Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Chevrolet Aveo vs. Opel Corsa – Svět nebo Evropa?

Ondřej Láník
Diskuze (54)
Vnitrokoncernová konkurence v GM sílí. V čem zůstává Corsa lepší než její nízkonákladový příbuzný? Porovnali jsme žádané stokoňové čtrnáctistovky.

Nejnovější Aveo už není jen chudý příbuzný! Při prvním setkání i během redakčního testu už stihl potvrdit, že patří mezi plnohodnotné členy klubu malých rodinných aut. Než dojde na srovnání s konkurenty mimo GM, využili jsme příležitost porovnat Aveo s vnitrokoncernovým soupeřem – Opelem Corsa.

Aktuální Corsa už něco pamatuje, absolvovala v posledních dvou letech technický i optický facelift, takže srovnání se zbrusu novým hatchbackem levnější značky GM není až tak nefér. Zejména když oba testované vozy mají pod kapotou stejný motor!

Kruhy vs. obloučky

Vnější rozměry obou malých hatchbacků jsou velmi podobné, rozvor se liší jen o 14 mm, ale kabáty mají přesto dost odlišné.

Aveo přijelo letos v novém, dravém outfitu, se čtyřma očima vpředu, trucovitými svítilnami vzadu a ostře seříznutou zádí. Ze šedi segmentu B má Aveo dostat vizuální integrace vnějších klik zadních dveří do prosklené části a nepřehlédnutelná maska.

Corsa se blíží do předdůchodového věku, ale to, že má za sebou první pětiletku, byste jí rozhodně nehádali. Nedávný facelift upravil přední světlomety, které jsou teď o něco zajímavější, ale nadále dodávají malému Opelu dobrosrdečný a usměvavý výraz.

Nová auta překvapují stále většími rozměry kol, což potvrzuje i toto srovnání. Zatímco Corsa vystačí s pneumatikami 185/65 R16, Aveo obulo pneu 205/55 R16.

Po designové stránce je tento duel poměrně vyrovnaný. Na Aveu není vidět, že jde o levné malé auto. Na Corse zase nejsou žádné viditelné vrásky. Kdo preferuje drsný výraz, má jasno. Kdo chce cosi roztomilejšího, má co chce…

chevrolet opel testy malevozy srovnavacitesty chevrolet opel testy malevozy srovnavacitesty  

Moto vs. auto

Uvnitř se začíná lámat chleba. Opravdu je klasický přístrojový štít překonaný? Nebo snad dražší než moto-kaplička s omezenou čitelností a redukovaným počtem funkcí? Zatímco Aveo sází na netradiční řešení, Corsa překvapuje netypickými barvami a hodnotnými materiály…

Interiér Avea patří k těm větším mezi malými vozy. Bez velkého odříkání se v něm svezou čtyři dospělí a dokonce i na zadním sedadle (ve výšce 370 mm nad podlahou) se jim bude pohodlně sedět. Vnitřní šířka (1420 mm vpředu, 1370 mm vzadu) nevybočuje ze standardu třídy, ale to znamená třeba i to, že je větší než u populární Fabie. S tou má Aveo společné poněkud zatemněné prostředí na zadních sedadlech, kde je spodní hrana oken už dost vysoko, takže sem neproniká mnoho světla. C-sloupek uměle rozšířený díky integraci dveřních klik zhoršuje výhled šikmo vzad.

Kvalitativní dojem z interiéru není vyloženě špatný, ale dost jej ovlivňují detaily. V dobrém je to výborně tvarovaný volant z Cruze, ve špatném pak zajímavý nápad s motocyklovým přístrojovým štítem, který ale vedle toho klasického z Corsy působí příliš jednoduše, až lacině. Když časem zjistíte, že není možné seřídit intenzitu podsvícení a na teploměr chladicí kapaliny nezbyla ani kontrolka, začnete se ptát, zda v Koreji neměli invencí šetřit a zůstat u osvědčené funkční klasiky.

chevrolet opel testy malevozy srovnavacitesty chevrolet opel testy malevozy srovnavacitesty Corsa, která k testu dorazila, není ani zdaleka usedlým staromódním Opelem, jaký asi v hlavách mnoho z nás stále má. S perleťovým lakem karoserie ladí efektní bílé prvky v interiéru, ve kterém hraje hlavní roli netradiční hnědo-černá kombinace na přístrojové desce a sedadlech. Jenže ani tento originální koncept není dokonalý. Přístrojová deska se často zrcadlí v čelním skle…

K dokonalosti se naopak blíží poloha za volantem Corsy. Rozsah podélného nastavování patří k největším na trhu, a tak snadno dosáhnete i soutěžácké pozice na krátké ruce. Vnitřní šířka Corsy je podle naměřených hodnot vpředu nepatrně užší, ale tvarování dveřních výplní v Aveu je k řidiči přeci jen milosrdnější a subjektivně je jeho interiér i prostornější.

Corsa má jednoznačný náskok v oblasti, kterou slova ani fotografie nedokáží zachytit. Vše, čeho se v Opelu dotýkáte, co cítíte nebo slyšíte, působí o trochu lepším dojmem. Volant potažený kůží má příjemnější povrch, sedadla lepší tvarování, látka se dostala i na dveřní výplně, plasty v interiéru zanechávají příjemné odér a taky standardní audiosoustava hraje líp.

chevrolet opel testy malevozy srovnavacitesty chevrolet opel testy malevozy srovnavacitesty I když Chevrolet trumfuje odkládacími prostory, celkově příjemnější místo k životu je v Opelu.

Kufrování mezi Opelem a Aveem

Základní objemy zavazadelníků jsou v podstatě stejné (290 proti 285 l), rozšířené se liší zřejmě hlavně proto, že Chevrolet uvádí jiný normovaný rozměr než je obvyklé.

Rozdíly, ovlivňující praktickou využitelnost, tady ale přeci jen jsou! Aveo sice má ve spodní části širší a celkově pravidelnější vstupní otvor k zavazadlům, práh je ale ve výšce 710 mm nad vozovkou, zatímco do Corsy stačí zvedat kufry do výšky 670 mm.

Zavazadlový prostor Aveo Corsa
Základní objem [l] 290 285
Maximální objem [l] - 1100
Nejmenší šířka [mm] 1000 970
Výška po kryt [mm] 500 530
Nejmenší délka [mm] 550 620
Délka po sklopení sedadel [mm] 1200 1150
Výška prahu nad vozovkou [mm] 710 665

Oba zavazadelníky mají falešné dno, které vyrovnává podlahu po sklopení opěradla. Ani v jednom případě nevzniká dokonalá rovina, ale to není v této třídě až tak vyjímečné. Pod dnem je u Avea prostor s výškou 150 mm, u Corsy pak celých 180 mm.

Kufr Avea je širší (1000 mm) než v Corse (970 mm), ale současně kratší (550 mm, proti 580 mm v Corse). Po sklopení sedadla se situace obrací: Corse jsme po okraj sklopeného sedadla naměřili 1150 mm, Aveu 1200 mm. I to ukazuje na skutečnost, že objem nad tímto půdorysem bude dost podobný.

Štědrý základ vs. „vše, co vás napadne“

chevrolet opel testy malevozy srovnavacitesty chevrolet opel testy malevozy srovnavacitesty Cenová konkurence dovedla oba malé hatchbacky GM k velmi podobným cenám. Zatímco však Aveo dorazilo v plné výbavě, Corsa se srovnatelnou škálou položek, je asi tak v polovině možností, jaké jsou v nabídce.

Cenovky těsně pod 300 tisíci Kč jsou dnes už na českém trhu lákadlem pro přestup do nižší střední třídy. Mezi malými vozy ale dostanete velmi dobře vybavené vozy a dostatečnou stokoňovou čtrnáctistovku.

Aveu a jeho standardu nejvyšší výbavy nelze nic vytknout. S malým příplatkem proti stupni LT+ získáte ve špičkové výbavě LTZ mj. zadní parkovací senzory nebo 16palcová kola z lehkých slitin. Standardem je taky hands-free s připojením telefonu přes Bluetooth nebo tříletá záruka. O tom všem se zákazníkům Opelu v této cenové hladině může jen zdát.

