Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2018: Očekávané se stalo skutečností, nastal obří pád registrací

David Bureš David Bureš 4. 10. 2018 • 22:51
45
41
Zobrazit náhledy (45)
Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG_Cupra_12 Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG
V souvislosti s novými emisními normami se očekávalo, že zářijové statistiky registrací aut budou slabé. Předpovědi se skutečně potvrdily.

Nové emisní normy nejenže výrazně upravují nabídku jednotlivých automobilových značek, ale také silně ovlivňují registrace nových aut. Kvůli jejich zavedení museli výrobci a prodejci registrovat v srpnu auta podle starých norem na sebe, aby je ještě mohli prodat. Výsledkem toho je, že v září se trh silně propadl. Auta homologovaná podle nových norem totiž mnohým chybí.

V průběhu září tak bylo na českém trhu podle statistik Svazu dovozců automobilů registrováno jen 14.532 osobních vozů, o výrazných 28,1 % méně než před rokem. Silný pád tak vykompenzoval srpnový růst registrací o 31,3 %. Odborníci přitom odhadují, že tento pokles bude pokračovat i v následujících měsících.

Pád registrací je patrný na naprosté většině značek. V top dvacítce na českém trhu jsou jen čtyři, kterým v září registrace na českém trhu vzrostly. Konkrétně se jedná o Toyotu (+28,2 %), Peugeot (+7,7 %), Volvo (+29,0 %) a Hondu (+8,0 %). Obecně se tedy jedná o ty značky, které se už dopředu chlubily tím, že jejich vozy nové normy splňují s předstihem.

Naopak zástupci Volkswagen Group dokazují, že německému koncernu se přechod na nové normy moc nevydařil. Volkswagen se propadl o 66,3 %, Audi o 68,5 % a Seat dokonce o 83,5 %. Výsledkem toho je, že Volkswagen jako obvyklá dvojka na českém trhu byl tentokrát až pátou nejžádanější značkou na trhu, Seat se dokonce propadl na dvacáté místo.

Druhou příčku tak po dlouhé době obsadil Ford, jehož pokles o 15,6 % je nižší než u konkurence na čelních pozicích. Výše se ale vyšplhali i jiní, již zmíněná Toyota byla minulý měsíc čtvrtá největší značka na trhu, Mazda čtrnáctá.

Nejvýše ale zůstává Škoda, jejích 5.969 registrovaných vozidel je také obecně nižší pokles než u jiných výrobců, o 12,4 %, z čehož vyplývá velký podíl na trhu. Za srpen Škoda držela 41,1 % českého trhu, za osm měsíců roku je to přitom 31,4 %.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaRegistrace v 9/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda5969-12,441,07
2.Ford1154-15,67,94
3.Hyundai1128-33,77,76
4.Toyota736+28,25,06
5.Volkswagen670-66,34,61
6.Dacia640-27,24,4
7.Peugeot562+7,73,87
8.Kia500-19,23,44
9.Mercedes-Benz467-15,73,21
10.Opel345-54,02,37
11.BMW326-39,72,24
12.Renault319-50,62,2
13.Citroën238-29,61,64
14.Mazda203-28,01,4
15.Suzuki185-24,21,27
16.Volvo169+29,01,16
17.Honda130+4,00,89
18.Fiat129-22,80,89
19.Audi88-68,50,61
20.Seat87-83,50,6
-CELKEM14532-28,1-

Zářijový pád registrací je pak samozřejmě patrný také na výsledcích jednotlivých modelů. Z top 10 hlásí nárůst jen tři, Škoda Karoq, Hyundai Tucson a Dacia Dokker, přičemž u prvního je to způsobeno hlavně tím, že před rokem se jeho prodeje teprve rozjížděly.

Škoda v srpnu obsadila hned pět nejvyšších pozic, před Karoqem se seřadily dlouhodobá jednička trhu Octavia, následovaná Fabií, Rapidem a Superbem. Nejžádanějším vozem zahraniční značky se tak stal Hyundai Tucson, nejžádanějším vozem vyráběným mimo republiku pak obsadil až devátou příčku, jedná se o Kiu Ceed.

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ModelRegistrace v 9/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda Octavia2098-6,214,44
2.Škoda Fabia1399-9,19,63
3.Škoda Rapid1076-6,17,4
4.Škoda Superb484-27,93,33
5.Škoda Karoq463+63,63,19
6.Hyundai Tucson309+53,72,13
7.Hyundai i30259-63,91,78
8.Hyundai ix20233-32,31,6
9.Kia Ceed231-18,11,59
10.Dacia Dokker212+28,51,46
11.Peugeot 2008210+69,41,45
12.Ford Focus209-35,71,44
13.Škoda Citigo203-23,71,4
14.Škoda Kodiaq199-51,91,37
15.Ford Fiesta194+32,01,33
16.Ford Kuga176-53,31,21
16.Toyota CH-R163+1671,12
18.Renault Clio155-36,51,07
19.Dacia Duster153-43,81,05
20.Ford EcoSport151-1,04

Během prvních tří čtvrtletí letošního roku pak bylo v Česku evidováno 207.784 nových osobních aut, což je meziročně o 1,1 % více. Nejvíce se v letošním roce prodávaly vozy značky Škoda, kterých bylo registrováno 65.289. Následovaly značky Volkswagen s 20.310 vozidly a Hyundai s 16.135 registrovanými auty. Na dalších místech se umístily značky Dacia a Ford.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Blue Sun
5. 10. 2018 18:44
Re: pro nas zakazniky vidim jenom prinos
OK, dík.
Avatar - Blue Sun
5. 10. 2018 18:44
Re: pro nas zakazniky vidim jenom prinos
Nemyslím si, že by to bylo nad rámec běžných prodejních slev. Hlad trhu bude obrovský, protože lidi na auta musí čekat.
5. 10. 2018 14:58
Re: pro nas zakazniky vidim jenom prinos
Tak zrovna toyota je z tohoto pohledu složitější, protože spoutsu modelů vyrábí v evropě. A těch se týkají samozřejmě jiné postupy.Třeba Mazda ale všechno dováží pokud vím, a tam je to jasné.
Ale to, že by se u toyoty nemohlo stát, že auto je na skladě 2 měsíce je pohádka. A velká. Stát se to samozřejmě může, minimálně dealerovi a jeho skladovým vozům určitě.
5. 10. 2018 13:51
Registrace aut
V okolí přátel jsem vypozoroval to samé, prodali většinu starších aut a šli do nových, dokud byla stará emisní norma. Kam tohle jednou dospějě? Budeme šlapat jako Flinstounovi?
5. 10. 2018 13:15
Re: pro nas zakazniky vidim jenom prinos
Dobrý den,

nevím u jakých konkrétních japonských importérů jste kdy pracoval že to takto zde prezentujete jako jasnou věc ale konkrétně u Toyoty to takto nefunguje. Vozy se na skladě téměř neohřejí a spíše je to tak, že každý model, který se zadá do výroby což je většina jelikož skladové zásoby Toyota dělá ve velmi minimálním počtu je po zadání do výroby nejdéle do 3 měsíců k předání. výjimku tvoří delší čekací doba u Hiluxu, Land Cruiseru a Proace. Nemůže se ale stát, že by na skladě stálo auto 2 měsíce. Zákazník si zadá vůz do výroby a za 2 měsíce jej má předán což si myslím, že je velký luxus. Lepší nežli kupovat auto, které někde půl roku stojí a potřebují se ho zbavit. Proto je Toyota tam kde je. Neomezené finanční možnosti, kvalita, přemýšlení a plánovaní každého kroku tak aby to dávalo smysl. A proto také nemá moc ráda třetí strany jelikož to není poté pod jejich kontrolou. Pusťte se do mě znalci a inženýři od konkurence Toyoty, ti kteří máte ty informace, které mají automobilky na roky dopředu kvůli vývoji aby byly připraveni a nezaspali a neměli důvod poté brečet a zdržovat ostatní :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku