Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v květnu 2009: V kategorii malých nové složení TOP3 – Fabia, Fusion, Aveo

Aleš Dragoun
Diskuze (92)
V pátém měsíci letošního roku dosáhl mezi malými vozy velkého úspěchu Chevrolet Aveo – skončil jako třetí nejprodávanější model. Za první Fabií slaví další historický úspěch Ford Fusion.

Celkový trh malých aut se propadl o 606 kusů, tedy o 11,4 %, loni v květnu si noví majitelé odvezli celkem 5.336 vozů této třídy, letos jich bylo 4.730.

Zvítězila Fabia s 1.686 kusy, pro druhý Fusion se tentokrát rozhodlo 840 zákazníků, tedy takřka polovina, což je pro Ford velmi dobrý výsledek. Třetí příčka patří v úvodu zmíněnému Aveu s 288 registracemi, Renault Thalia je čtvrtý s 247 vozy. Zatímco Fabia tvoří necelou třetinu objemu této kategorie, další tři konstrukčně starší resp. velmi levné modely představují dalších 22 % trhu.

Páté místo patří Volkswagenu Polo, který si koupilo 211 zákazníků. Šestý je Peugeot 207 se 165 kusy, sedmou příčku obsadil Ford Fiesta (146), osmý je tentokrát Fiat Punto (136), devátý Hyundai i 20 (107) a první desítku uzavírá Renault Clio, který si vybralo celkem 99 zákazníků. Toyota Yaris, která donedávna stabilně obsazovala spodní příčky Top 10, se tentokrát propadla až na 21. místo se 33 novými vozy.

První Fabia si ve srovnání s květnem 2008 pohoršila jen o 25,5 %, prodalo se o 577 malých škodovek méně. Druhý Fusion naopak zaznamenal nárůst o takřka stejný počet vozů (579), v procentech + 221,8 % (loni 261). Třetí Aveo se také radikálně zlepšilo, a to o 101,4 % (ze 143), Renault Thalia získal 28 % (ze 193 loňských, letos tedy o 54 více). Další dva vozy ztratily. Volkswagen Polo vykazuje - 15,9 % (z 251), Peugeot 207 pak - 48,3 % (z 319, tedy o 154 registrací méně!). Nová Fiesta je úspěšná nejen v celé Evropě, ale i u nás, polepšila si o 102,8 % (ze 72 kusů minulé generace). Fiat Punto má naopak ztrátu, pohoršil si o 29,2 % (ze 192). Poslední porovnatelný člen první desítky, Renault Clio, ztratil poměrně hodně, 60,9 %, před rokem se pro něj rozhodlo 192 zákazníků.

Největší meziroční nárůst zaznamenal již vzpomínaný Ford Fusion. Mezi propadáky dominuje výprodejový Hyundai Getz (- 93,1 %, z 203 na 14 vozů), velkou ztrátu oproti loňsku má také Toyota Yaris (- 78,6 %).

Třída malých vozů, registrace na českém trhu v květnu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období5/20091-5/20095/20091-5/2009
1.Škoda FABIA1686734835,6%31,2%
2.Ford FUSION840296517,8%12,6%
3.Chevrolet AVEO28810816,1%4,6%
4.Renault THALIA24711925,2%5,1%
5.Volkswagen POLO21112184,5%5,2%
6.Peugeot 20716511763,5%5,0%
7.Ford FIESTA1468343,1%3,5%
8.Fiat PUNTO1365262,9%2,2%
9.Hyundai i 201075382,3%2,3%
10.Renault CLIO996692,1%2,8%
11.Seat IBIZA884951,9%2,1%
12.Hyundai ACCENT855491,8%2,3%
13.Citroën C3826021,7%2,6%
13.Kia RIO824331,7%1,8%
15.Opel CORSA674551,4%1,9%
16.Kia SOUL622221,3%0,9%
17.Suzuki SWIFT454641,0%2,0%
18.Mazda 2374810,8%2,0%
18.Seat CORDOBA371830,8%0,8%
20.Honda JAZZ361890,8%0,8%
21.Toyota YARIS336840,7%2,9%
22.Dacia SANDERO272530,6%1,1%
23.Mitsubishi COLT251650,5%0,7%
24.Peugeot 206241990,5%0,8%
25.Hyundai GETZ142860,3%1,2%
26.Nissan MICRA131010,3%0,4%
27.Toyota URBAN CRUISER11130,2%0,1%
28.Mini9360,2%0,2%
29.Alfa Romeo MITO8290,2%0,1%
30.Lada KALINA6160,1%0,1%
30.Subaru JUSTY6290,1%0,1%
-Ostatní modely8930,2%0,4%
-CELKEM473023524100,0%100,0%

