Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v březnu 2009: Superb v čele, Mazda 6 v Top 5 střední třídy

Aleš Dragoun
Diskuze (111)
První trojka ve střední třídě se nemění – Superb, Passat, Mondeo. V březnu byla úspěšná i Mazda 6 a také Peugeot 407.

Celkový trh v této kategorii za březen vykazuje pokles o 8,9 %, před rokem bylo nově zaregistrováno 785 vozů, letos jen 715. Loni tvořil podíl kategorie N1 na prodeji ve třídě přes 30 %, letos to bylo necelých 26 %. Určitý odliv firemní klientely čekající na odpočet DPH ve volnějším režimu je i zde patrný, ale není tak výrazný, jako v nižší střední třídě nebo mezi luxusními vozy.

Superb tentokrát zvítězil s 211 kusy před Passatem se 116 a Mondeem s 68 vozy. Čtvrté místo patří již v titulku zmíněné Mazdě 6 s 59 novými registracemi. Páté je Audi A4 s 39 kusy, šestou příčku obsadil tentokrát Peugeot 407 (28), sedmé je BMW řady 3 (24), na osmém místě společně Citroën C5 a Mercedes-Benz C (23), i na desáté příčce najdeme dva vozy – Opel Insignia a Toyotu Avensis s rovnými dvěma desítkami nových registrací. Mezi dvacítku vozů se jich tentokrát vešlo celých 26, v žebříčku tak chybí jen Fiat Croma a Toyota Prius (1 registrace), Chevrolet Epica a Chrysler Sebring mají na kontě nulu.

První Superb si ve srovnání s březnem 2008, kdy se prodávala ještě první generace, polepšil o 129,3 %, loni bylo zaregistrováno 92 aut. Druhý Passat zaznamenal opět úbytek nových zákazníků, loni bylo zaregistrováno o 96 vozů více, letos se tedy propadl o 45,3 %. Mondeo zaznamenalo také pokles, a to o 20,9 % z 86 aut v březnu 2008. Mazda 6 si naopak polepšila, a to o mohutných 136 % (z 25 kusů o 34). Audi A4 je na tom hůře o 43,5 %, před rokem bylo zaregistrováno 69 kusů. Peugeot 407 má i přes úspěch v měsíčním žebříčku o 8 kusů méně (- 22,2 %,). BMW 3 má letos také méně registrací, a to o 17 vozů, tedy 41,5 %. Citroën C5 si polepšil z pouhých 9 vozů na 23, získal tedy 155,6 %. Mercedes C se naopak propadl o 35 aut, tedy o 61,7 %. Toyota Avensis pak ztratila rovných 20 %, její letošní registrace klesly oproti loňsku o 5 vozů.

Střední třída, registrace na českém trhu v březnu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období3/20091-3/20093/20091-3/2009
1.Škoda SUPERB21170129,5%28,3%
2.Volkswagen PASSAT11645116,2%18,2%
3.Ford MONDEO682319,5%9,3%
4.Mazda 6591358,3%5,5%
5.Audi A4391605,5%6,5%
6.Peugeot 40728733,9%2,9%
7.BMW 3241023,4%4,1%
8.Citroën C523503,2%2,0%
8.Mercedes-Benz C23723,2%2,9%
10.Opel INSIGNIA20552,8%2,2%
10.Toyota AVENSIS20802,8%3,2%
12.Renault LAGUNA18892,5%3,6%
13.Honda ACCORD17532,4%2,1%
14.Subaru LEGACY15632,1%2,5%
15.Lexus IS6170,8%0,7%
16.Alfa Romeo 1594120,6%0,5%
16.Opel VECTRA4210,6%0,8%
18.Jaguar X-TYPE3180,4%0,7%
18.Volvo S603110,4%0,4%
20.Dodge AVENGER240,3%0,2%
20.Hyundai SONATA2320,3%1,3%
20.Kia MAGENTIS290,3%0,4%
20.Lancia DELTA270,3%0,3%
20.Mercedes-Benz CLC250,3%0,2%
20.Saab 9-3280,3%0,3%
-Ostatní modely2170,3%0,7%
-CELKEM7152476100,0%100,0%

V celkovém pořadí za první čtvrtletí vede po dvou měsících Superb se 701 kusy (podíl 28,3 %) před Passatem (451, 18,2 %), třetí je Mondeo (231, 9,3 %), čtvrté Audi A4 (160, 6,5 %) a pátá Mazda 6 (135, 5,5 %).

