Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Tivoli Grand přichází. Kombi verze malého SUV láká na atraktivní cenu

David Bureš
Diskuze (16)

Nově uvedený  model SsangYong Tivoli Grand není úplnou novinkou. Dosud jsme ho znali jako XLV.

SsangYong uvádí na český trh model Tivoli Grand. Jde o 4.480 mm dlouhé SUV prezentované jako kombi verze modelu Tivoli. Nabízen je s jediným motorem, v podobě 1.5 GDI Turbo (120 kW), a to za cenu od 429.900 korun.

Základní cenovka se přitom vztahuje na kombinaci přeplňované patnáctistovky s šestistupňovým manuálem. Automat Aisin se šesti převody je dostupný za příplatek 31.900 korun. Poháněná jsou výhradně přední kola, čtyřkolka pro Tivoli Grand dostupná není.

Základní výbava je přitom již slušná. Její součástí je šest airbagů, udržování vozu v jízdním pruhu, tempomat, kožený volant, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu. Nechybí ani přední mlhovky, manuální klimatizace, multimediální systém s osmipalcovým displejem nebo zadní parkovací kamera. Kola jsou nicméně 16" ocelová.

SsangYong Tivoli Grand – technická data
Motor 1.5 GDI Turbo 1.5 GDI Turbo
Pohon 4x2 4x2
Zdvihový objem [cm3] 1497 1497
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/5000-5500 120/5000-5500
Točivý moment [N.m/min]  280/1500-4000 260/1500-4000
Převodovka 6M 6A
Max. rychlost [km/h] 181 175
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,2 7,8
Základní cena [Kč] 429.900 461.800

SsangYong navíc v rámci uvedení vozu na trh přichází s akčním zvýhodněním dvou paketů výbavy. Style+ přijde na kulatých 10.000 Kč, Sport pak na 17.900 korun. V obou případech dostanete zadní parkovací čidla, vyhřívání předních sedadel i volantu nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Style+ navíc má i 16" litá kola, zatímco Sport přidává rovnou osmnáctky Diamond Cutting.

Dále si můžete připlatit třeba za kolenní airbag (+4.900,-), LED světlomety (+16.900,-) nebo digitální přístrojový štít (+13.900,-).

Video se připravuje ...

SsangYong Tivoli Grand je přitom v podstatě modernizovanou verzí stávajícího modelu XLV. Ten z nabídky českého zastoupení loni na čas vypadl, aby uvolnil prostor tehdy nově uvedenému Korandu, které je podobně velkým vozem. Nyní se ale vůz vrací, s novým jménem a inovovanou podobou po vzoru loni modernizovaného Tivoli, z jehož techniky vychází. Oproti němu se liší prodlouženým zadním převisem pro více místa na zadních sedadlech a objemnější zavazadelník.

SsangYong Tivoli Grand - srovnání rozměrů s dalšími SUV značky
Model Tivoli Grand Tivoli Korando
Délka (mm) 4480 4225 4450
Šířka (mm) 1810 1810 1870
Výška (mm) 1646 1613 1620
Rozvor (mm) 2600 2600 2675
Objem zavazadelníku (l) 720 327 551

V rámci faceliftu se měnila příď i interiér, s nově koncipovaným středovým panelem. Kompletně se pak změnila paleta nabízených motorů, XLV bylo nabízeno s benzinovou atmosférou 1.6 e-XGi (94 kW) a turbodieselem 1.6 e-XDi (85 kW). Vznětový motor však u Tivoli Grand už v nabídce nenajdeme, stejně jako čtyřkolku.

David Bureš
Diskuze (16)

Doporučujeme

1. 9. 2021 09:02
Je to hnusne
Ja to stále rovnaky, hnusný dizajn.
Uzrane motory.
Na druhej strane, čo som videl, tak veľmi dobre fungujúce asistenčné systémy.

Pri nadspotrebe 1 liter oproti konkurencii, to pri 15000 km ročne a 5 rokoch urobí dodatočne náklady cca 1000 eur.

Zostatková hodnota bude otázna.

Takze fajn ponuka pre ľudí, ktorí jazdia malo a auto si chcú nechať dlhodobo.

Fleet manager by Za taký nákup dostal padáka.
Avatar - Beefcake
31. 8. 2021 15:42
Re: TiVoli,
To nie je absolutne ziadne meradlo, akurat nizka cena a neznalost ludi.
31. 8. 2021 14:41
Re: TiVoli,
Máš aj nejaké relevantné zdroje alebo sa ideme tváriť, že slovenský a český trh spasí jednu ázijskú značku?
Avatar - WinDiesel
31. 8. 2021 14:33
Re: úúú
Interier je v cajku, před 14 dny jsem si auta u dealera prohlížel. Korejce není dobře podceňovat. SYM rozhodně není horší než HMC.
Avatar - WinDiesel
31. 8. 2021 14:32
Re: Slušný,
No dealerů není nějaké velké množství ale počet roste, a marketingově je to zjevně z Maďarska řízeno dobře.
Diesel bych tomu nechal ale respektuji fakt, že mnohem větší zájem je o 1,5 GDI.