Když přijdete k dealerovi značky Opel pro Corsu s rozpočtem 300 tisíc, zřejmě skončíte u Edice 20. Ta je na poměry ceníků této značky celkem štědrá, základ je dokonce levnější než Aveo. Skutečná srovnatelná cena vyplyne až z porovnání výbav. Opelu bohužel schází i takové bezpečnostní prvky jako jsou boční a hlavové airbagy nebo ESP. Dostat se rozumnou cestou k hlavovým airbagům je přitom, podle veřejně dostupných ceníků, poměrně finančně náročné.

Ceny a výbava [Kč] Aveo Corsa
Model Aveo 1,4 16V Corsa 1,4 16V
Výbava LTZ Edice 20 let
Základní cena 286.900,- 269.900,-
Čelní airbagy S S
Boční airbagy S 8.000,-*
Hlavové airbagy S 22.500,-**
ABS S S
Stabilizační systém S 8.000,-*
Manuálně regulovaná klimatizace S S
Autorádio s CD a MP3 S S
Metalický lak 9.000,- 12.000,-
Centrální zamykání s d.o. S S
Elektricky ovládaná okna vpředu S S
Elektricky ovládaná okna vzadu S N
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka S*** S
Palubní počítač S S
Přední mlhové světlomety S S
Kola z lehkých slitin S S
Věnec volantu potažený kůží S S

* - Sada ESP a boční airbagy

** - v sadě s další výbavou

*** - elektricky sklopná

Na druhou stranu, kdo nechce jen auto pro život, ale taky trochu pro parádu, bude muset zůstat u Opelu. V nabídce je širší škála možností individualizace, více technicky náročnějších prvků výbavy (např. vyhřívaný volant, nosič na kola v zadním nárazníku), což Corsu odlišuje od levnějších malých Chevroletů, ale i od ostatních konkurentů.

Jeden motor, dvě zkušenosti

Pod kapotou našeho dua pracuje stejný čtyřválec se 74 kW a 130 Nm. Jízdní projev je přitom pokaždé trochu jiný.

V Aveu má motor těžší zpřevodování, takže na dálnici si ve 130 km/h vystačí se 4000 min-1, ale o něco hůře je na tom auto s dynamikou. To je celkem pochopitelné. Méně jasno máme v tom, proč si stejný motor s těžšími převody říká v Chevroletu o více paliva. Pod 6 l/100 km jsme se s Aveem dostávali jen obtížně, na dálnici si ve 130 km/h řekl běžně o 8,5 l/100 km, což je přeci jen trochu moc.

Zákazníci Opelu si mohou vybírat! Buď zvolí naše standardní převody, nebo těžší, ale na dálnici úspornější zpřevodování. V našem případě se otáčkoměr ve 130 km/h usídlil na 4200 min-1, s těžšími pak otáčky na pětku spadnou pod 4000 min-1. Zajímavé je, že i s těžkým stálým převodem umí jezdit Corsa ve 130 km/h za 8 l/100 km a ve 100 km/h pak za 5,5 l/100 km. Navíc je v klasických sprinterských disciplínách i v běžné praxi živější než Aveo.

Orientačně odečtená spotřeba paliva Aveo Corsa
Rychlost 100 km/h [l/100 km] 6,2 5,5
Rychlost 130 km/h [l/100 km] 8,5 8

Ve městě je jízda s oběma auty pohodová, podobně jako na silnicích mimo aglomerace. Na dálnici je motor už dost slyšet a nic na tom nemění ani odlišné převody obou vozů. Dokonce se nám zdá, že Aveo trpělo dálničním hlukem od motoru a podvozku více než Corsa, byť by to mělo být spíše naopak.