V meziročním srovnání si vedoucí Superb polepšil o 444 vozů (172,8 %), Passat naopak ztratil už přes 30 procent (přesně 31,9 %, o 211 kusů méně). Ford prodal své evropské vlajkové lodi také méně, a to o 40 vozů (- 14,8 %). A4 si pohoršila o 14,4 % (loni 187, letos 160). Pátá Mazda 6 má ovšem na kontě o 65 vozů více než před rokem, což u ní znamená + 92,9 %. Výsledek jistě lichotivý, ale japonští soupeři Lexus IS (+ 142,9 %), respektive Honda Accord (+ 130,4 %) jsou na tom ještě lépe. Objem českého trhu ve střední třídě se oproti prvním třem měsícům loňského roku zvýšil o 6 %, z 2.335 na 2.476 kusů.

Superb dominoval také počtům vznětových motorizací, bylo jich 146 (69,2 % z celkových registrací). V procentních podílech jej ovšem nejbližší soupeři válcují. Pro Passaty s motory TDI se rozhodlo 97 zákazníků (83,6 %), naftové Mondeo má na kontě 56 vozů (82,4 %). Audi A4 je na tom tentokrát jen o něco málo lépe než největší škodovka, na jejím kontě je 29 vozů a 74,4 %. Mazda 6 má pak výrazně méně, jen 19 registrací aut se vznětovými motory (32,2 %).

Mezi N1 v počtu kusů zvítězil tentokrát Passat se 47 vozy (podíl na celkových registracích 40,5 %), druhý byl s 33 kusy Superb (15,6 %), třetí Ford Mondeo s 24 vozy (35,3 %), čtvrtý Citroën C5 s 12 kusy (52,2 %), pátá příčka patří Audi A4 s 10 vozy a podílem 25,6 %. V procentní statistice patří tentokrát prvenství cé-pětce.

Aleš Dragoun
Diskuze (111)
Avatar - skejpa
16. 4. 2009 19:23
Re: M6 CG
nekdo je naftovej nekdo neni. ja se radsi necham polozit benzinem :-* ty se muzes nechat polozit apostolem v nafte...
Avatar - skejpa
16. 4. 2009 19:19
Re: PASST NA POPELKU
ne GTI. ty si rikal, ze tabulky ti sou k prdu a chces dukaz. ten sem ti predlozil. o zbytku si muzes udelat predstavu z tech tabulek, ze to asi nebude ojedinely pripad. 150.000km bez nejaky poruchy, treba i malickosti, to se snad nevidi. tvuj slavny passat se v tomhle ohledu muze tabulkove celkem stydet. je pravda, ze nejaky kousky daj 150k bez problemu ale bude vetsi pravdepodobnost, ze ten kousek mit nebudes.

a na zaver perlicka. psal si jak se mazda ted veze na vlne designu passata ale najednou, kdyz uz to zas neni potreba, ma dobrej pouze podvozek. tak uz si konecne uvedom co tu pises...
16. 4. 2009 14:22
Re: PASST NA POPELKU
:-)
16. 4. 2009 14:21
Re: PASST NA POPELKU
Jo, Saab je subpremie. Dnes s hodně vodřenejma ušima. Podívej se třeba na modelovou paletu Volva a Saabu. Držme palce aby se vůbec udržel.
16. 4. 2009 12:15
Re: PASST NA POPELKU
No tak tim spíš je pozoruhodný, jak se prodává ne? Právě ty věci zásadně podporujou image značky.