Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červnu 2009: Podíl Audi ve vyšší střední třídě překročil v 1. pololetí 45 %

Aleš Dragoun
Diskuze (82)
Vyšší střední třídě i nadále dominují německé vozy, za nimi následuje Volvo a poté zbytek. Půlroční vysvědčení však přineslo zajímavý výsledek – zatímco v porovnání s červnem 2008 si trh polepšil, celkově od začátku roku zhruba stejně ztratil.

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti prvním šesti měsícům loňského roku snížil o 268 vozů (-23,2 %), tedy z 1.156 na 888, ale ztráty z počátku roku začíná trh dohánět.

Půlročním vládcem této kategorie je letos suverénní Audi A6 s 317 kusy (podíl 35,7 %), ostatní soupeři se na něj dívají s odstupem více než dvou set registrací! Na druhém místě je Mercedes-Benz E (114, 12,8 %), třetí je BMW 5 (102, 11,5 %) a čtvrté Audi Allroad (88, 9,9 %). Jak je vidět, na druhém, třetím a čtvrtém místě se pořadí promíchalo.

Pátý je první neněmecký zástupce Volvo XC70 (74, 8,3 %). Vzhledem k tomu, že máme za sebou prvních šest měsíců letošního roku, podíváme se stejně jako v ostatních kategoriích také na zbytek první desítky. Další dvě příčky patří také Volvu - šesté je kombi V70 s rovnými 50 kusy (podíl 5,6 %) následuje sedan S80 (33, 3,7 %). Osmý je Peugeot 607 (24, 2,7 %), devátý Mercedes CLS (17, 1,9 %) a konečně desátý Chrysler 300C (12, 1,4 %).

V meziročním srovnání si vedoucí A6 polepšila již o 69 vozů (27,8 %), její navýšení oproti předchozímu měsíci tedy vzrostlo zhruba trojnásobně. I Mercedes-Benz E už je v kladných číslech, nové generaci W212/C207 se evidentně i v podmínkách malého českého trhu daří. Polepšil si o 6 registrací (+5,6 %). Za nimi ale následují samé ztráty a všechny poměrně značné: BMW 5 -83 kusů (-44,9 %), Audi Allroad -74 aut (-45,7 %) a Volvo XC70 -72 kusů (-49,3 %). Volvo V70 ztratilo 27 vozů (-35,1 %), jeho sourozenec s karoserií sedan S80 je na tom podobně jako předchozí konkurenti, má -31 kusů (-48,4 %). Peugeot 607 ovšem získal oproti roku 2008 přesnou polovinu registrací (loni 8), Mercedes CLS ale pokračuje v trendu většiny ostatních soupeřů (-15 aut, -46,9 %). Obdobně je na tom i Chrysler 300C (-9 kusů, -42,9 %).

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v červnu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období6/20091-6/20096/20091-6/2009
1.Audi A67831739,6%35,7%
2.Mercedes-Benz E3911419,8%12,8%
3.BMW 5131026,6%11,5%
4.Audi ALLROAD QUATTRO12886,1%9,9%
5.Volvo S8011335,6%3,7%
5.Volvo V7011505,6%5,6%
5.Volvo XC7011745,6%8,3%
8.Peugeot 6077243,6%2,7%
9.Mercedes-Benz CLS4172,0%1,9%
9.Saab 9-54102,0%1,1%
11.Hyundai GRANDEUR2101,0%1,1%
11.Honda LEGEND2101,0%1,1%
13.Chrysler 300C1120,5%1,4%
13.Jaguar S-TYPE160,5%0,7%
13.Jaguar XF1110,5%1,2%
-Ostatní modely0100,0%1,1%
-CELKEM197888100,0%100,0%

Na prvním místě měsíčního žebříčku se také nic nového neudálo, zvítězila znovu á-šestka, tentokrát se 78 kusy. Druhé místo patří znovu Mercedesu E s 39 registracemi (tedy přesnou polovinou A6), třetí je BMW 5 s 13 vozy a čtvrté Audi Allroad s 12 registracemi. Za německou čtyřkou se seřadily všechny tři modely švédského Volva: sedan S80, kombi V70 i jeho derivát do lehkého terénu XC70 mají shodně po 11 kusech! Osmý je Peugeot 607 se 7 vozy, na devátém místě najdeme shodně Mercedes-Benz CLS a Saab 9-5 se čtyřmi kusy.

