Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2011: Nejprodávanější minivozy

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Nejoblíbenějším minivozem na českém trhu zůstává v lednu Panda. Počet nových aut v tomto segmentu se poměrně výrazně snížil.

V prvním měsíci nového roku bylo zaregistrováno pouhých 247 nejmenších automobilů. Oproti lednu 2009 je tento výsledek horší o 134, v procentním vyjádření o -35,2 %. Loni jich tedy bylo 381. Domácí zákazníci dávají přednost větším vozům, mini netáhnou, ve vyšších výbavách se lehce přehoupnou přes čtvrtmilionovou hranici a za tuto částku dnes lze koupit i hatchback s délkou 4,3 m...

V měsíčním i celkovém pořadí vyhrála Panda s 54 vozy, její podíl ve třídě dosáhl 21,9 %. Druhý je tradičně Spark (40, 16,2 %). Nejúspěšnějším z tří malých kolíňat byl Peugeot 107, který je bronzový (23, 9,3 %). Hned za ním se umístil jeho sourozenec s logem Citroënu C1 (20, 8,1 %) a Top 5 uzavírá Kia Picanto se 17 kusy a 6,9 %.

Ptáte se, kde je Hyundai i10? Malý Jihokorejec s indickým pasem skončil těsně za Kiou. Dealeři doprodali skladové zásoby předchozího modelu, zbývá už jich jen několik, ale v cenových relacích nad 200 tisíc Kč. Modernizovaný se začíná prodávat až v lednu, s motorem 1,1/51 kW stojí 189.900 Kč, tedy o 50 tisíc více než stál v základu dosud. Importér ale jistě v budoucnu přichystá opět nějaké výhodné akční nabídky.

Ve srovnání s lednem minulého roku si italsko-polský král minivozů pohoršil o -60 % (-81 registrací). Chevrolet Spark má o -57,9 % a 55 vozů méně než loni. Ostatní úspěšní konkurenti naopak získali. Peugeot 107 má na kontě nárůst o 35,3 % (+6 aut). Citroën C1 má +53,8 %, rozhodlo se pro něj o sedm domácích zákazníků, či spíše zákaznic více. Vzhledem k nízkým absolutním objemům registrací jsou tyto hodnoty pochopitelné. Kia Picanto se zlepšila o trojici exemplářů (+21,4 %).

Třída mini, registrace na českém trhu v lednu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/20111/20111/20111/2011
1.Fiat PANDA545421,9%21,9%
2.Chevrolet SPARK404016,2%16,2%
3.Peugeot 10723239,3%9,3%
4.Citroën C120208,1%8,1%
5.Kia PICANTO17176,9%6,9%
6.Hyundai i1015156,1%6,1%
6.Suzuki Splash15156,1%6,1%
8.Mini14145,7%5,7%
9.Fiat 50012124,9%4,9%
9.Toyota AYGO12124,9%4,9%
11.Renault TWINGO883,2%3,2%
11.Suzuki ALTO883,2%3,2%
13.Smart FORTWO441,6%1,6%
14.Subaru JUSTY220,8%0,8%
14.Toyota iQ220,8%0,8%
-Ostatní modely110,4%0,4%
-CELKEM247247100,0%100,0%

Titul Skokan roku náleží německo-britskému Mini za +180 %. Díky rozměrům základní verze jsme jej již před rokem zařadili do této třídy. Zlepšil se z 5 na 14 kusů. Druhý je v této statistice Citroën C1 a třetí Peugeot 107, oba jsme již zmiňovali. Mezi propadáky je jedničkou překvapivě Panda před Sparkem, třetí příčka patří i-desítce (-57,1 %, propad z 35 na 15 aut).

Turbodiesely jsou v této třídě skutečnou popelkou. V lednu se prodala pouhá trojice Mini Cooperů D (21,4 % z celkových počtů). Ostatní soupeři zatím vykazují nulu.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
15. 2. 2011 14:36
Re: Panda to ma opat jasne
1.1 už nesplňuje Euro 5. Procházel jsem konfigurátor Fiatu a docela mě zarazilo, že i u vyšších výbav - zkoušel jsem 4x4 Climbing - nejsou některé prvky v základu. Socvýbava je skutečné holátko a člověk jí musí doplnit, nebo raději zvolit vyšší stupeň, který vyjde levněji. Třeba takové Alto toho nabízí víc. Panda má zase větší kufr a ty její hrany jsou ve městě geniální - člověk bez problémů ví, kde auto končí.
15. 2. 2011 00:26
Re: Panda to ma opat jasne
Zapomínáš na wolffa....
12. 2. 2011 23:14
Re: Panda to ma opat jasne
Samozřejmě... kdyby nebyla panda, tak v ČR fiat nikdo nezná.
Avatar - jenik1
12. 2. 2011 10:07
Re: Panda to ma opat jasne
A teď má Panda pouze vylepšený motor 1,2 (nedodává se již 1.1) s výkon 50 KW. Samozřejmě za stejné peníze hluboko pod 200 tisíc.
Avatar - 3_diamanty
12. 2. 2011 08:25
Panda to ma opat jasne
:yes: