Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2013: Nejprodávanější automobily střední třídy

Aleš Dragoun
Diskuze (137)
Ve střední třídě se dějí věci. Zdá se, že v případě prosincového triumfu Passatu a bronzu Hyundaie i40 se nejednalo o náhodu.

Lednový trh v této kategorii vykazuje mírnou ztrátu, jen 5,5 %. Před rokem bylo nově zaregistrováno 989 vozů, letos 935 (-54).

V měsíčním žebříčku zvítězil podruhé za sebou Passat, který si připsal 255 kusů a podíl 27,3 %. Druhý Superb měl na kontě o 13 aut méně, tedy 242 (25,9 %). Čekání na facelift bude ještě dlouhé. Hyundai i40 si připsal rovnou stovku nových registrací (10,7 %). Nebudeme spekulovat, zda šlo znovu o větší dodávku firemnímu zákazníkovi, ty beztak globálně tvoří zhruba 60 % všech prodejů. Třetí místo mu patří právem Čtvrtá příčka patří Peugeotu 508 s 39 přírůstky (4,2 %). Mondeo třetí generace je za zenitem, do Top 5 se však ještě vešlo (36, 3,9 %). Podobu evropské „čtyřky“ už známe, do prodejen ale zatím nezamířila.

Ve srovnání s loňským úvodním měsícem si Passat polepšil o 29,4 %, tehdy bylo zaregistrováno 197 kusů. Superb zaznamenal nijak překvapivou ztrátu 42 vozů, letos tedy vykazuje o 14,8 % méně. Hyundai i40 samozřejmě vylétl razantně vzhůru, hlásí meziroční nárůst o 203 % (z 33 exemplářů v lednu 2012, tedy +67). Peugeot 508 se ziskem nechlubí, spadl o 4,9 % (z 41 registrací o dvě). Mondeo ale může i jemu závidět. je na tom velmi špatně (-74,1 %, -103).

Titul procentního „Skokana roku“ patří naprosto zaslouženě i40. V žebříčku najdeme ještě jeden model, který si polepšil více, je jím Suzuki Kizashi s +500 %. To ale není důležité. A kdo se umístil jako třetí? Ze zbytku pole je na tom nejlépe Volvo série 60. V celkovém pořadí skončilo vysoko, dokonce na šestém místě s 33 auty (+65 %, respektive +13). V absolutní počtech na stylizované jihokorejské H také nikdo nemá, dokonce ani druhý Passat (+58). Šedesátková Volva jsou v tomto přehledu znovu na posledním stupni vítězů.

V propadácích se zmiňme jen o modelech, které jsou v Top 20. Tato nelichotivá nálepka náleží zcela jasně již výše zmíněnému Mondeu, které spadlo ze 139 exemplářů o skoro tři čtvrtiny. Až dvanáctá je v měsíčním pořadí Toyota Avensis, mezi losery jí však náleží stříbro (-58 %, -29 z rovné padesátky). Třetí je Opel Insignia se ztrátou 46,8 % (-22 kusů). Mondeo se zároveň odporoučelo dolů o nejvíce jednotek. Druhé místo v této statistice patří domácímu Superbu, třetí nejhorší výsledek pak hlásí Avensis.

Vznětové Passaty si v lednu odvezlo 243 klientů (95,3 % z celkových počtů). Pro největší škodovky s totožnou zkratkou TDI na zádi se rozhodlo 230 novopečených majitelů (jen o něco menších 95 %). Na bronzové příčce tohoto přehledu se ocitl Hyundai i40, turbodiesely u něj tvoří pro změnu 94 %, vykazuje jich stylových 94. 37 registrací aut se vznětovými motory zajistilo Peugeotu 508 čtvrté místo a podíl 94,9 %. Pátá jsou naftová Volva S/V60, která mají na kontě 31 vozů (93,9 %). Podíly jsou tak velmi podobné.

Kromě devíti plynových Volkswagenů Passat (konkrétně na CNG, tedy zemní plyn) najdeme v nejnovějších tabulkách SDA rovněž desítku hybridů. Jmenovitě se jedná o osm Priusů a po jednom Citroënu DS5, respektive Peugeotu 508. Bioethanol E85 nemá na kontě tentokrát byť jednu jedinou registraci.

Střední třída, registrace na českém trhu v lednu 2013
 KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
 Období1/20131-1/20131/20131-1/2013
1.Volkswagen PASSAT25525527,3%27,3%
2.Škoda SUPERB24224225,9%25,9%
3.Hyundai i4010010010,7%10,7%
4.Peugeot 50839394,2%4,2%
5.Ford MONDEO36363,9%3,9%
6.Volvo S/V6033333,5%3,5%
7.BMW 325252,7%2,7%
7.Opel INSIGNIA25252,7%2,7%
9.Citroën C524242,6%2,6%
10.Audi A422222,4%2,4%
10.Renault LAGUNA22222,4%2,4%
12.Toyota AVENSIS21212,2%2,2%
13.Subaru LEGACY18181,9%1,9%
14.Audi A513131,4%1,4%
15.Citroën DS512121,3%1,3%
16.Mercedes-Benz C11111,2%1,2%
17.Mazda 6991,0%1,0%
18.Toyota PRIUS880,9%0,9%
19.Chevrolet MALIBU660,6%0,6%
19.Suzuki KIZASHI660,6%0,6%
Ostatní modely-880,9%0,9%
CELKEM-935935100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (137)
14. 2. 2013 23:53
Re: H i40 motory
:yes: Nápodobně, jsem rád, že se tu najde někdo s normálním pohonem (benzínem). ;-)
Avatar - idam.i
14. 2. 2013 22:07
Re: H i40 motory
Jasan,ani ja nie. >:D
Každému podla jeho gusta.
Avatar - JuckiCZ
14. 2. 2013 21:35
Re: H i40 motory
>:D
Tak už jsme doma.
A jen tak pro informaci rejpalů - já mám teď diesel a udělal jsem dobře, takže zaujatej proti nim nejsem ;-)
Avatar - idam.i
14. 2. 2013 20:38
Re: H i40 motory
JuckiCz,až teraz som ťa pochopil.Ja tvrdím,že "nafta patŕí do kamen."
Moja dilema bola 1,6GDI vs.2,0GDI. Jazdím ako obchoďák často menšie štreky po mestách.To by chrochták ťažko ustál. ;-)
14. 2. 2013 18:37
Passat
Nevím čím to je ale v posledních měsících začínají v česku prodeje passatů růst,kdežto v evropě klesají
Zajímavé