Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2021 podle segmentů: Bodovaly Kamiq, Arona nebo Highlander

David Bureš
Diskuze (15)

Letošní červenec byl hlavně ve znamení úspěchu SUV. Meziročně si výrazně pomohly Škoda Kamiq nebo Seat Arona.

Červenec 2021 nebyl pro automobilky na českém trhu zrovna kladný měsíc. Po měsících meziročního růstu registrací totiž došlo opět k poklesu odbytu. Meziročně červencové registrace podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) klesly o takřka sedm procent, oproti červenci 2019 pak dokonce o 15 %. Po celkovém pohledu na trh se jako již tradičně podíváme i na výsledky jednotlivých segmentů.

Nejprodávanější miniauta

Prodejům nejmenších aut na trhu u nás vládne domácí Toyota Aygo, vyráběná v Kolíně Ovčárách. Za červenec má na svém kontě 80 kusů, zatímco před rokem jich bylo 54. A to se blíží nová generace, která se inspiruje letošním konceptem Aygo X Prologue. Do nejlepší pětky se pak v červenci tentokrát vešel i bratr Ayga, Citroën C1, s 30 registracemi.  

Nejprodávanější minivozy
Poř. Model Prodeje 7/2021 [ks] Prodeje 7/2020 [ks] Prodeje 1-7/2021 [ks] Prodeje 1-7/2020 [ks]
1. Toyota Aygo 80 54 451 221
2. Hyundai i10 53 88 425 490
3. Suzuki Ignis 53 53 391 305
4. Citroën C1 30 7 148 85
5. Mitsubishi Space Star 29 51 148 138

Nejprodávanější malá auta

Červencová jednička českého trhu, Škoda Fabia, logicky vládne i registracím malých vozidel, za minulý měsíc má na svém kontě 1.455 registrací. To je o zhruba o stovku méně než před rokem, což může souviset s nadcházející mezigenerační proměnou. Druhá následuje Dacia Sandero, která letos pravidelně poráží svého vyspělejšího sourozence, Renault Clio. Nahoru se tentokrát vyšvihl Citroën C3, s 94 registracemi v rámci kategorie celkově šestý. Obecně se však dá říct, že malé hatchbacky v červenci hodně ztratily, registrace meziročně klesly Yarisu, Polu, Riu i 208.

Nejprodávanější malé vozy
Poř. Model Prodeje 7/2021 [ks] Prodeje 7/2020 [ks] Prodeje 1-7/2021 [ks] Prodeje 1-7/2020 [ks]
1. Škoda Fabia 1455 1552 9446 9817
2. Dacia Sandero 261 252 1543 1226
3. Renault Clio 148 261 1410 1719
4. Hyundai i20 140 115 798 1252
5. Toyota Yaris 110 248 983 1219
6. Citroën C3 94 102 631 622
7. Volkswagen Polo 89 133 634 718
8. Seat Ibiza 83 39 660 348
9. Kia Rio 80 123 664 688
10. Peugeot 208 60 235 634 642

Nejprodávanější kompaktní auta

Škoda Octavia se meziročně propadla z 1894 na 1345 registrovaných kusů, přesto i v červenci pevně drží první příčku mezi kompakty. Druhý se však dlouhodobě drží Hyundai i30, který s 847 registracemi znovu porazil Škodu Scala (718 registrací). Nahoře je opět Volkswagen Golf, čtvrtý, s meziročním skokem z 206 na 483 registrací, za což může loňská mezigenerační proměna. Výrazně se zadařilo Kie - Ceed je s 436 registracemi pátý v rámci segmentu, odvozený Proceed se 74 registracemi osmý. Top ten uzavírá Citroën C4 s 57 registrovanými kusy, což naznačuje, že využití prvků crossoverů se vyplatilo.

Nejprodávanější vozy nižší střední třídy
Poř. Model Prodeje 7/2021 [ks] Prodeje 7/2020 [ks] Prodeje 1-7/2021 [ks] Prodeje 1-7/2020 [ks]
1. Škoda Octavia 1345 1894 9237 12304
2. Hyundai i30 847 665 6382 4039
3. Škoda Scala 718 913 5209 4819
4. VW Golf 483 206 3344 1101
5. Kia Ceed 436 351 2191 2037
6. Toyota Corolla 222 137 1208 1268
7. Seat Leon 99 120 935 914
8. Kia Proceed 74 ? 194 ?
9. Mercedes-Benz A 61 124 359 388
10. Citroën C4 57 0 393 0

Nejprodávanější auta střední třídy

Škoda Superb patří mezi automobily, které postihnul aktuální nedostatek komponentů trápící mnohé výrobce. Meziročně si totiž škodovka střední třídy pohoršila z 964 na 302 registrací. Naopak Volkswagen Arteon je na dvojnásobku toho co před rokem, výslednými 84 registracemi dokonce předstihl výchozí Passat (72 kusů). O pátou příčku se pak s 25 kousky tentokrát podělily Opel Insignia a Mercedes-Benz C, který letos přichází v nové generaci.

Nejprodávanější vozy střední třídy
Poř. Model Prodeje 7/2021 [ks] Prodeje 7/2020 [ks] Prodeje 1-7/2021 [ks] Prodeje 1-7/2020 [ks]
1. Škoda Superb 302 964 3541 3593
2. VW Arteon 84 42 613 316
3. VW Passat 72 142 1062 1169
4. BMW 3 52 95 414 360
5.-6. Mercedes-Benz C 26 33 106 156
5.-6. Opel Insignia 25 8 130 82

Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy

Mezi vozy vyšší střední třídy se toho letos moc zásadního neděje. Nejvyšší příčku si na českém trhu dlouhodobě drží Mercedes-Benz E, druhé letos pravidelně následuje Audi A6 a až třetí je BMW řady 5, které po loňském faceliftu nemůže konkurenta čtyř kruhů předstihnout. Čtvrté je pak Volvo S90/V90, pátou příčku tentokrát obsadilo Audi A7 Sportback s 11 registrovanými kousky.

Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy
Poř. Model Prodeje 7/2021 [ks] Prodeje 7/2020 [ks] Prodeje 1-7/2021 [ks] Prodeje 1-7/2020 [ks]
1. Mercedes-Benz E 54 37 556 278
2. Audi A6 43 65 373 273
3. BMW 5 32 72 317 250
4. Volvo S90/V90 16 21 136 102
5. Audi A7 11 8 68 55

Nejprodávanější luxusní auta

Mercedes-Benz vládne dlouhodobě také nejluxusnějším vozům na českém trhu, přičemž nová třída S segmentu doslova dominuje. Vždyť za měsíc červenec má na svém kontě 53 registrací, zatímco druhé v pořadí, BMW řady 7, jen šest. Daleko za svými soupeři zůstává Audi A8, které se o čtvrtou příčku tentokrát dělí s nově příchozím Mercedesem EQS. Ten bude mimochodem letos patřit mezi hlavní hvězdy výstavy Auta na náplavce.

Nejprodávanější vozy luxusní třídy
Poř. Model Prodeje 7/2021 [ks] Prodeje 7/2020 [ks] Prodeje 1-7/2021 [ks] Prodeje 1-7/2020 [ks]
1. Mercedes-Benz S 53 9 351 46
2. BMW 7 6 18 45 100
3. Porsche Panamera 5 3 25 13
4.-5. Audi A8 2 11 15 23
4.-5. Mercedes-Benz EQS 2 0 2 0

Nejprodávanější malá SUV

Malým SUV letos vládne Škoda Kamiq, která je letos zároveň nejžádanějším SUV na českém trhu vůbec. Za červenec na svém kontě hlásí 1238 registrací, zhruba dvojnásobek toho co před rokem. Nadále se letos daří Seatu Arona, 346 registrací je více než sedminásobek toho co před rokem, což může souviset s letošní modernizací. Vysoko je i Opel Crossland, za červenec celkově čtvrtý, naopak Renault Captur se minulý měsíc musel smířit až se sedmou příčkou.

Nejprodávanější malá SUV
Poř. Model Prodeje 7/2021 [ks] Prodeje 7/2020 [ks] Prodeje 1-7/2021 [ks] Prodeje 1-7/2020 [ks]
1. Škoda Kamiq 1238 635 7107 4411
2. Seat Arona 346 45 2035 662
3. Peugeot 2008 320 439 1746 1220
4. Opel Crossland 216 118 1012 622
5. Ford Puma 182 156 1368 560
6. Kia Stonic 129 108 540 547
7. Renault Captur 105 132 926 866
8. Suzuki Vitara 102 77 512 501

Nejprodávanější kompaktní SUV

Interní duel mezi Škodami Karoq a Kodiaq v červenci dopadl lépe pro větší model z tohoto dua SUV, Kodiaq hlásí 801 registrovaných kusů (před rokem jich bylo 654), což může souviset s příchodem faceliftu na trh. Druhý Karoq si naopak pohoršil z 915 na 675 registrací. Dlouhodobě se pak vysoko drží nošovický Hyundai Tucson, meziročně vyskočil z 337 na 502 kousků, což je další důkaz, že se aktuální generace povedla. Do nejlepší desítky se pak tentokrát dostala i Kia Xceed se 111 registracemi, což je další důkaz, že pro rodinu Ceed byl letošní červenec opravdu náramně podařený měsíc. Že by výprodej skladů před nástupem faceliftu?

Nejprodávanější středně velká SUV
Poř. Model Prodeje 7/2021 [ks] Prodeje 7/2020 [ks] Prodeje 1-7/2021 [ks] Prodeje 1-7/2020 [ks]
1. Škoda Kodiaq 801 654 4341 3245
2. Škoda Karoq 675 915 6553 4709
3. Hyundai Tucson 502 337 3360 2440
4. Dacia Duster 469 348 2158 1909
5. Volkswagen Tiguan 191 186 1814 1761
6. Peugeot 3008 185 150 702 661
7. Toyota RAV4 160 135 1145 772
8. Peugeot 5008 128 71 663 542
9. Kia Sportage 115 130 848 771
10. Kia Xceed 111 70 571 342

Nejprodávanější velká SUV

Naopak na nejvyšších pozicích v segmentu velkých SUV se nic nemění, první je Mercedes-Benz GLE, následuje jeho přímý mnichovský rival, BMW X5. Na třetí příčku se však tentokrát vyšvihla Toyota Highlander s 53 registrovanými kousky, která se však před rokem ještě neprodávala. Je to jediný mainstreamový zástupce v top pětce segmentu, takový Volkswagen Touareg tentokrát hlásí jen 14 registrací.

