Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

CFMoto V.02-NK Concept: Čínský naháč s evropským designem i motorem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Čínské motocykly jsou v Evropě většinou vnímány jako maloobjemové užitkové stroje s více či méně přiznanými kořeny v Japonsku. CFMoto V.02-NK Concept to ovšem může kompletně změnit.

Čínská značka CFMoto se na evropském trhu prosadila díky svým robustním čtyřkolkám, ale v její nabídce figurují i skútry a motocykly. I na českém trhu jsou nabízeny její motocykly s dvouválcovými motory o objemu 649 cm3, které vedle příznivé ceny přitahují pozornost i svými výkony a atraktivním designem.

Novou kapitolu v poměrně krátké historii motocyklů značky CFMoto má zahajovat V.02-NK Concept, který je výsledkem spolupráce mezi čínskou firmou, rakouským designérským studiem Kiska, podepsaným i pod některými současnými modely a výrobcem rakouských motocyklů KTM.

CFMoto V.02-NK Concept působí na první pohled dynamickým dojmem a i přes použitou kombinaci barev svými liniemi a některými detaily může lehce připomínat stroje značky KTM, což není s ohledem na skutečnost, že designéři studia Kiska pracují i pro tuto firmy, příliš překvapivé.

Čínský stroj pak má k rakouským motocyklům KTM vedle svého designu velmi díky blízko i technikou a to rovnou pohonnou jednotku. Srdcem konceptu je totiž evoluce vidlicového dvouválce KTM LC8. Tento motor měl ve své původní podobě z let 2003 až 2006 objem 942 cm3, který následně v letech 2006 až 2013 vzrostl na 999 cm3. Čínská firma si jej ovšem upravila k obrazu svému a údajně zvýšila objem nad jeden litr, ale konkrétní údaje prozatím neuvádí.

Design a motor z Evropy má doplňovat vlastní konstrukce rámu, kombinující svařenec z trubek s odlitkem z hliníkové slitiny. Za pozornost pak stojí i letmo uchycené zadní kolo, komponenty odpružení značky Öhlins, brzdy Brembo a především chladič usazený nad zadním kolem, k němuž je chladný vzduch od motoru přiváděn průduchy z uhlíkových vláken.

CFMoto V.02-NK Concept je sice jen konceptem, ale podle dostupných informací na něj hodlá čínská společnost přímo navázat sériovým strojem s velmi podobným designem i technikou. Na evropském trhu jej máme očekávat v roce 2020 a následně jej má doplnit řada odvozených modelů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)