V celkovém pořadí od ledna vede po pěti měsících Fabia se 7.348 kusy (její podíl se mírně zvýšil na na 31,2 %) před Fusionem (2.965, 12,6 %), třetí je Volkswagen Polo (1.218, 5,2 %), čtvrtý Renault Thalia (1.192, 5,1 %) a pátý je Peugeot 207 (1176, 5 %), který si pohoršil o dvě příčky. Propad Fabie se v tomto meziročním srovnání zmírnil, činí ale i tak hrozivých - 41,4 %, oproti loňskému roku se prodalo o 5.197 vozů méně! Fusion si naopak polepšil, má již o 44,6 % více (loni 2.051). Volkswagen Polo získal 54 aut, tedy 4,6 % a Renault Thalia má o 16,9 % registrací více (před rokem 1.020). Pátá dvěstěsedmička si pohoršila o 20,1 %, tedy o 295 kusů. Celý trh malých vozů se za prvních pět měsíců roku 2009 propadl o 17,9 %, prodalo se o 5.127 vozů méně (23.524 oproti 28.651 loňským).

Mezi vznětovými motory patří v absolutních počtech prvenství Fabii se 103 vozy (podíl na celkových registracích 6,1 %), Peugeot 207 má na kontě 14 aut s diesely pod kapotou (8,5 %), Kia Soul 8 (12,9 %) a Opel Corsa 7, u něj to znamená podíl 10,5 %. Vítěze procentní statistiky tentokrát musíme znovu hledat mezi vozy, které se prodávají v jednotkách kusů, a to doslova, protože Lancia Y byla zaregistrována v květnu jen jedna, a zrovna s turbodieselem. Velký podíl naftových pohonných jednotek měl i další luxusní zástupce – Mini, a to 22,2 % (2 z 9). Třetí je v tomto žebříčku Kia Soul, u které je přece jen výsledek vzhledem k počtu registrací alespoň trochu relevantní.

Aleš Dragoun
Diskuze (92)
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2009 11:07
Re: Snídaně
Už je to TAK, Ronault je holt "BYSTŘEJŠí" než white label :-)
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2009 11:03
Re: Snídaně
Milý whi-label(e)!
Já ten svůj příspěvek "prostudovala" a myslím, že on "ok" ;-)
Jak se dělá chleba samozejmě VÍM (jak sype hotový "prášek" z pytlíčku do do domácí pekárny a zaleje to trochou vody - to jsem viděla Galinu dělat "100x"), ta vajíčka jsou k snídani, resp. "do snídaně" - Buřtík má nejraději k snídani nakrájenou mozzarellu, malá rajčátka a v tom vajíčko - to si dáváme k snídani v jedné francouzské restauraci (když jsme v bytě č. 1); když jsme "na hradě" - dělá nám to Galina a když jsme v Praze tak ... já ;-)
PS: Zkuste to - DOPORUČUJi (dobrou chuť) :-)
Avatar - Ronault.
12. 6. 2009 10:25
Re: Koupit lišku
Ty se prostě nudíš, co? Do uranového dolu s Tebou >:-[]
12. 6. 2009 09:12
Re: Cina vraci uder :-))
Aha, to je ovšem jiná... :o(
12. 6. 2009 06:37
Re: Čínsko-francúzska vojna....?
Takže Renaulty sa nebudú predávať v Číne a vo Francúzsku nebude možné kúpiť čínske auto.Až kým Francúzi nevyhostia Dalajlámu zo svojich radov, a nepošteklia čínsku vládu pod bradou. Nakoniec sa do toho zamontuje únia, ktorá vyzdvihne bezpečnosť čínskych áut, rozšíri možnosti ich predaja na svojom území a Renaultu pod hrozbou sankcií odporučí zlepšiť kvalitu a bezpečnosť svojich výrobkov, aby nevznikali zbytočné problémy na medzinárodnej úrovni.