Chevrolet Corvette Daytona Racecar: Supersport pro čtyřiadvacetihodinovku
Její součástí je i slavných 24 hodin v Daytoně - a právě tam ji Chevy ukázal. Aby ne, ve středu 16. listopadu na této trati proběhly první oficiální testy. A nová Vette je postavena dle regulí třídy Daytona Prototype (DP).
Na vývoji spolupracovaly kromě Chevroletu také firma Pratt & Miller Při stavbě šasi si nechali u GM poradit i od ostatních konkurentů: italské Dallary a místních výrobců Coyote a Riley. Na vše laskavě dohlíželi lidé z asociace Grand-Am, aby bylo pravidlům učiněno zadost.
Nová Corvette Daytona je pokračovatelem prototypu IMSA GTP z osmdesátých let. Ten nasazoval
Hendrick Motorsports. Design si bral prvky z tehdejší C4, zatímco horký závoďák má svůj jasný předobraz v aktuální C6 - historie se zkratka opakuje. Technické údaje si ale zatím výrobce nechává pro sebe, neuvolnil žádná čísla. Motor je pochopitelně na rozdíl od série před zadní nápravou, což regule jaksi vyžadují.
Corvette Daytona se poprvé objeví právě v závodě s oficiálním názvem Grand-Am Road Racing Series Rolex 24. Ten se koná v Daytoně od 26. do 29. ledna 2012, kde také jinde, že? Auta nasadí týmy Spirit of Daytona Racing (číslo 90), Sun Trust Racing (číslo 10) a GAINSCO/Bob Stallings Racing (99). Action Express Racing pojede dokonce se dvěma - první bude mít pětku, druhé devítku.
Ještě malé okénko do minulosti. Otec Corvetty Zora Arkus-Duntov překonal s jedním speciálem rekord na letmou míli. To nebylo v Daytoně po oválu, respektive okruhu ještě ani památky, jel po pláži a překonal rychlost 150 mph (241 km/h) při jízdě na letmou míli (1609 m). Daytona International Speedway byl otevřen v roce 1959 a Arkus-Duntov zde jezdil v Corvettě C1 SS průměrem přes 249 km/h.
V roce 2001 pak asi nejslavnější model Chevroletu proslulé vytrvalostní klání na 24 hodin na tomto okruhu vyhrál. Šlo o C5.R a z vítězství se radovali Ron Fellows, Johnny O'Connell, Chris Kneifel a Franck Freon. Totožný vůz, ve kterém se střídali Andy Pilgrim Kelly Collins a dva nositelé legendárního jména Dale Earnhardt, skončil čtvrtý.
V nedávné minulosti se objevily i spekulace, že by Corvette C7 měla mít také motor za sedadly, ale toho se s největší pravděpodobností (díkybohu!) nedožijeme. Představovaný závodní vůz pak těžko někdy opustí okruhy a vyjede na běžné silnice.