Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro ZL1 Convertible: Nejvýkonnější z rodiny s plátěnou střechou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Autosalon v Los Angeles se stane místem světové premiéry Chevroletu Camaro ZL1 se stahovací střechou a přeplňovaným osmiválcem pod kapotou.

Chevrolet Camaro ZL1 s karoserií kupé měl premiéru začátkem letošního roku v Chicagu a na listopadovém autosalonu v Los Angeles se veřejnosti poprvé představí i v provedení s plátěnou střechou.

Pod kapotou čtyřmístného amerického kabrioletu bude stejně jako u kupé pracovat kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru, který disponuje výkonem 432 kW (580 k) a točivým momentem 754 Nm (obojí dle normy SAE).

Chevrolet prostřednictvím modelu Camaro ZL1 Convertible nabídne svým zákazníkům čtyřmístný kabriolet, který svými výkony překonává luxusní a výkonné modely evropských značek, mezi které patří například Aston Martin DB9 Volante (350 kW), Mercedes-Benz SL 63 AMG (386 kW) nebo Porsche 911 Turbo S Cabriolet (390 kW).

Sílu motoru bude u kabrioletu ZL1 na zadní kola přenášet šestistupňové manuální převodovky Trremec TR-6060 se zkrácenými drahami řazení. Stejně jako u kupé je vzhledem k nárůstu točivého momentu upraveno celé pohonné ústrojí a součástí standardní výbavy bude diferenciál s omezenou svorností.

Podvozek Camara ZL1 má u kabrioletu i kupé jinak umístěné úchyty stabilizátorů a je vybaven systémem adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control. Elektronické senzory čtou povrch vozovky a přizpůsobují mu nastavení podvozku, které má pochopitelně pozitivní vliv na jízdní vlastnosti. Řidič Camara jej může také ovlivnit, má totiž navíc na výběr dva režimy – komfortní Tour a Sport.

Od svých méně výkonných sourozenců se kabriolet ZL1 odlišuje i důkladně vyztuženou karoserii. Úpravy byly provedeny v oblasti středového tunelu a vpředu i vzadu jsou v oblasti uchycení zavěšení kol nové výztuhy.

Kovaná kola jsou obutá do plášťů Goodyear Supercar F2 o rozměrech 285/35 ZR20 vpředu a 305/35 ZR20 vzadu. Dodavatelem brzdového systému se šesti pístky a 370mm kotouči vpředu a čtyřmi pístky a 365mm disky vzadu je společnost Brembo.

Výfukový systém, který pracuje ve dvou režimech a přizpůsobuje zvuk otáčkám motoru, byl poprvé použit na Corvettě.

Karoserie ZL1 se od ostatních provedení Camara liší především díky nově navrženému přednímu nárazníku a nové hliníkové kapotě motoru, jejíž střední část s výdechy vzduchu je z karbonu. Na zádi je nový spoiler a přepracovaný nárazník pod, nímž jsou umístěny dva páry výfukových koncovek.

Prodej Chevroletu Camaro ZL1 Convertible se má na severoamerickém trhu rozběhnout začátkem příštího roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)