Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Colorado a GMC Canyon pro rok 2015 i se čtyřválcem

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 9. 2014
68
10
Zobrazit náhledy (68)
Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado Chevrolet Colorado
General Motors se při uvedení své dvojice středně velkých pick-upů pro modelový rok 2015 zaměřil na jejich čtyřválcové verze.

Pick-upy Chevrolet Colorado a GMC Canyon jsou součástí rozsáhlé rodiny rámových terénních vozů koncernu General Motors. Předchozí generace se vyráběla od roku 2004 a měla standardní rozvor 2824 mm. Kromě dvojice amerických pickupů na stejném podvozku stálo i Isuzu D-Max a dvojice SUV Chevrolet TrailBlazer a Hummer H3.

Z amerického trhu se tandem Colorado a Canyon stáhl v roce 2012, po ukončení výroby první generace. Nástupce byl sice představen již na podzim roku 2011, ale druhá generace Chevroletu Colorado byla v letech 2012 až 2014 určena jen pro Asii a Latinskou Ameriku – vyrábí se v Thajsku (společně s novým Isuzu D-Max) a Brazílii.

Severoameričané se dočkají vlastní verze od modelového roku 2015. Bude vyjíždět z továrny v Missouri, dostane jiné motory a design podobný větším pickupům Chevrolet Silverado a GMC Sierra. Stejně jako v případě velkých pick-upů i ty středně velké nastupují jako dvojčata.

Dvojice Chevrolet Colorado a GMC Canyon pro severoamerický trh se od sebe odlišuje především designem předních partií a rozdílným nastavením stupňů výbavy, kdy zástupce značky GMC působí prestižnějším dojmem. U obou lze volit ze dvou karosářských provedení s prodlouženou dvoudveřovou nebo čtyřdveřovou kabinou.

Pod kapotou najdeme zatím dvojici zážehových motorů. Základní řadový čtyřválec 2,5 l nabízí 149 kW při 6300 min-1. Jeho točivý moment vrcholí hodnotou 259 N.m při 4400 min-1, přitom 90 procent je k dispozici mezi 2000 a 6200 min-1.

Větší vidlicový šestiválec objemu 3,6 l má 227 kW při 6800 min-1 a 365 N.m při 4000 min-1. Oba agregáty s hliníkovými bloky se chlubí rozvodem DOHC, přímým vstřikem a proměnným časováním ventilů, o žádné předpotopní ingoty tedy nejde. Dvouapůllitr má navíc dvoustupňové olejové čerpadlo a vyvažovací hřídel.

S motory spolupracují šestistupňové samočinné převodovky, čtyřválce mohou mít i manuál se stejným počtem rychlostí. Zákaznicí mají navíc možnost volby mezi verzemi s pohonem zadních nebo všech čtyř kol.

V případě čtyřválce General Motors vyzdvihuje hospodárnost jeho provozu. S šestistupňovou automatickou převodovkou má mít v městském provozu spotřebu 11,7 l benzinu na 100 km a mimo město 8,7 l na 100 km. U šestiválce se stejnou konfigurací je uváděno 13,1 l na 100 km ve městě a 9,0 l na 100 km mimo něj.

Pick-upy s celkovou délkou 5403 mm, resp. 5713 mm, mohou mít ložnou plochu o délce 1880 mm pro dvoudveřovou i čtyřdveřovou kabinu nebo 1568 mm pro kabinu s dvěma páry dveří. Nosnost se pohybuje od 640 kg do 717 kg podle motoru, převodovky a počtu poháněných kol. čtyřválec si poradí s přívěsem do hmotnosti 1588 kg a šestiválec utáhne až 3175 kg.

Prodejci Chevroletu i GMC v současnosti již přijímají objednávky na nové pick-upy, jejichž ceny začínají v případě Colorada na částce 20.120 amerických dolarů (zhruba 435.000 Kč), zatímco Canyon přijde minimálně na 26.725 amerických dolarů (okolo 575.000 Kč).


Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Pro Evropu
| 24. 9. 2014
Škoda, že se Chevrolet stáhl z Evropy, dovedl bych si to tu představit jako konkurenci, VW, Toyoty, nebo pickupu od Fordu.

Případně by GMC mohlo obnovit Opel Campo, Oplu by tento model slušel a k benzínům přidat ještě nějaký diesel a bylo by ( například ten z Isuzu). 4dvéřová verze s dlouhou korbou by se mi moc líbila.

Ad diskuze o motorech - 2,5 benzín je v USA naprosto běžná základní motorizace a lidi ji hodně kupují, tak proč ne v pickupu, mě tam ten motor neuráží, navíc v nabídce je stále 3,6 V6 a poukud by mi to nestačilo, je tu stále Silverado 1500/2500/3500.

Jako
Avatar - ladsla
čtyřválec
| 23. 9. 2014
hispánský imigrant :-)

mě to přijde jako pokus o přiblížení se evropskému pojmu o motoru , že by pokus o invazi ?

přijde mi to jako neamerická úvaha marketéra koncernu, jen pro US to auto podle mě nebude.....
Avatar - Barrichello
čtyřválec
| 23. 9. 2014
ano, máš pravdu, přepsal sem se. Jinak já sem poslední, kdo downsizing schvaluje, osobně bych si tam vybral taky V6. Ale chápu, že někdo ten 4válec zvolí.
Avatar - ladsla
čtyřválec
| 23. 9. 2014
:-) to je fakt, na druhou stranu by mě zajímalo kolik těchto pickupů slouží jako surfer express a kolik jako pracovní nástroj .......
no, trh nám ukáže :-!
čtyřválec
| 23. 9. 2014
Uvidime. Uplnej trhak to asi nebude, ale jako zakladni motor neurazi. Na tech promo obrazcich to ma na korbe karimatky a kola. K tomu silnej motor fakt nepotrebujes.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku