Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Blazer EV oficiálně: Umí pohon předních, zadních i všech kol. A má policejní barvy

Filip Melich Filip Melich 19. 7. 2022 • 22:33
40
5
Zobrazit náhledy (40)
Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV Chevrolet Blazer EV

Automobilka Chevrolet odhalila více informací o zcela novém elektrickém SUV s názvem Blazer EV. Nabídne pohon předních, zadních nebo všech kol, vrcholnou verzi SS a policejní provedení.

Po úvodní jedné fotce se Chevrolet pochlubil dalšími snímky a bližšími informacemi o svém novém elektrickém SUV. Blazer EV (neplést se spalovacím Blazerem) cílí například proti Fordu Mustang Mach-E. Krom základních verzí a vrcholného provedení SS byla představena i policejní verze.

Video se připravuje ...

Zcela nový Blazer EV stojí na koncernové platformě Ultium a dostupný bude ve verzích 1LT, 2LT, RS a vrcholné SS. Výbavy 1LT a 2LT budou vyjíždět na 19“ kolech a s poháněnou přední nápravou, přičemž čtyřkolka bude za příplatek dostupná jen pro 2LT. Chevrolet nezveřejnil výkony těchto verzí, ale v závislosti na zvolené baterii hovoří alespoň o dojezdu až 397 km (LT1), respektive 471 km (LT2).

Provedení RS vsadí na sportovnější vzhled, podtržený 21“ koly a černým provedením detailů exteriéru. V základu bude dostupný nejen pohon přední, ale také zadní nápravy. I v tomto případě bude za příplatek možné objednat pohon všech kol. Ani zde nevíme nic o výkonu, ale Chevrolet předpokládá dojezd až 514 km na jedno nabití.

Kde už výrobce hovoří o výkonu, to je vrcholná verze Super Sport (SS). Blazer EV v provedení SS má poskytnout 415 kW (564 k) a 879 Nm, přičemž standardem pro něj je sportovně orientovaný pohon všech kol. Na jedno nabití má ujet až 466 kilometrů. Ve výbavě se nachází speciální mód Wide Open Watts (WOW), se kterým dle odhadů GM nejsportovnější Blazer EV zvládne sprint z 0 na 96 km/h za méně než čtyři sekundy. Vizuálně se od ostatních modelů liší 22“ koly, specifickou maskou na přídi a dvoubarevným provedením karoserie s černou střechou.

Nový Blazer EV podporuje nabíjecí výkony až 11,5 kW (AC) a až 190 kW (DC). Nabíjení stejnosměrným proudem by mu pak mělo dodat 125 kilometrů dojezdu za 10 minut. Kromě toho jsou pro vůz standardem LED světla vepředu i vzadu, která v případě verzí RS a SS přehrávají animaci na uvítání či rozloučení. RS a SS se zároveň dodávají se světelnou lištou mezi předními světlomety a podsvíceným logem značky.

Uvnitř se nachází digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 11“ a dotyková obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 17,7“. Verze RS a SS navíc oproti 1LT a 2LT dostávají sportovní volant se zploštělou spodní částí věnce, ambientní osvětlení a vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla. Vyhřívání krajních zadních sedadel je pro RS za příplatek a v případě SS standardem.

Pro nový elektromobil je připraven koncernový balíček asistentů Super Cruise, umožňující v určitých situacích jízdu bez nutnosti držet volant. Ať už v rámci Super Cruise či mimo něj, přítomny jsou také systémy jako automatické nouzové brzdění, varování před srážkou, udržování vozu v jízdním pruhu nebo pokročilý parkovací asistent.

Policejní verze Police Pursuit Vehicle (PPV) dostane upravený interiér přizpůsobený pro výkon služby. Zadní část vozu bude uzpůsobena převozu zadržených osob, zatímco vepředu a v zavazadlovém prostoru přibude veškerá nezbytná policejní výbava. Chevrolet o velikosti baterií pro Blazer EV zatím nehovoří, ale provedení PPV z logických důvodů dostane tu největší.

Základem pro PPV je vrcholné provedení SS, ale Chevrolet neuvádí, zda si policejní verze zachová stejné výkony jako SS. Policie alespoň bude mít na výběr mezi jedním elektromotorem a pohonem zadní nápravy, nebo dvěma elektromotory a pohonem všech kol. Chevrolet také zmiňuje, že PPV vyjede se silnými brzdami Brembo, jaké se budou montovat i do SS.

Chevrolet Blazer EV bude na americký trh uvolňován postupně. Nejprve přijdou verze 2LT a RS, a to v létě 2023, jako vozy modelového roku 2024. První jmenované provedení přijde na 47.595 dolarů (1,14 milion korun) a druhé na 51.995 dolarů (1,25 milionu korun). Později v témže roce přijde také vrcholné SS za 65.995 dolarů (1,58 milionu korun). Základní provedení 1LT bude následovat začátkem roku 2024 s cenou 44.995 dolarů (1,08 milionu korun), a to společně s policejní verzí, jejíž cenu Chevrolet neuvádí.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
Avatar - Barrichello
21. 7. 2022 10:09
Re: hmm
Zatím je plní s V6 a V8 :-) :-) :-) :-)
Avatar - twistedTSD
19. 7. 2022 23:23
hmm
Další těžká krabice se super zrychlením a průměrným dojezdem, určitě za spoustu peněz. Jsem zvědav, jak bude Chevrolet plnit elektroplány.
19. 7. 2022 19:54
Re: FWD
Jo tak proto ! :D
Avatar - speedfred
19. 7. 2022 19:14
Re: FWD
Keď budeš cúvať cez zimu do kopca tak sa ti FWD hodí. 😀
19. 7. 2022 18:35
FWD
Nerozumím proč se do elektromobilů dává FWD, když je k dispozici i zadní pohon. Pro trakci je FWD velmi nepříznivé z důvodu míň zatíženého předku oproti spalováku
Buď 4x4, nebo RWD !