Český trh v listopadu 2015: Prodeje vzrostly o neskutečných 25 %
Svaz dovozců automobilů zveřejnil nejnovější statistiky prodejů na českém trhu. Z nich vyplývá, že v průběhu letošního listopadu se v Česku prodalo 20.421 nových osobních automobilů. To je o bezmála čtvrtinu více než před rokem.
Mohutný nárůst znamená, že i jednotlivé značky evidovaly velkolepé nárůsty registrací. BMW si meziročně polepšilo o 94,4 %, Suzuki dokonce své prodeje proti loňskému listopadu více než zdvojnásobilo.
Z dvaceti nejprodávanějších značek na českém trhu jsou jen dvě, kterým minulý měsíc prodeje klesly. První z nich je Dacia, která si meziročně pohoršila o 1,74 %, druhou pak Opel (-0,4 %). Zatímco Dacia je nadále pátá, Opel tentokrát skončil až dvanáctý.
Šestou příčku díky 804 registrovaným vozům tentokrát obsadil Renault, meziročně si polepšil o bezmála 41 %. Nejlepší desítku pak stejně jako v říjnu uzavírá Audi, které tentokrát prodalo 526 aut (+43,7 %).
Nejvýše je samozřejmě Škoda, která držela tempo s růstem trhu. V listopadu prodala 6.375 automobilů, což je o 24,6 % více než před rokem. Za ní se i tentokrát seřadily Volkswagen, Hyundai a Ford. Značce Hyundai se letos zatím příliš nedaří, v listopadu ale zaznamenala meziroční nárůst registrací o 29 %. To je nejvíc mezi pěti nejprodávanějšími značkami.
Český trh – registrace nových aut podle značek | ||||
Poř. | Značka | Prodeje v 11/2015 | Meziroční změna [%] | Podíl na trhu [%] |
1. | Škoda | 6375 | +24,6 | 31,22 |
2. | Volkswagen | 1875 | +15,2 | 9,18 |
3. | Hyundai | 1857 | +29,1 | 9,09 |
4. | Ford | 1356 | +16,8 | 6,64 |
5. | Dacia | 958 | -1,74 | 4,69 |
6. | Renault | 804 | +40,8 | 3,94 |
7. | Peugeot | 632 | +17,7 | 3,09 |
8. | Kia | 623 | +10,7 | 3,05 |
9. | Seat | 538 | +4,5 | 2,63 |
10. | Audi | 526 | +43,7 | 2,58 |
11. | BMW | 525 | +94,4 | 2,57 |
12. | Opel | 523 | -0,4 | 2,56 |
13. | Citroën | 512 | +43,0 | 2,51 |
14. | Nissan | 463 | +66,0 | 2,27 |
15. | Mercedes-Benz | 459 | +22,1 | 2,25 |
16. | Toyota | 409 | +26,2 | 2,00 |
17. | Suzuki | 333 | +101,8 | 1,63 |
18. | Fiat | 277 | +12,6 | 1,36 |
19. | Mazda | 249 | +34,6 | 1,22 |
20. | Honda | 218 | +46,3 | 1,07 |
- | CELKEM | 20421 | +24,8 | - |
Tři čtvrtiny registrovaných automobilů vlastní firmy, jen čtvrtina aut míří k rodinám. Pouze pět procent prodaných vozů značky BMW koupili v listopadu soukromníci, všechna tři v listopadu registrovaná Ferrari pak jsou napsaná na firmy.
Rodiny oslovují hlavně asijské značky, Kia a Hyundai jim prodává zhruba polovinu u nás registrovaných aut. V případě Suzuki pak k soukromníkům míří přes 70 % prodaných aut. Spolu s Toyotou a Mitsubishi patří Suzuki mezi jediné tři značky, které minulý měsíc prodaly soukromým osobám více aut než firmám.
