Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Equinox EV oficiálně: Menší brácha Blazeru EV bude stát do 750 tisíc

Filip Melich Filip Melich 13. 9. 2022 • 04:34
33
11
Zobrazit náhledy (33)
Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV Chevrolet Equinox EV

Automobilka Chevrolet šlape do modelové ofenzivy. Po nedávné premiéře elektromobilu Blazer EV představuje menšího sourozence Equinox EV. Cena základní verze se vejde do tři čtvrtě milionu.

Chevrolet představil zcela nový elektromobil nazvaný Equinox EV. Podobně jako nedávno představený Blazer EV, auto přebírá název modelu se spalovacím motorem, který však i nadále zůstane v nabídce značky. Equinox a Equinox EV pak kromě názvu nemají moc společného – jiný je nejen pohon, ale také design a velikost.

Výrobce novinku popisuje jako dostupné, plně elektrické SUV navržené tak, aby moderním rodinám usnadnilo přechod k elektromobilům. Cena je v tiskové zprávě vyzdvihována opakovaně a Chevrolet do auta vkládá velké naděje – má vést vstup značky do vod mainstreamových elektromobilů. Equinox EV stojí na nové platformě Ultium koncernu General Motors, která podle Chevroletu vozu propůjčuje sportovní proporce.

Video se připravuje ...

Zákazníci budou moci volit mezi provedením LT a RS, přičemž obě budou dostupná v několika verzích lišících se detaily, výbavou a pohonem. Standardem pro základní výbavu Equinoxu EV budou 19palcová kola, přičemž v nabídce budou také 20- a 21palcové disky. V závislosti na zvoleném provedení bude k dispozici dvoubarevné lakování karoserie – buďto s bílou nebo s černou střechou.

Interiér je podle Chevroletu moderní a prostorný, včetně dostatku odkládacích prostorů. Přestože značka k autu neuvádí příliš technických informací a rozměrů, zavazadlový prostor má po sklopení opěradel zadních sedadel nabídnout až 1.614 litrů. V interiéru pak najdeme také vyhřívané sedačky vepředu i vzadu (pouze krajní), vyhřívaný volant, head-up displej, infotainment se 17,7palcovou dotykovou obrazovkou a 11palcový digitální přístrojový štít. Chybět nebudou ani moderní asistenční a bezpečnostní systémy, a to včetně asistenta Super Cruise schopného částečně autonomní jízdy.

Všechny verze modelu budou standardně dodávány s pohonem předních kol, čtyřkolka bude za příplatek. Minimální dojezd na jedno nabití bude u základního provedení Equinoxu EV (výbava 1LT, pohon předních kol, zřejmě s menší baterií) přes 400 kilometrů. S pravděpodobně větší baterií auto ujede přes 480 kilometrů na jedno nabití, přičemž čtyřkolky mají vždy dojezd o několik desítek kilometrů kratší.

V základním provedení bude Equinox EV produkovat kolem 210 koní a 328 Nm, silnější verze s pohonem všech kol nabídnou až 290 koní a 469 Nm. Samozřejmostí je rekuperace brzdné energie a auto půjde ovládat jedním pedálem, tedy s autem bude možné se rozjíždět a zastavovat pouze prací s plynovým pedálem. Equinox EV podporuje rychlonabíjení stejnosměrným proudem až o výkonu 150 kW, kdy má podle značky každých 10 minut přibýt přes 110 kilometrů dojezdu. Na baterii GM poskytuje osmiletou záruku omezenou maximálním nájezdem 160 tisíc kilometrů.

Do větších detailů bohužel tisková zpráva nezabíhá. Podle všeho by ale měl být Equinox EV výrazně větší než spalovací Equinox. Ceny pak mají startovat v okolí 30.000 dolarů (cca 726 tisíc korun), zatímco Equinox se spalovacím motorem vyjde nejméně na 25.800 dolarů (cca 625 tisíc korun). Prodeje modelu na severoamerickém trhu odstartují na podzim 2023 limitovanou edicí 2RS. Výroba bude probíhat v mexické továrně koncernu.

Doporučujeme

Témata
13. 9. 2022 21:06
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
A to se "vyplatí"! A co teprve zůstatková hodnota po takových 10 letech provozu! :-[]
13. 9. 2022 14:13
Re: U čtenářů jsem Elektrozkrat, elekrodebil, ... ,
Ano, po této slepé cestě vývoje někteří vývojáři kráči již 120 let... :-O :-( :no:
13. 9. 2022 13:47
U čtenářů jsem Elektrozkrat, elekrodebil, ... ,
který čte Digitimes, sleduje veletrhy, ... .

Myslím si, že více než 100 mld USD, které jdou do vývoje baterií přinesou ovoce a dokážeme se poprat s drahým lithiem.

Neustále se objevují články, že ty investované peníze mají smysl.
Nyní jsem četl.
Indie investuje 9 mld USD do vývoje baterií.
Avatar - Barrichello
13. 9. 2022 13:08
Re: Chevy
Jestli to bude tak spolehlivé jak hořící Bolty a EV-Hummery do kterých zatéká tak fakt bravo :-) :-) :-)
13. 9. 2022 11:11
Re: DPH
Samozrejme, prepočítavať americké ceny na CZK je kravina. Keby sa mal náhodou v ČR predávať, o čom sa asi dá úspešne pochybovať, neverím v cenu pod milión.