Vedoucí A6 si v meziročním srovnání s červnem 2008 polepšila, a to dost radikálně, o celých 160 % (zisk 48 vozů, před rokem jich bylo 30). Třída E od Mercedesu je ale ještě více v plusu, +254,5 % (z 11 loňských). Bavorská pětka si pak pohoršila o 38,1 % (loni 21 aut). Audi Allroad ztratilo 52 %, jeho registrace se propadly o 13 vozů. Volvo S80 vykazuje navýšení o 3 kusy, což u něj znamená +37,5 %. Volvo V70 ztratilo 47,6 % (z 21, tedy - 10), allroad XC70 má -57,7 % (o 15 vozů méně). Registrace Peugeotu 607 vzrostly stejně jako minulý měsíc ze 2 na 7 kusů, prestižní titul mu ovšem sebrala místo Saabu trojcípá hvězda. Poslední porovnatelný člen červnové Top 10 Mercedes CLS ztratil celou třetinu, což u něj znamená 2 vozy. Saab 9-5 měl loni nulu. Trh se tentokrát meziročně nepropadl, ale naopak. Vzrostl o 22,4 %, před rokem bylo nově zaregistrováno 161 vozů vyšší střední třídy, letos 197, tedy o 36 více.

Vznětových A6 si zákazníci v červnu odvezli celkem 62 (79,5 % z celkového počtu), Mercedes-Benz E s motorem CDI si postavilo do garáže 35 nových majitelů (89,7 %), BMW 5 má na kontě 13 dieselů (ano, celých 100 %), Audi Allroad pak 12, u něj platí tedy ten samý výsledek jako u BMW. Všechny tři modely Volva, které se tentokrát vmáčkly do poněkud širší Top 5, stoprocentního podílu nedosáhly. S80 a V70 mají 8 vznětových registrací (72,7 %), XC70 pak rovnou desítku (90,9 %). Výhradně s turbodiesely pod kapotami se kromě BMW 5 a Audi Allroad prodávaly též Peugeot 607, Hyundai Grandeur, Chrysler 300C a Jaguar XF, poslední dva mají ale na kontě jen jediný kus.

