Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v listopadu 2015: Prodeje vzrostly o neskutečných 25 %

David Bureš
Diskuze (8)
Velkolepý růst prodejů na českém trhu zajistil úspěch značek Škoda, Hyundai nebo Renault. Dále se výrazně dařilo BMW a Suzuki.

Svaz dovozců automobilů zveřejnil nejnovější statistiky prodejů na českém trhu. Z nich vyplývá, že v průběhu letošního listopadu se v Česku prodalo 20.421 nových osobních automobilů. To je o bezmála čtvrtinu více než před rokem.

Mohutný nárůst znamená, že i jednotlivé značky evidovaly velkolepé nárůsty registrací. BMW si meziročně polepšilo o 94,4 %, Suzuki dokonce své prodeje proti loňskému listopadu více než zdvojnásobilo.

Z dvaceti nejprodávanějších značek na českém trhu jsou jen dvě, kterým minulý měsíc prodeje klesly. První z nich je Dacia, která si meziročně pohoršila o 1,74 %, druhou pak Opel (-0,4 %). Zatímco Dacia je nadále pátá, Opel tentokrát skončil až dvanáctý.

Šestou příčku díky 804 registrovaným vozům tentokrát obsadil Renault, meziročně si polepšil o bezmála 41 %. Nejlepší desítku pak stejně jako v říjnu uzavírá Audi, které tentokrát prodalo 526 aut (+43,7 %).

Nejvýše je samozřejmě Škoda, která držela tempo s růstem trhu. V listopadu prodala 6.375 automobilů, což je o 24,6 % více než před rokem. Za ní se i tentokrát seřadily Volkswagen, Hyundai a Ford. Značce Hyundai se letos zatím příliš nedaří, v listopadu ale zaznamenala meziroční nárůst registrací o 29 %. To je nejvíc mezi pěti nejprodávanějšími značkami.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 11/2015Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.Škoda6375+24,631,22
2.Volkswagen1875+15,29,18
3.Hyundai1857+29,19,09
4.Ford1356+16,86,64
5.Dacia958-1,744,69
6.Renault804+40,83,94
7.Peugeot632+17,73,09
8.Kia623+10,73,05
9.Seat538+4,52,63
10.Audi526+43,72,58
11.BMW525+94,42,57
12.Opel523-0,42,56
13.Citroën512+43,02,51
14.Nissan463+66,02,27
15.Mercedes-Benz459+22,12,25
16.Toyota409+26,22,00
17.Suzuki333+101,81,63
18.Fiat277+12,61,36
19.Mazda249+34,61,22
20.Honda218+46,31,07
-CELKEM20421+24,8-

Tři čtvrtiny registrovaných automobilů vlastní firmy, jen čtvrtina aut míří k rodinám. Pouze pět procent prodaných vozů značky BMW koupili v listopadu soukromníci, všechna tři v listopadu registrovaná Ferrari pak jsou napsaná na firmy.

Rodiny oslovují hlavně asijské značky, Kia a Hyundai jim prodává zhruba polovinu u nás registrovaných aut. V případě Suzuki pak k soukromníkům míří přes 70 % prodaných aut. Spolu s Toyotou a Mitsubishi patří Suzuki mezi jediné tři značky, které minulý měsíc prodaly soukromým osobám více aut než firmám.

Český trh – registrace nových aut podle značek (soukromníci)
Poř.ZnačkaProdeje soukromníkům v 11/2015Podíl na celkových prodejích [%]
1.Škoda93914,73
2.Hyundai87947,33
3.Dacia37138,73
4.Volkswagen30216,11
5.Kia28645,91
6.Peugeot26041,14
7.Citroën24147,07
8.Suzuki23470,27
9.Renault22728,23
10.Toyota21953,55
11.Opel20839,77
12.Ford17312,76
13.Mazda11546,18
14.Mitsubishi10554,12
15.Honda9945,41
16.Nissan8418,14
17.Seat5910,97
18.Mercedes-Benz398,5
19.BMW275,14
20.Subaru2627,96
-CELKEM498524,41

V prvních jedenácti měsících roku bylo dle SDA na českých silnicích registrováno 211.089 nových osobních vozů, což je o pětinu více než před rokem. Z tohoto růstu těží prakticky všechny značky, z nejlepší dvacítky prodeje klesly pouze Citroënu (-8,7 %). Registrace Peugeotu (+0,1 %) a Suzuki (-0,5%) zůstaly na stejné úrovni jako loni.

Výrazně se letos na českém trhu daří značkám Audi, Mitsubishi a Nissanu. První si meziročně polepšila o 42,8 %, druhá o 47 % a třetí dokonce o 71,6 %. Domácí Škoda Auto drží zhruba třetinu trhu, její tržní podíl v prvních jedenácti měsících roku činil 32,29 %.

Registrace lehkých užitkových automobilů v období leden až listopad meziročně vzrostly o 31 % na výsledných 15.209 aut. První je značka Fiat s 2475 prodanými vozy, následuje Peugeot a Ford. Prodej nákladních vozidel se zvýšil o 16 % na 9.682 aut. Nejvíce prodal Mercedes, MAN a DAF.

Prodej autobusů vzrostl o 43 % na 1.180 vozidel. První je značka SOR s 372 autobusy, následují značky Iveco Bus, Setra a Mercedes-Benz.

Kategorie motocyklů po slabším začátku roku zaznamenala nárůst o šest procent na 16.539 strojů. První je Honda s prodejem 2.469 motocyklů, následují značky Maxon a Yamaha.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1-11/2015Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.Škoda68164+27,632,29
2.Volkswagen22107+32,110,47
3.Hyundai17976+3,28,52
4.Ford14098+22,56,68
5.Dacia9288+12,24,40
6.Opel7419+18,73,51
7.Kia7029+16,43,33
8.Renault6897+21,43,27
9.Peugeot6609+0,13,13
10.Seat6410+11,13,04
11.BMW5198+22,02,46
12.Citroën4638-8,662,20
13.Audi4616+42,82,19
14.Nissan4510+71,62,14
15.Mercedes-Benz4232+21,32,00
16.Toyota3992+10,41,89
17.Fiat3081+22,71,46
18.Mazda2393+11,51,13
19.Mitsubishi2243+47,01,06
20.Suzuki2181-0,51,03
-CELKEM211089+20,2-

David Bureš
Diskuze (8)
4. 12. 2015 13:08
konec roku
importéři honí čárky a je potřeba fakturovat, přihlašovat. Nikdy dealer nemá tolik předváděček jako v prosinci. Nikdy nejsou interní zaměstnanecké leasingy tak populární jako ke konci roku... tabulka o ničem, přátelé!
3. 12. 2015 20:53
...
další snůška zadlužené dělnické třídy...
3. 12. 2015 18:47
Re: Ameriky 11/2015
Kia je O.K., ale nechápu, jak se můžeš radovat z prodejních úspěchů tak profláklé a obskurní značky, jako je Hyundai! >:D
3. 12. 2015 17:06
Re: Ameriky 11/2015
jo no hujda se začíná přizpůsobovat, tak je to dobře kluci ať žijou reexporty >:D >:D >:D
3. 12. 2015 16:18
Re: Ameriky 11/2015
Se spojením Hyundai a "na plný plyn" bych (co se týče státních registrací) bych nakládal opatrně :-)