Nejprodávanější velká SUV
Poř. Model Prodeje 7/2021 [ks] Prodeje 7/2020 [ks] Prodeje 1-7/2021 [ks] Prodeje 1-7/2020 [ks]
1. Mercedes-Benz GLE 97 70 857 623
2. BMW X5 75 40 523 405
3. Toyota Highlander 53 0 163 0
4. Mercedes-Benz GLS 46 42 401 303
5. Audi Q7 40 24 255 199

Nejprodávanější velkoprostorová auta

Velkoprostorovým automobilům na českém trhu dlouhodobě vládnou osobní dodávky, červenec byl ale výjimkou. Na nejvyšší příčku se totiž tentokrát vyšvihlo klasické MPV, Volkswagen Touran se 129 registracemi. Že by ještě MPV neřekla poslední slovo? Těžko říct, protože osobní dodávky tentokrát zřejmě kvůli nedostatku komponentů zažily slabší měsíc. Vždyť takový Citroën Berlingo má na svém kontě jen 38 registrací a sourozenecký Peugeot Rifter ještě méně, 31.

Nejprodávanější MPV a osobní dodávky
Poř. Model Prodeje 7/2021 [ks] Prodeje 7/2020 [ks] Prodeje 1-7/2021 [ks] Prodeje 1-7/2020 [ks]
1. VW Touran 129 86 825 908
2. Ford Tourneo Custom 111 50 891 257
3. VW Caddy 103 107 653 581
4. Toyota Proace 70 118 728 710
5. Toyota Proace City 62 39 595 101
6. VW Transporter 47 89 437 450
7. Dacia Lodgy 39 56 169 270
8. Citroën Berlingo 38 180 846 1081
David Bureš
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
7. 8. 2021 12:44
Re: Focus...
Co z toho? Že si to jako řidič užiješ, proč by mne jako zákazníka mělo trápit, že v tom nejezdí každej druhej ? To jsem doteď nepochopil.

Jediné negativum je, že se ta auta přestanou vyrábět
7. 8. 2021 11:37
Re: Focus...
To ST je taky pripad, maji nejvetsi motor 2,3l a zrychluje to pomaleji nez GTI, v automatu prijdes o vykon a vybusnost a jeste je to drahy a navic nejsou.
Podvozek bude super, ale i tak je to obtizny obhajit.
V podstate mam pocit, ze to ani nechteji prodavat.
7. 8. 2021 10:02
Re: Focus...
Fiestu současné generace, jsem sám potkal asi dvakrát. Minulé generace jsou na cestách vidět a slušně se prodávaly i v CZ, ale nyní bohužel. Že se mi Fiesta moc nelíbí nic neznamená, protože taková Arona není žádná krasavice, ale za 7 měsíců 2035 kousků je opravdu hodně slušné číslo.
Avatar - hugino
7. 8. 2021 07:35
Re: Focus...
Ide o to že Focus v prvej generácii valcoval konkurenciu a fakt v tej dobe to bolo voči Golfu a Astre niečo nové a ľudia to kupovali.Ale od vtedy ide postupne dole vodou ako aj tá Astra / ťiež trojvalce / a zákaznik jednoducho neakceptuje v tejto kategórii autá bez štvorvacových benzínov.V testoch môže vyhrať ale počítajú sa predaje a z toho tá automobilka žije a ako sa zdá Ford ide aspoň v Európe dole vodou.U nás nevidno ani novú Fiestu a nové Mondeo minimálne.Kugu občas vidno ale iba tú prvú generáciu / ktorá bola za mňa najkrajšia / a tu ako je zrejme je dosť velký problém s designom, s ponukou motorov a vysokými cenami /aj keď teraz dávajú dosť velké zľavy /.Jediný argument ktorý Fordisti používajú je že má fantastický podvozok najlepší v kategorii ale v predajoch im to zjavne nepomáha takže reálny zákazník nerieši či prejde zákrutou 65 km/h alebo 70 km/h.To sú také večné argumenty, aj Mazda 3 má vraj úžasný podvozok ale čo z toho.Ford je v Europe pred klinickou smrťou a ešte keď všetko elektrifikujú a tým pádom napália cenu tak bude vymalované pritom tú značku tak 20 rokov dozadu som uznával.
6. 8. 2021 23:33
Re: Focus...
Při tak podivném designu a zoufalých motorizacích (s čestnou výjimkou nejdražší verze ST) to ani jinak nemohlo dopadnout! :-O