Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2011: Dovozovou nižší střední vede Renault Mégane

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 21. 2. 2011 • 13:08
81
54
Zobrazit náhledy (81)
Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane
Nejprodávanějším dováženým modelem se v prvním měsíci nového roku stal Renault Mégane, který skončil druhý za suverénní Octavií.

Lednový trh se v meziročním srovnání ocitl v mírné ztrátě, která dosáhla hodnoty -5,5 %. Před rokem bylo nově zaregistrováno 4.051 vozů, letos 3.829, tedy o 222 méně.

Tradiční lídr segmentu, Škoda Octavia, zvítězil s 1.890 kusy (z toho byly pouhé dva užitkové), patří mu podíl těsně pod polovinou, přesně 49,4 %. Na druhé pozici skončil již v titulku zmíněný Renault Mégane, jenž dosáhl na 297 exemplářů (7,8 %). Třetí místo patří Cee'du za 272 registrací (7,1 %). Čtvrtou příčku obsadil s 230 kusy a šestiprocentním podílem Volkswagen Golf. Páté pořadí pro sebe získalo dvojče Cee'du z Nošovic Hyundai i30 (206, 5,4 %).

Vedoucí Octavia si ve srovnání s prvním měsícem roku 2010 pohoršila o 522 aut, tedy -21,6 %. Renault Mégane dosáhl naopak +95,4 %. Loni jich bylo zaregistrováno 152, letos o 145 více, titul Skokana roku mu však nepatří. Kia Cee'd získala 28,3 % (+60 kusů), Golfu se tolik nedařilo, má o 29,2 % méně (-95 aut, loni 325). Hyundai i30 je na tom naopak lépe (+57,3 %), má o 75 registrací více než před rokem.

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v lednu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/201120111/20112011
1.Škoda Octavia1890189049,4%49,4%
2.Renault Megane2972977,8%7,8%
3.Kia Cee'd2722727,1%7,1%
4.Volkswagen Golf2302306,0%6,0%
5.Hyundai i302062065,4%5,4%
6.Ford Focus1831834,8%4,8%
7.Peugeot 3081251253,3%3,3%
8.Toyota Auris1141143,0%3,0%
9.Opel Astra1081082,8%2,8%
10.Renault Fluence93932,4%2,4%
11.Dacia Logan48481,3%1,3%
12.Chevrolet Cruze38381,0%1,0%
13.Citroën C432320,8%0,8%
14.Volkswagen JETTA28280,7%0,7%
15.Honda Civic27270,7%0,7%
16.Audi A322220,6%0,6%
17.Fiat Bravo21210,5%0,5%
18.Mazda 318180,5%0,5%
19.Mitsubishi Lancer14140,4%0,4%
20.SEAT Leon13130,3%0,3%
21.Volvo S40/Volvo V5010100,3%0,3%
22.BMW 1990,2%0,2%
23.Subaru Impreza660,2%0,2%
23.Volvo C30660,2%0,2%
25.Alfa Romeo Giulietta440,1%0,1%
25.Toyota Corolla440,1%0,1%
25.VW Scirocco440,1%0,1%
-Ostatní modely770,2%0,2%
-CELKEM38293829100,0%100,0%

Skokanem roku nemůžeme vyhlásit Chevrolet Lacetti (+200 %, z jediného exempláře na 3), v Top 25 navíc zcela chybí. Příliš relevantní není ani ještě větší nárůst o 300 % u Volkswagenu Jetta. Generační výměna mexickému sedanu jednoznačně prospěla, poskočil ze sedmi na 28 aut a obsadil velmi lichotivou čtrnáctou pozici. Šplhounem tak vyhlašujeme Opel Astra, který vykazuje +103,8 %. Polepšil si z 53 na 108 kusů. Slušný výsledek zaznamenal i Auris (+96,6 %, z 58 na 114).

Propadákem je trochu překvapivě Seat Leon, který si připsal pouhých 13 registrací, zatímco loni jich bylo 44. (-70,5 %). Příliš lichotivými výsledky se nemůže chlubit ani Volvo C30, do svých garáží si jej postavilo jen šest nových majitelů (či spíše majitelek) místo sedmnácti (-64,7 %). Dále následuje Audi A3 s -62,1 % (z 58 registrací na 22). Pád přes 60 % má na kontě Dacia Logan - a to stále sčítáme všechny varianty dohromady. Rovných -60 % pak vykazuje Corolla.

Počty a podíly vznětových motorů jsou u nejprodávanější pětice tentokrát následující: Octavií s agregáty TDI bylo 1.478 (78,2 % z celkových registrací). Mégane má pouhých 36 aut s logem dCi na zádi, v procentech je to daleko méně: 12,1 %. Kia Cee'd měla na kontě 38 exemplářů s naftovými pohonnými jednotkami, což představuje jen o něco vyšších 14 %. Golf má i na něj vysokých 37,4 %, což představuje 86 tédéíček. Hyundai i30 je na tom hůře než Golf, ale lépe než Mégane a Cee'd: 51 kusů dává takřka čtvrtinový podíl, přesně 24,8 %.

Témata
Avatar - white label
22. 2. 2011 19:52
Re: CENOVÝ JEMNOCEED
Jo, Golfa v kombíku bych si taky nevybral, navíc se ani jako GTI/GTD nenabízí, tam je zajímavější koncernová alternativa Octavia Combi RS.
Avatar - Ronault.
22. 2. 2011 16:48
Re: CENOVÝ JEMNOCEED
Já teda se zastanu tebe, páč Megane GT ač určitě perfektní motor s perfektním autem, tak v tom testu nevyhrál, pokud jsem důkladně překládal. Kdybych volil hatch, tak bych mezi těmi váhal, těžko říci, co by vyhrálo, ono v dieselu je to zase o jiných preferencích, v kombíku bych neváhal, tam Megane nemá konkurenci, to auto v patřičné barvě vypadá velmi dobře.
22. 2. 2011 11:10
Re: CENOVÝ JEMNOCEED
jojo, dival, diky..prave poto ted pujdeme vyzkouset i tu 66kw..at mame porovnani..rozdil bude, ale mozna, ze ta 66kw nakonec bude dostatecna...a pak je cca 45tis rozdilu doma...;-).......
22. 2. 2011 11:08
Re: CENOVÝ JEMNOCEED
jojo, dival, diky..prave poto ted pujdeme vyzkouset i tu 66kw..at mame porovnani..rozdil bude, ale mozna, ze ta 66kw nakonec bude dostatecna...a pak je cca 45tis rozdilu doma...;-)
Avatar - white label
22. 2. 2011 11:04
Re: CENOVÝ JEMNOCEED
Díval ses na tu RayBanovou recenzi (někde v diskusi jsem ti na ni dával odkaz)?

Těch 66 kW atm. 1,4 není až takový "problém", jako ten malý krouťák, navíc dostupný až výš...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku