Český úpravce vydoloval z dvojkové Octavie RS přes 380 koní. Podívejte se, jak jede
Jako nová měla druhá generace Škody Octavia RS s benzinovým motorem výkon 147 kW. Dnes vám ukážeme kousek, který nabízí mnohem víc.
Jde totiž o vůz (ve verzi po faceliftu), který si vzal do parády český úpravce Autowerks. Nebylo to však poprvé, škodovka už kdysi dostala balíček úprav APR Stage 2.
Majitel se však rozhodl jít ještě dál, a tak se pod kapotu nastěhovalo větší turbodmychadlo a tvrdší ventilové pružiny. Došlo také na úpravu řídící jednotky. Výsledkem je nárůst výkonu z 212 kW (sériové provedení mělo 147 kW) na 284 kW a nejvyššího točivého momentu z 436 N.m (v sérii 280 N.m) na 498 N.m.
Auto samozřejmě dostalo i další modifikace, například nový výfuk, sportovní sání, nový intercooler kit, jiné vedení od turba k mezichladiči či úpravu převodovky DSG. Pracovalo se také na podvozku, škodovka má sportovní pružiny, tužší stabilizátory, tvrdší silentbloky přední nápravy a výkonnější brzdy - přední pocházejí z Volkswagenu Golf GTI Clubsport S, zadní jsou ze Seatu Leon Cupra R.
Úpravce současně zveřejnil video, v němž ukazuje, jak upravené "ereso" jede. Soustředí se přitom na zrychlení z 100 km/h na 200 km/h. A pohled je to zajímavý, všimněte si, že oktávka i v takových rychlostech bojuje s trakcí. Částečně je to způsobeno zimním obutím, ale nepomáhá ani absence samosvoru.
V Autowerks už zvládli akceleraci také změřit, takže vězte, že tahle postarší škodovka zvládne akcelerovat ze stovky na dvoustovku za 10,07 sekundy. Slušné, že?