Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2012: Nejprodávanější luxusní automobily

Aleš Dragoun
Diskuze (65)
Počet nových luxusních aut na českém trhu v září dosáhl pouhé desítky a bodovala jen trojice modelů.

Trh oproti stejnému měsíci loňského roku znovu klesl takřka o polovinu. Odečetl si konkrétně 41,2 %. Zatímco v září 2011 našlo nové majitele 17 luxusních limuzín a kupé, letos jen v titulku zmíněných 10 (-7).

Na zlatou příčku dosáhla díky osmi kusům sedmičková řada bavorské automobilky, patří jí podíl 80 %. Pořadí doplňují už pouze Mercedes-Benz S a Porsche Panamera, oba shodně s jedním přírůstkem (10 %). Obsadily tak stříbrnou příčku. Nikdo další nebodoval.

Myslíte si, že si všichni zástupci v aktuálním žebříčku meziročně pohoršili? Nikoliv. BMW 7 vykazuje stoprocentní nárůst, jinými slovy o čtyři auta více. Je tak bez problémů skokanem. Mercedes-Benz S si totiž pohoršil o tři čtvrtiny (ze 4 na vzpomínaný jediný), Panamera má o dvě třetiny méně, hlásí -2 ze tří registrací. „Loser“ v procentech i jednotkách je jasný: S-Klasse.

Celkový trh v segmentu meziročně pochopitelně rovněž razantně klesl: z 341 na 191 vozů (-150), tedy o 44 %. Situace v této jinak prestižní kategorii je momentálně opravdu velmi tristní.

Žebříček od ledna už nevede Audi A8, které v zářijovém pořadí chybí. Do čela se dostalo BMW 7 (54 kusů, podíl 28,3 %) s náskokem pětice automobilů právě před A8 (49, 25,7 %). „Esková“ trojcípá hvězda je s rovnými 40 registracemi a podílem 20,9 % třetí. Porsche Panamera se vyšplhalo na 29 exemplářů (15,2 %), V závěru Top 5 zůstává Jaguar XJ, na úspěšnější soky ovšem ztrácí hodně (7, 3,7 %). Zbylých pět zástupců segmentu (Mercedes CL, Lexus LS, Fisker Karma, Hyundai Equus a VW Phaeton) okupuje dohromady 6,2 % trhu.

„Sedmička“ vykazuje v porovnání s třemi čtvrtinami letopočtu 2011 zhoršení o 27 % (ze 74 kusů). Audi A8 má o 51 % méně registrací. Před rokem našla majitele celá stovka limuzín se čtyřmi kruhy, letos jejich počty spadly o 51. Mercedes-Benz S je na hodnotě -49,4 %, zákazníci si jich loni koupili o 39 více. Porsche Panamera spadlo o 21,6 % (-8) a Jaguar XJ klesl pro změnu o 36,4 %, ztratil čtveřici aut.

V globálním pořadí jakýkoli vzestup postrádáme. Procentním propadákem je Phaeton (-90 %, -9 z 10) před třídou CL (-75 %, -18) a Audi A8. To se zároveň poroučelo směrem dolů o nejvíce exemplářů ze všech. Za ním v tomto přehledu následují S-Klasse a sedmá série BMW (-20). Kupé CL od Mercedesu je jí ale v patách.

Přehled turbodieselů je opravdu velmi stručný. Naftové agregáty poháněly všech osm nových sedmičkových BMW i jediný Mercedes-Benz S (80 %), takže oba soupeři mají „plný počet“. To je protentokrát vše, Panamera měla totiž pod kapotou zážehový motor.

Luxusní třída, registrace na českém trhu v září 2012
 KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
 Období9/20121-9/20129/20121-9/2012
1.BMW 785480,0%28,3%
2.Mercedes-Benz S14010,0%20,9%
2.Porsche PANAMERA12910,0%15,2%
Ostatní modely-0680,0%35,6%
CELKEM-10191100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (65)
Avatar - white label
29. 10. 2012 21:48
Re: Panamera ven...
"Mezi nami je rozdil ten, ze ja se na auta divam pragmaticky a objektivne a ty se tady fanaticky snazis obhajovat fakt, ze bmw na svych oveckach vydelava neskutecne prachy."
To už trochu přeháníš, ne? Nechám stranou, do jaké míry můžeš "objektivně" hodnotit sám sebe v této diskusi, ale dej k dobru nějakou citaci, kde se Dinar snaží to co popisuješ, dokonce "fanaticky", obhajovat?

Jinak ještě minule (za 1-8) u nás vedla třídní prodeje A8 nad 7er (o 3 kusy), za 1-9 vede naopak 7er nad A8 (o 5 kusů), takže na našem malém, téměř bezvýznamném trhu, je to v tomto ohledu velmi vyrovnané, proto nějaké hlubší debaty na téma, proč se u nás letos prodává tolik 7er a tak málo A8 jsou liché. Stačila např. v září jedna menší flotila 7er a bylo to. V říjnu to zase může být naopak, kdo ví.
Jo, kdybys řešil evropské (nebo aspoň německé) celoroční prodeje, pak to jako diskuzní argument lze brát nepoměrně vážněji.
29. 10. 2012 20:54
Re: Panamera ven...
Pripadas mi tak trochu jako fanda (ne-li fanatitk) teto standardni znacky bmw. Mezi nami je rozdil ten, ze ja se na auta divam pragmaticky a objektivne a ty se tady fanaticky snazis obhajovat fakt, ze bmw na svych oveckach vydelava neskutecne prachy. Pokud bmw zacne prodavat premiova a luxusni auta, tak budu i dale jejich zakaznikem. Ma nova petka stala 1,1 mega, vic bych asi stejne nedal.
Avatar - Dinar
29. 10. 2012 12:10
Re: Panamera ven...
Hm, aktivní sedadla, no, ano ta jsou stejná v sedmičce jako v pětce, šestce nebo X5ce, jenže tím co dělají, ne rozměry, každý model má svá. Úplně stejně to je i u audi, v áosmičce nekoupíš z hlediska toho, co umí, lepší sedačky než v ášestce.

Ostatní jsou už úplné nesmysly, viz. neantireflexní překryt přístrojů, rozsypané LCD atd., jestli jsi byl na předváděčce fl 7er, viděl jsi nutně i nový lcd pro přístroje, který má už i pětka, do šestky přibude od 2013, a to co se nabízelo dosud, byla rozhodně špička, jestli nutně a účelově musíš jmenovat M6, doporučuju se podívat na přístroje XKRS nebo granturisma za podobné peníze.

Avatar - Hammunasakra
29. 10. 2012 10:06
Re: A 8 nenínení
..jojo "suprový atmo V8" - který už v nabídce NENÍ.. ;-)
..a "suprový osmiválcové TDi" s výkonem nižším než R6 3.0 :yes: :-)
PS: 8miválcová nafta JEDINĚ do vozů typu Range Rover - do limuzíny je to "bubost"!!! ;-)
PPS: Podívejte se na nabídku V8 a V12 od Mercedes - TAM jsou slova o "suprových motorizacích" na místě :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 10. 2012 09:39
Re: A 8 nenínení
:no: 8-s :no:
PS: Máte na to "NEJ" snad "copyright"? NEmáte! ;-)