Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2017: Růst BMW a Seatu, SUV už tvoří čtvrtinu registrací

David Bureš
Diskuze (31)
Růst prodejů na českém trhu se po růstu na začátku rostu zpomalil. Po srpnovém mírném poklesu následoval v září jen mírný růst.

Počet registrovaných automobilů na českém trhu letos zatím roste o 6,6 %, v posledních měsících se ale tempo růstu zpomaluje. V srpnu registrace meziročně poklesly o tři desetiny procenta, v září proti loňskému roku vzrostly jen nepatrně, o 1,4 %. Vyplývá to ze statistik zveřejněných Svazem dovozců automobilů (SDA).

V září bylo na českém trhu registrováno celkem 20.219 automobilů, nejvíce aut – 6.813 exemplářů – z toho tvořili zástupci domácí značky Škoda. Registrace Škodovky rostly rychleji než celkový trh, o 8,3 %, výsledkem čehož byl i vyšší podíl na trhu než v předchozích měsících, konkrétně 33,7 %.

Druhý následuje Volkswagen, kterému však zářijové registrace meziročně klesly o 10,3 % na celkových 1.986 vozů. V nejlepší desítce značek není jediný, počet registrací klesl také celkově čtvrtému Fordu (-1,6 %), šestému Opelu (-7,9 %) a osmé Kie (-9,8 %).

Nejúspěšnější trojku uzavírá Hyundai s 1.701 registracemi, o 4,5 % více než před rokem, pátá je podobně rostoucí Dacia (o 4,3 %). Do top ten tentokrát nakoukly i Nissan (595 registrovaných aut) a Toyota (574 registrací), které ji uzavírají.

Zastavil se naopak dlouhodobý růst Mercedesu, který si tentokrát meziročně polepšil jen o půl procenta. Jeho tempo však přebralo konkurenční BMW, jehož 541 registrovaných kusů je o 17,9 % více než před rokem. Třetí z německého prémiového tria, se naopak propadl, Audi hlásí 279 registrovaných vozů, o 29,2 % méně než před rokem. Registrace klesly i dalším značkám na chvostu nejlepší dvacítky – Suzuki (-6,1 %), Mitsubishi (-22,5 %) a Fiatu (-29,3 %).

Z hlediska kategorií se dařilo SUV. Každé čtvrté v září registrované auto spadalo právě do tohoto segmentu, který dlouhodobě překonává třídu malých aut. Nejvýše jsou ale hlavně díky Škodě Octavia kompakty, které v září tvořily třetinu trhu.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 9/2017 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda6813+8,333,7
2.Volkswagen1986-10,39,82
3.Hyundai1701+4,58,41
4.Ford1368-1,66,77
5.Dacia879+4,34,35
6.Opel750-7,93,71
7.Renault646+1,33,2
8.Kia619-9,83,06
9.Nissan595+1,52,94
10.Toyota574+9,32,84
11.Mercedes-Benz554+0,42,74
12.BMW541+17,92,68
13.Seat527+26,42,61
14.Peugeot522+4,62,58
15.Citroën338+8,71,67
16.Mazda282+17,01,39
17.Audi279-29,21,38
18.Suzuki244-6,11,21
19.Mitsubishi169-22,50,84
20.Fiat167-29,30,83
-CELKEM20219+1,4-

Po třech čtvrtletích roku pak český trh hlásí 205.511 registrovaných aut, o 6,6 % více než před rokem. Toto tempo by mohlo do konce roku vydržet, odhad analytické společnosti PwC počítá s 275.000 až 280.000 registrovanými vozy za celý rok 2017, což by bylo o šest až osm procent více než v loňském roce. Za rok 2016 bylo u nás dle statistik SDA registrováno 259.693 aut.

Nejvíce má na svém kontě samozřejmě domácí Škoda, jejíž 63.664 prodaných aut tvoří bezmála 31 % trhu. Ani na dalších příčkách se nic nového neodehrálo, následují Volkswagen, Hyundai, Ford a Dacia, které všechny už překonaly metu desetitisíce registrovaných vozů. Právě rumunské značce se hodně daří, její registrace za devět měsíců roku rostou o 23,5 %, podobný růst hlásí i celkově devátý Mercedes (+21,4 %). Největším skokanem z nejlepší dvacítky značky je však Toyota s 52% nárůstem. Naopak Audi klesá o 29,2 % a Fiat o 11,8 %.

Z menších značek zmiňme 23 registrovaných Bentley (meziročně o 3 kusy méně), 34 Ferrari (-9 kusů), 11 Lamborghini (o jedno více), 141 Lad (o 81 více), 306 Porsche (o 64 více) a 52 Tesel (o 27 více).

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1-9/2017 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda63664+4,230,98
2.Volkswagen20584+5,810,02
3.Hyundai15966+3,77,77
4.Ford12374+10,96,02
5.Dacia11475+23,55,58
6.Renault7879+13,83,83
7.Kia6905-0,63,36
8.Peugeot6535+5,63,18
9.Mercedes-Benz6469+21,43,15
10.Seat6149+5,42,99
11.Toyota5127+52,32,98
12.Opel6125-6,82,98
13.BMW5591+14,22,72
14.Nissan4567+19,72,22
15.Citroën4285+6,72,09
16.Audi3365-29,21,64
17.Suzuki2752+17,61,34
18.Mazda2473+3,91,2
19.Fiat2409-3,31,17
20.Mitsubishi1763-11,80,86
-CELKEM205.511+6,6-

David Bureš
Diskuze (31)
Avatar - white label
5. 10. 2017 22:54
Re: a znova sa
Keď to povedal tvoj 8 ročný syn..., tak to už nějakou váhu mít musí!
Avatar - white label
5. 10. 2017 22:50
Re: a znova sa
A3 vs Golf, není zdaleka to samé, jako A4 vs Passat...
5. 10. 2017 22:42
Re: a znova sa
Kedze na firme mame velmi pestry vozovy park, tak viem porovnat niektore veci priamo. Ten, co si kupi A3 oproti lepsie vybavenemu golfu by musel na hlavu spadnut. Audi je na tom aj kvalitativne horsie. Detto varianta A4 vs passat. U A6 ale zacina uplne ina liga. Avsak vybava spravi obrovsky rozdiel - ak mas kupit vyssiu triedu v holobyte, tak to radsej nizsiu triedu vo vyssej vybave hoci za rovnake peniaze.

Kolega si vybral noveho superba - je to 2.0TDI dsg, nic viac - myslim ze je to ta najznisia vybava - ta hnusna tmavomodra farba k tomu. To auto nic nema a je to brutalne citit. Uroven fabie bez pardonu.

Mne osobne by vadilo to, ze mam znacku a vnutri trpim. Musi to mat uroven v oboch pripadoch, alebo aspon vnutri ok a navonok sa nepotrebujem ukazovat.
5. 10. 2017 17:33
Re: NEVOLTE BABIŠE = AGROFERT = ŽLUTÁ SMRT
Hm, on nepočítal, jenom opisoval, nemyslel. Ale hlavně, že šíří bludy. Potom to tu má k něčemu vypadat, když i tito mají občanky a volební právo.............
Avatar - Hammunasakra
5. 10. 2017 16:29
Re: a znova sa
Na to že MB má 2 modely proti 3 konkurence = skoro vyhrává ;-)

Uvidíme až za rok přijde ELC a GLB :-)

A za dva nový GLA a EQA ;-)

Zajímavě vypadaj i na bázi GLA postavená studie ELA a GLA Coupe :yes:

Nemělo bejt touhle dobou Audi vlastně už nejprodávanější? :-)