v pololetí vyrostl o procento

Český trh s auty v pololetí vyrostl o procento

Český trh s auty v pololetí vyrostl o procento Zdroj: acz

Diskuze (9)
Škoda poklesla, pořadí značek se výrazně nemění. Do pořadí terénních a MPV vozů výrazně zasahují i varianty s odpočtem DPH - a jsou to zajímavá čísla.

O necelé procento nových osobních aut více než loni prodali výrobci a oficiální dovozci osobních aut od ledna do června v České republice. Celkem se prodalo 76 821 aut oproti 76161 v prvním pololetí loňského roku. Podíl značky Škoda poklesl se 36.640 vozy na 47,7%.

Další pořadí dle značek je klasické:

2. Renault - 4 579 ks (5,96% podílu na trhu)

3. Peugeot - 4 400 ks (5,73%)

4. VW - 4 213 ks (5,48%)

5. Opel - 3 546 ks (4,62%)

6. Ford - 3 094 ks ( 4,03 %)

7. Citroen - 2 676 ks (3,48%)

Z hlediska segmentů vozidel se pořadí jednotlivých obchodních tříd nemění - zůstává zachován převažující podíl malých vozidel (mini + malé) - 53,33% (1,78% + 51,55%), následují střední třída - 20,09%, nižší střední - 13,98%, MPV - 5,29%, atd..

Formální zvláštností je existence značek Daewoo a GM Daewoo, daná změnou importéra. Dohromady prodaly obě tyto značky 446 vozů, což stačí na 21. místo mezi dovozci.

Největší nárůsty prodeje:

1. Smart + 586 % na 48 vozů

2. Kia + 414 % na 751 vozů

3. Mini + 228 % na 82 vozů

4. Hyundai + 79 % na 2494 vozů

5. Audi + 51 % na 965 vozů

Více než o pětinu si polepšily také značky Land Rover, Ford, Mazda, Lexus, Toyota, Volvo, Maserati, Fiat a Jaguar. Menší nárůsty zaznamenaly také Seat, Opel, Ferrari, Citroën, Suzuki, Mercedes-Benz, Volksvagen a Honda.

Největší poklesy prodeje:

1. Dacia – 91 % na 8 vozů

2. Rover - 83 % na 2 vozy

3. Daewoo – 70 % na 446 vozů

4. Alfa Romeo – 40 % na 104 vozů

5. Lada – 36% na 124 vozů

Více než o 10 % oproti prvnímu pololetí loňského roku si také pohoršily značky Jeep, BMW, Nissan, Mitsubishi, Porsche a Renault. Menší pokles zaznamenaly Saab, Chrysler, Škoda, Subaru a Peugeot.

Mezi minivozy kraluje tradičně Opel Agila (615), následován vozy Fiat Seicento (193) a Daewoo Matiz (180).

Třídě malých vozů dominuje Škoda Fabia (25727), a na dalších místech jsou tradičně Peugeot 206 (2040), Hyundai Getz (1503), Renault Thalia (1178) a Citroën C3 (1125). Dobře se také daří novinkám – Daewoo Kalos našel jen v červnu 205 zákazníků, celkově pak 215, Ford Fusion si odvezlo 275 zájemců a Nissanu Micra se prodalo 329 kusů.

Nejprodávanějším vozem nižší střední třídy je Peugeot 307 (1759), následuje překvapivě Opel Astra (1329), Ford Focus (1217), Renault Mégane (1132) a VW Golf (1063).

Střední třídě dominuje Škoda Octavia (9012), přičemž na dalších místech je tradičně VW Passat (1478), Ford Mondeo (902), Mazda 6 (782), Opel Vectra (442) a Renault Laguna (389).

Vyšší střední třída je obsazena Škodou Superb (1901), na dalších místech jsou pak Mercedes-Benz E (294), Audi Allroad Quattro (215), Audi A6 (197) a Peugeot 607 (109).

Mezi luxusními vozy je nejprodávanější Audi A8 (87), Mercedes-Benz S (60), BMW 7 (36), VW Phaeton (6) a Jaguar XJ (5). Pro zajímavost – vozy Maybach 240, Lexus LS a Kia Opirus získaly po jednom zájemci.

Mezi sportovními vozy, coupé a kabriolety vede Mercedes-Benz CLK (66), Citroën C3 Pluriel (47), Hyundai Coupé a Peugeot 206 CC (40).

Ve smíšené kategorii SUV a Off Road vozů vede Toyota Rav 4 (292+0), Honda CR-V (208+0), Hyundai SantaFe (85+102), Kia Sorento (173+0) a Subaru Forester (108+4). Výsledky jsou lehce zkresleny faktem, že u této kategorie je část vozů prodávána navíc i ve verzi N1. Výsledky tedy uvádíme ve tvaru osobní+užitková verze. Pro zajímavost: u vozů VW Touareg je poměr (39+15 ), Porsche Cayenne (6+9), Range Rover (27+2). Pomyslný švédsko–německý souboj má průběžný stav Volvo XC90 (67+0) vs. BMW X5 (70+11).

V opravdu široce definované kategorii MPV (vejde se sem Audi A2 i Mercedes V), panuje podobný zmatek. V čele jsou Renault Kangoo (282+141 bez verze Express), Citroën Xsara Picasso (382+12), Renault Mégane Scénic (361+0), Fiat Dobló (217+54 vč. nákladní verze).

V kategorii panuje díky DPH opravdu zmatek a dostat se k číslům např. o souboji Citroën C8(27+8)/Peugeot 807(63+15)/Fiat Ulysse(7+0) je poměrně složité. Zajímavé je také „utkání“ VW Sharan (64+61)/Ford Galaxy(23+10)/Seat Alhambra (83+45).

Pro úplnost dodáváme, že vozy do jednotlivých tříd navrhují výrobci, resp. dovozci. Proto se také např. Škoda Octavia objevuje už od loňského roku ve střední třídě a nikoli v nižší střední, kam patří její přímá konkurence i koncernoví sourozenci Golf/Bora, Leon/Toledo a A3.

Vstoupit do diskuze (9)