Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v květnu 2012: Nejprodávanější luxusní automobily

Aleš Dragoun
Diskuze (156)
Mercedes-Benz S-Klasse dotahuje v segmentu luxusních aut bavorskou konkurenci. V květnu zvítězil.

Celý trh v této třídě zaznamenal pokles o poměrně značných 39 %. Zatímco před rokem našlo nové majitele 41 luxusních vozů, letos pouhých 25, tedy o 16 méně.

V žebříčku se v pátém měsíci roku 2012 objevila jen šestka modelů. Palmu vítězství si do Stuttgartu odvezl poprvé od září 2011 Mercedes-Benz S, který má na kontě 9 registrací. Patří mu tak aktuálně rovných 36 % segmentu. Druhé Audi A8 jich zaznamenalo sedm (28 %). Třetí BMW sedmičkové řady má na kontě jen tři kusy (12 %), o bronz se musí ovšem podělit s Panamerou od Porsche. První pětku uzavírá kupé CL od Mercedesu (2, respektive podíl 8 %). Žebříček by nebyl kompletní bez Jaguaru XJ, který si odvezl domů jediný zákazník. Zástupci Hyundaie, Lexusu ani Volkswagenu nebodovali, o Maybachu ani nemluvě.

Ve srovnání s loňskem si limuzína třídy S pohoršila o 18,2 %. Ztratila dvě auta z 11. Audi A8 spadlo dolů o 4 registrace, v jeho případě to znamená -36,4 %. BMW řady 7 má o šest kusů, tedy dvě třetiny méně. Panamery byly před rokem čtyři, u ní to znamená -1, respektive -25 %. CL hlásí snížení o třetinu, luxusní kupé se zhoršilo rovněž o jeden kus. Doplňme ještě výsledek XJ, byť je až šestý, ten má úplně stejně jako v květnu 2011. Loserem je jasně sedmičkové BMW, skokanem nebyl vůbec nikdo!

Celkový trh v prestižní kategorii za prvních pět měsíců klesl oproti stejnému období letopočtu 2011 z 201 na 127 registrací, tedy o 36,8 % (-74 jednotek). Ani to není příliš lichotivé číslo, ba právě naopak.

Audi A8 navýšilo svůj náskok před úhlavním bavorským nepřítelem z Mnichova už na osm kusů. Má jich 38 (29,9 %), zatímco „sedmička“ rovných 30 (23,6 %). Zezadu se navíc rychle blíží Mercedes-Benz S (27, 21,3 %). Panameře už odskočil o celou desítku, ta zůstává čtvrtá (17, 13,4 %). Nejlepší pětku doplňuje kupé CL s trojcípou hvězdou (6, 4,7 %). Jaguar XJ má čtyři, Lexus LS tři a Hyundai Equus s Phaetonem jen jediný kousek.

A8 si pohoršila o 22,4 %, od ledna do května předchozího roku bylo zaregistrováno 49 vozů, letos o jedenáct méně. BMW řady 7 spadlo o 37,5 % (ze 48 kusů). Mercedes S má -51,8 % (již zmíněných 27 aut místo 56). Panamera se zhoršila o 5,6 % (-1). Dvoudveřové CL vykazuje nelichotivých -60 % (-9). Šplhouna v aktuálních výsledcích nemáme ani v tomto přehledu žádného. Phaeton má na kontě dokonce záporných 80 %, na kusy ovšem ztratila nejvíce třída S (-29).

Mezi vznětovými motory naopak S-Klasse zvítězila, a to s osmi kusy (88,9 % ze všech). A8 jich má šest (85,7 %). Série 7 si připsala trojici exemplářů s malým d, aktuálně tedy disponuje jejich kompletní sbírkou. Turbodiesel poháněl taktéž jediný nový Jaguar XJ (100 %), Panamera spalovala naftu rovněž jedna (33,3 %).

Luxusní třída, registrace na českém trhu v květnu 2012
 KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
 Období5/20121-5/20125/20121-5/2012
1.Mercedes-Benz S92736,0%21,3%
2.Audi A873828,0%29,9%
3.BMW 733012,0%23,6%
3.Porsche PANAMERA31712,0%13,4%
5.Mercedes-Benz CL268,0%4,7%
6.Jaguar XJ144,0%3,1%
Ostatní modely-050,0%3,9%
CELKEM-25127100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (156)
2. 7. 2012 14:16
Re: Ham. optika
Jak říkám, větší výkon nikdy není na škodu. :-) Pokud ho bude mít Macan, nejspíš se ho dočkáme i v Panameře a Cayenne.
Avatar - Hammunasakra
2. 7. 2012 11:46
Re: Ham. optika
No ano, "obyč" V6 TDi jako zadokolka, bi-turbo jako 4kolka - například... :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 7. 2012 11:45
Re: Ham. optika
Že třílitrový V6 diesel jede "naprosto v pohodě" o tom jistě "žádná" (a že tenhle "z prinicpu" slušný motor u Porsche jistě zvládli dobře "sladit" s jejich vozem o tom také nepochybuji, přesto (všechno) by do vozu jakým Panamera je patřilo (když existuje) spíš Bi-TDi (které je i v Q5 = asi bude i v MACANu, že?
30. 6. 2012 01:36
Re: Ham. optika
Když už by do toho člověk vrtal, tak může chybět třeba diesel s pohonem všech kol, což je jinak na trhu velmi oblíbená kombinace.
30. 6. 2012 00:14
Re: Ham. optika
Jde čistě o pokrytí trhu. Už dříve jsem napsal, že se asi V8 TDI nedočkáme, protože by v Evropě snížil prodeje benzínových V8. A jejich vývoj musí Porsche platit. V Evropě by určitě silné naftové Porsche sklidilo úspěch, jen říkám, že slabé, které ti dává nižší spotřebu za relativně velkou daň nevalného výkonu, jednoznačně drží benzíny jako klíčovou část nabídky, ne jen doplněk pro nadšence. A jak říkám, stejně se můžeš koukat na základní benzín, protože i obyčejný Passat nabízí papírově podobnou motorizaci jako špičku nabídky.

Překvapivě si nejeden nadšenec dieselovou Panameru pochvaloval. A to i člověk, který má v garáži mimo jiné Zondu a Turbo by mu nedělalo žádný problém. Po pravdě, neslyšel jsem stížnosti na to, že by to auto mělo málo síly, že by to byl nedostatečný motor pro Porsche.