Český trh – registrace nových aut podle značek (soukromníci) | |||
Poř. | Značka | Prodeje soukromníkům v 11/2015 | Podíl na celkových prodejích [%] |
1. | Škoda | 939 | 14,73 |
2. | Hyundai | 879 | 47,33 |
3. | Dacia | 371 | 38,73 |
4. | Volkswagen | 302 | 16,11 |
5. | Kia | 286 | 45,91 |
6. | Peugeot | 260 | 41,14 |
7. | Citroën | 241 | 47,07 |
8. | Suzuki | 234 | 70,27 |
9. | Renault | 227 | 28,23 |
10. | Toyota | 219 | 53,55 |
11. | Opel | 208 | 39,77 |
12. | Ford | 173 | 12,76 |
13. | Mazda | 115 | 46,18 |
14. | Mitsubishi | 105 | 54,12 |
15. | Honda | 99 | 45,41 |
16. | Nissan | 84 | 18,14 |
17. | Seat | 59 | 10,97 |
18. | Mercedes-Benz | 39 | 8,5 |
19. | BMW | 27 | 5,14 |
20. | Subaru | 26 | 27,96 |
- | CELKEM | 4985 | 24,41 |
V prvních jedenácti měsících roku bylo dle SDA na českých silnicích registrováno 211.089 nových osobních vozů, což je o pětinu více než před rokem. Z tohoto růstu těží prakticky všechny značky, z nejlepší dvacítky prodeje klesly pouze Citroënu (-8,7 %). Registrace Peugeotu (+0,1 %) a Suzuki (-0,5%) zůstaly na stejné úrovni jako loni.
Výrazně se letos na českém trhu daří značkám Audi, Mitsubishi a Nissanu. První si meziročně polepšila o 42,8 %, druhá o 47 % a třetí dokonce o 71,6 %. Domácí Škoda Auto drží zhruba třetinu trhu, její tržní podíl v prvních jedenácti měsících roku činil 32,29 %.
Registrace lehkých užitkových automobilů v období leden až listopad meziročně vzrostly o 31 % na výsledných 15.209 aut. První je značka Fiat s 2475 prodanými vozy, následuje Peugeot a Ford. Prodej nákladních vozidel se zvýšil o 16 % na 9.682 aut. Nejvíce prodal Mercedes, MAN a DAF.
Prodej autobusů vzrostl o 43 % na 1.180 vozidel. První je značka SOR s 372 autobusy, následují značky Iveco Bus, Setra a Mercedes-Benz.
Kategorie motocyklů po slabším začátku roku zaznamenala nárůst o šest procent na 16.539 strojů. První je Honda s prodejem 2.469 motocyklů, následují značky Maxon a Yamaha.
Český trh – registrace nových aut podle značek | ||||
Poř. | Značka | Prodeje v 1-11/2015 | Meziroční změna [%] | Podíl na trhu [%] |
1. | Škoda | 68164 | +27,6 | 32,29 |
2. | Volkswagen | 22107 | +32,1 | 10,47 |
3. | Hyundai | 17976 | +3,2 | 8,52 |
4. | Ford | 14098 | +22,5 | 6,68 |
5. | Dacia | 9288 | +12,2 | 4,40 |
6. | Opel | 7419 | +18,7 | 3,51 |
7. | Kia | 7029 | +16,4 | 3,33 |
8. | Renault | 6897 | +21,4 | 3,27 |
9. | Peugeot | 6609 | +0,1 | 3,13 |
10. | Seat | 6410 | +11,1 | 3,04 |
11. | BMW | 5198 | +22,0 | 2,46 |
12. | Citroën | 4638 | -8,66 | 2,20 |
13. | Audi | 4616 | +42,8 | 2,19 |
14. | Nissan | 4510 | +71,6 | 2,14 |
15. | Mercedes-Benz | 4232 | +21,3 | 2,00 |
16. | Toyota | 3992 | +10,4 | 1,89 |
17. | Fiat | 3081 | +22,7 | 1,46 |
18. | Mazda | 2393 | +11,5 | 1,13 |
19. | Mitsubishi | 2243 | +47,0 | 1,06 |
20. | Suzuki | 2181 | -0,5 | 1,03 |
- | CELKEM | 211089 | +20,2 | - |