Dlouhodobý průměr spotřeby Opelu Corsa se dostal na 7,2 l/100 km, Chevrolet Aveo jezdí za 7,8 l/100 km. Svůj podíl na tom může mít větší rozměr kol Avea a snad i horší aerodynamika.

chevrolet opel testy malevozy srovnavacitesty chevrolet opel testy malevozy srovnavacitesty  

Dobrý podvozek a navíc jeden ještě lepší

Vzpomínky na jízdní vlastnosti prvních Aveií hoďte za hlavu, nejnovější generace jezdí úplně jinak, přinejmenším velmi dobře! Už v samostatném testu tohoto vozu zaznělo, že příjemné je hydraulické řízení, celkem přesné je řazení a podvozek s široce rozkročenými a nadprůměrně velkými koly se taky nemá za co stydět.

Jenže Opel oprávněně patří ke špičce ve třídě, která je pořád ještě doménou evropských značek. Proti Aveu je podvozek Corsy především lépe utlumen, na 15palcových kolech Corsa exceluje v pohlcování nerovností a přitom její reakce na pohyby volantu jsou bezprostřední. Když k tomu přidáte vysoký standard řízení a řazení, spolu s precizně naladěnými brzdami, dostanete spíš konkurenta VW Polo než lidovějšího Avea.

Cenné body proti Chevroletu získává Corsa polohou řidiče za volantem. Je totiž seřiditelná díky velkým rozsahům na volantu i sedadle, takže své optimum najdou extrémně malé i extrémně velké postavy.

Jízdně je jednoduše Corsa dospělejší a snáze ovladatelné auto. U Avea jsme zaznamenali mírné pohupování karoserie, výrazně horší tlumení nerovností, méně jistoty ve vysokých rychlostech na dálnici a méně bezprostřední zpětnou vazbu.

Rodinné vztahy zůstanou dobré

Na evropském trhu je pro dvě rodinná auta od GM místa dost. Rozdílů mezi nimi je totiž mnohem víc, než co vidí oko na svébytných karoseriích.

Aveo zůstává autem pro cenově orientovaného zákazníka. Je uvnitř dost velké, má špičkovou bezpečnostní výbavu, a když se rozhodnete investovat bezmála 300 tisíc, tak i velmi bohatou komfortní výbavu.

Corsa se s Aveem kryje jen částečně. Její role je ve středním a dražším pásmu kategorie malé vozy. Opel sice dokáže nabídnout podobně „levná“ auta jako Chevrolet, ale bývají obvykle hůře vybavena a takový obchod má mnohdy horší okrajové podmínky (záruky, příplatky za výbavu). Trumfem Corsy je zpracování, šíře možností individualizace a jízdní vlastnosti.

Corsa je celkově lepším autem, otázkou ale zůstává, jestli za to je ochoten český zákazník taky zaplatit.

chevrolet opel testy malevozy srovnavacitesty chevrolet opel testy malevozy srovnavacitesty  

Chevrolet Aveo

Plusy

  • Velký interiér
  • Nadprůměrný standard výbavy
  • Rozměrná sedadla, příjemná poloha sedění vpředu i vzadu
  • Citlivé řízení
  • Pětiletá záruka
  • Tuhá karoserie

Minusy

  • Vyšší spotřeba paliva
  • Projev motoru neodpovídá výkonovým parametrům
  • Podsvícení přístrojového štítu bez možnosti seřízení intenzity
  • Absence teploměru chladicí kapaliny
  • Jednoduše působící výplně dveří
  • Pohupování karoserie za jízdy

Opel Corsa

Plusy

  • Špičkové jízdní vlastnosti, výborné tlumení nerovností
  • Výborná poloha za volantem
  • Celková kultivovanost vozidla
  • Velmi dobrá sedadla vpředu
  • Šíře možností příplatkové výbavy
  • Tuhá karoserie

Minusy

  • Nekompletní bezpečnostní výbava
  • Užší interiér
  • Zrcadlení přístrojové desky v čelním skle
  • Níže umístěná sedadla vzadu
  • Absence teploměru chladicí kapaliny
  • Citlivé zásahy stabilizačního systému
Ondřej Láník
Diskuze (54)
Model Chevrolet Aveo 1.4 16V Opel Corsa 1.4 16V
Motor
Typ motoru: zážehový zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1398 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 6000 74 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 130 / 4000 130 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 177 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.2 11.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.9 / 5.9 7.3 / 4.8 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 290 / 653 285 / 1100
Objem nádrže (l): 46 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1008 / 558 1100 / 485
Rozměr pneu: 205/55 R16 185/65 R15
Chevrolet Aveo 1.4 16V
Opel Corsa 1.4 16V
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4039 3999
b) šířka (mm): 1735 1737
c) výška (mm): 1517 1488
d) rozvor (mm): 2525 2511
e) rozchod vpředu (mm): 1498 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1495 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080 800 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 900 630 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990 950
k) šířka vpředu (mm): 1420 1410
l) šířka vzadu (mm): 1360 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510 520
délka sedáku vzadu (mm): 490 490
výška opěradla vpředu (mm): 650 660
výška opěradla vzadu (mm): 630 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
17. 12. 2011 15:38
Re: ako
>:D Nemůžeme za to, že si měl pouze na ojetinu Opla z roku 95 :-)
10. 12. 2011 20:27
Re: general motors
Víš co, cílová skupina jsou lidé žijící ve městě. Ti málokdy překročí možnosti Leafu. Samozřejmě, vždy je větší dojezd lepší, ale při dnešní úrovni technologií nárůst přichází s nemalou cenou. Mě by také jako jediné auto nevyhovoval, ale pro dojezd na nákup, úřad, odvoz dětí do školy a cestu do kanceláře by mi stačil (za předpokladu, že bydlím v Praze). Ta jejich nabídka je skutečně pro dovolené, popřípadě dálkové cesty. Řadě lidí, hlavně v téhle části Evropy, to stačit nebude, ale jsou lidé, kteří paty z města nevytáhnou a najedou 30 km za den. A občas si zajedou 300 kilometrů domu k rodičům. Mě osobně Leaf dává smysl a jsem celkem rozhodnut ho koupit, ale počkám si na vylepšenou verzi. A hlavně čekám, co udělá BMW s i3.

Ve vyšší střední hybridy jsou. Životnost baterií je velká, když se k nim budeš slušně chovat (platí jen pro plug-iny, u klasického hybridu to neovlivníš), 10 let by měly vydržet (samozřejmě, nemohu mluvit za všechny automobilky, ale tohle číslo tak nějak odpovídá Toyotě a Nissanu). Když se k nim nebudeš chovat dobře, budou rychleji ztrácet kapacitu a záleží pak na tobě, kdy ti už přestanou vyhovovat (pod 4 roky by ses asi neměl dostat). Navíc slušný výrobce je má prakticky kompletně recyklovatelné, takže zaplatíš jen za práci. U Renaultu si je navíc pronajímáš, takže tě výměna nic stát nebude. Když tak stačí zajet k některé z jeho budoucích výměnných stanic a nechat si ji vyměnit (proto ten pronájem, abys mohl měnit baterie bez ohledu na opotřebení té aktuální). Pokud bych se něčeho bál, tak zbytkové ceny auta. Tam je potenciál prodělat kalhoty.
Avatar - Uhlik
9. 12. 2011 23:20
Re: general motors
Ja s tebou v podstate suhlasim, peknu debatu sme tu rozbehli :yes:

Ano, aliancia Renault -Nissan mi pozicia auto, ale sam predsa vies, ze to je neprakticke (treba to zrejme hlasit, neviem ake auto dostanem atd..) a hlavne obmedzujuce, lebo musim ratat so zdrzanim. A tych 100 km nabeham kludne len ak idem na letisko pre niekoho, alebo ked idem za zabavou, na nakupy atd... Neviem si realne predstavit ako by mi Nissan na kazdu tuto prilezitost pozical auto.

Ja by som ani do hybridu, ani do elektromobilu zatial nesiel (ani do Ampery, napriek tomu, ze pre mna je to zatial najpouzitelnejsie auto z nich).

Jednak ak mi to rozpocet bude dovolovat, by som chcel jazdit strednou triedou, idealne vyssou strednou, tam taketo veci zatial nie su. Tiez sa obavam vyhodnosti, najma ak uvazime ze male diesle maju velmi podobnu spotrebu ako hybridy...