Aleš Dragoun
Diskuze (82)
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2009 11:47
Re: Milý white label(e) ...
Možná má JEDEN z nás trošičku PROBLÉM s češtinou...
... tedy alespoň JÁ si pod slovy: ".. něco maličko vím" představuji
(evidentně) něco JINÉHO než VY s oním ".. světová" ;-)
PS: A "vypisovat" VŠE "ostatní" (krom té hudby a autíček - kde mám "určitý přehled" - pozor NEplést se ".. světová"!), by bylo dost NE"smyslné", nebo?
PPS: Dovolila jsem si UPOZORNIT, na určitou "nerovnováhu" českého trhu, kde momentálně TOTÁLNĚ vede prodejní tabulky jak A6, tak A8 a též A4 - prodajíc VÍCE kusů než Mercedes, Jaguar, BMW, Lexus a pár "mainstreamových" automobilek DOHROMADY (takže "kvalita"/NEkvalita asi NEbudou "ten/onen" ROZHODUJící "faktor" při koupi/výběru vozu...
Neb NEjste "idiotto", této "absurditky" jste si (samozřejmě) všiml STEJNĚ jako já - jen je vám tento FAKT (zdá se) až "nepříjemný"... (proč?!?)
A to v čem jsem OPRAVDU "světová" do toho vám "*" (to si "schovávám" pro Buřtíka ;-)
Pěkné dny (mají dnes a zítra být a KLIDNĚ si je "užijte" v Audi A6 nebo A8 nebo A4 - ono to NENí "špatné" auto(-a), ale zrovna tak NEní (žádné z nich) TAK "fantastické" a "fenomenální", aby se ho prodávalo "násobně" více než konkurence ... natož "veškeré" a ještě navíc DOHROMADY :-)
Avatar - white label
31. 7. 2009 20:39
Re: Milý white label(e) ...
Nechceš tu raději napsat čemu spíš nerozumíš (nemyslím teď těm lidem nekupujících si C5/6), než tu stále dokola vypisovat v čem si opravdu "světová"... :*) ;-\
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2009 17:01
Re: Milý white label(e) ...
1) hudbu mám MOC ráda a hudbě "rozumím" přeci jen VÍCE než autíčkům (a mám kamaráda "profíka muzikologa" - po těch pár tisících hodinách co jsme "prodiskutovali" si troufám říci, že o hudbě něco maličko vím ;-)
VKUS či OBLIBA je něco trochu JINÉHO ... také mám "oblíbenější" a MÉNĚ "oblíbené" (byť kritiky chválené) věci - a tak jako napíši že předokolka Audi A4/6 se NEvyrovná Citroën C5/6 (u současné C5 dokonce i v TAK "důležitém" parametru jakým je kvalita materiálů a zpracování palubní desky), tak napíši že poslední CD BEE GEES (než Maurice umřel) "This Is Where I Came In" je hudebně PODSTATNĚ lepší CD než ve stejném roce vyšlé "All That You Can´t Leave Behind" od U2 (asi se SHODNEME, že "většina" lidí si myslí /si "představuje"/ že je to právě NAOPAK)
2) patent na rozum NEmám, ale vím že (o autíčkách) něco VÍM (a jak jsem napsala "vedle" - když občas něco přehlédnu/spletu/nevím - KLIDNĚ se omluvím ... právě proto že "vím" že (jinak) celkem "vím" ;-)
3) Prada i pravda, ty já (opravdu) ráda :-)
4) s tou čistotou konstrukce je to prostě FAKT (že snad až VĚTŠINA lidí "na to kašle" - to je nakonec v důsledku spíše JEJICH problém (ale také FAKT ;-)
Pěkné dny :-)
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2009 16:49
Re: Oslovení ..
1) "zaostává" opravdu POUZE tím předním pohonem
2) nerozumím - věta mi příjde skoro NE"smyslná"
3) nu, to začíná být ten "začarovaný kruh" - na jehož konci je to, že se v česku NEvyplatí vůbec otevřít/provozovat zastoupení Jaguar či Lexus, neb ...
... a NEmyslím si že by TOTO byl (i v česku) TEN důvod proč si koupit tolikanásobně "raději" AUDi A6, než třeba také celkem "normálně" rozšířené bmw či mercedes
4) NE"zlehčujte" to - to co jsem napsala v 3) NENí až tak "absurdní" či "vzdálené", jak by se mohlo zdát!
To oslovení "babo" mi stále ještě příjde dost "out"
Dobrý den
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2009 16:39
Re: White labele ...
1) to už jsme "probrali" a REAGOVALA jsem na to
2) napsala jsem: "Jako zlatý hřeb ČERNÉHO humoru snad už jen chybí ...
... takže vaše "reakce"/povídání o ODHADu je poměrně "out" (nebo "un-fair?") ;-)
3) tak jak jste trochu "překroutili" (s NAVTECHem) tohle, tak jste oba UTEKLI od toho 2.0 TDi :-)
Ale NEní "podstatné" kolik se prodalo předo-/všechno-kolek, a popravdě NENí až tak podstatné s jakými motory (i když to by mne docela zajímalo), ale to P-O-D-S-T-A-T-N-É je - že se poněkud "postaršího" AUDi A6 prodalo (násobně) více než novinek Jaguar XF a Mercedes E-Klasse a bmw 5 a lexus GS a vlastně VŠECH konkurentů D-O-H-R-O-M-A-D-Y
Stejně jako já VÍTE, že to není "moc normální" (a je to spíše "místní", popř. východoevropské "specifikum").
NEvím jestli opravdu v česku není "normální" zastoupení Jaguar (což mi příjde 20 let po revoluci opravdu SMUTNÉ ;-\ ), ale pro všechny zájemce o vyšší střední je to opravdu SMŮLA (ten poměr 78 : 1, resp. 317 : 11 - to opravdu NE-vyjadřuje "kvalitu" vozu, a to je TO (podstatné) o čem jsem psala. NE"rozhoduje" KVALITA jako taková (snad dokonce ani "vzdáleně" - "rozhodují" JINÁ mně NEznámá kritéria).
PS: Když jsme ve vyšší střední - to jste už slyšel/četl o "nové" (lehce upravené) verzi Citroën C6, který má NEJlepší aerodynamický odpor ze VŠECH vozů - 0,24? ;-)
PPS: Já se SEBEkritikou NEmívám problém. VÍM že něco znám, a když něco spletu/přehlédnu - klidně se OMLUVÍM (ehm, vy jste to již někdy udělal? :-)