Tiez neviem aka je ziivotnost baterii, bojim sa ze za par rokov ich proste budem musiet vymenit, co bude urcite drahe a asi to zaplatim iba ja.

Taktiez spolahlivost takychto narocnych a novych systemov z dlhodobeho hladiska nikde nie je odskusana a u nas sa auta pouzivaju vyrazne viac ako 2-3 roky.

Tiez by mi mohlo vadit zhorsenie uzitkovych vlastnosti...

A hlavne cena, ta je uplne mimo realitu.

Takze aby som to zhrnul, kupim si take auto vtedy, ked bude mat uzitkove vlastnosti aj dojazd velmi blizko urovne klasickych aut, pricom ich vyssia cena sa mi v nejakej rozumnej dobe vrati v usporach... A ked uz budu na trhu dost dlho na to, aby som sa nemusel bat, ze za 5 rokov budem musiet platit nove baterky, alebo inu drahu cast...

9. 12. 2011 13:22
Re: general motors
Tak hlavně Renault/ Nissan rozjíždí (má? nevím, tolik to nesleduji) projekt, kdy ti půjčí (tuším bezplatně) konvenční auto, pokud budeš chtít jet na dovolenou a máš jejich elektromobil. Tahle nabídka pravděpodobně zmizí, až budou v Evropě stanice pro výměnu baterií.

Jen pro představu, při nepříznivých podmínkách dojezd Leafu spadne někam k 80 km. Nabití rychlonabíječnou zabere pár desítek minut (takže až [jestli] bude potřebná infrastruktura, tak si můžeš na tom letišti nebo úřadě dobít). Nissan má i křivky životnosti v závislosti na stylu používání. V ČR/ SR můžeš na každodenní dosahování 80 km dojezdu Ampery zapomenout, to je můj názor. Samozřejmě až praxe ukáže. Pokud ti to auto dává smysl, tak proč ne. Já si myslím, že by měla být o jedno až dvě stě tisíc levnější, aby se vůbec vyrovnala konkurenci. Pokud ti jde o provozní náklady, tak z hybridů je zajímavý Prius. Sice neujede desítky kilometrů na baterie, ale s tím, co ušetříš při nákupu, budeš moci jezdit roky "zadarmo". A pokud si koupíš rozumný diesel, tak nejspíš ušetříš oproti hybridu. A pokud jsi ten typ, který diesel naplno nevyužije, tak zase ještě víc ušetříš koupí rozumného benzínu :-) No a kdyby jsi nakonec byl zhýralý milionář, kterému jde o ekologii, tak je tu ten Leaf >:D , který podle mě má cenu na hraně konkurenceschopnosti (vzhledem k jeho výbavě). Popřípadě Fisker nebo Tesla, když už jsi ten milionář.

Když jsem u Fiskeru. Někdo počítal s využitím normovaných údajů, jakou spotřebu fosilních paliv má Karma v EV režimu (někde se ta elektřina musí vzít) a v hybridním režimu a došel k prakticky stejnému číslu, 19 mpg na baterie, 20 mpg v hybridu. Finančně může vyjít každý režim jinak, ale co se spotřeby fosilních paliv týče, je to celkem jedno - žádný pokrok v efektivitě, jen dislokace zdroje emisí.
Avatar - Uhlik
9. 12. 2011 11:21
Re: general motors
Ano, Ampera by mala vydrzat v idealnych podmienkach tych 80 km, co je dostacujuce na 90% mojich ciest, mozno aj viac. Na prvych 100 km ma Ampera udavanu spotrebu tusim 1,2, cize menej ako Prius, uvidime aka bude realita.

Leaf nedokaze posluzit ako plnohodnotne auto, lebo dojazd je maly a nabijanie dlhe, cize na dovolenku s nim nepojdem, ani na dlhsi vylet sa to neda pouzit. A tych 200 km spravim kludne len ked idem na letisko a spat, cize je potrebne k nemu mat este jedno auto.

Samozrejme, bezpecnost je dolezita, ale je to len technicky problem, podla mna celkom lahko riesitelny, zmenia trosku ulozenie alebo pridaju nejaku ochranu a je to...