Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM Europe: Rekordní rok pro Chevrolet (přehled prodejů všech značek GM za rok 2008)

GM Europe: Rekordní rok pro Chevrolet (přehled prodejů všech značek GM za rok 2008)

GM Europe: Rekordní rok pro Chevrolet (přehled prodejů všech značek GM za rok 2008) Zdroj: acz

Diskuze (5)
Chevrolet jako jediná značka skupiny GM Europe vykázal loni v Evropě nárůst registrací nových aut, když prodal rekordních 507 tisíc kusů. Souhrnné prodeje všech značek se i po 6,5% poklesu udržely nad dvěma miliony kusů, což znamená tržní podíl 9,3 %.

Souhrnné prodejní výsledky sedmi značek sdružených ve skupině GM Europe se v Evropě třetí rok v řadě udržely nad hranicí 2 miliony kusů. Loňských 2.040.533 prodaných aut znamená o 140 tisíc kusů méně než v roce 2007, což představuje ztrátu 6,5 %. Za tímto poklesem stojí zejména vývoj v závěru roku, jen v prosinci prodaly značky GM Europe o 25 tisíc aut méně než před rokem.

V portfoliu GM Europe má důležitou roli Chevrolet, který dosahuje úspěchů díky růstu na perspektivních trzích střední a východní Evropy. Představitelé automobilky přitom očekávají další růst s příchodem nového modelu Cruze v průběhu letošního roku. I tak 507 tisíc nově zaregistrovaných Chevroletů znamená v Evropě rekordní výsledek.

Opel/Vauxhall je na evropských trzích nejdůležitější značkou koncernu General Motors – na prodeji celé skupiny má podíl 71 %. Pokles prodejů o 10,5 % je následkem finanční krize, výsledek zachraňuje výrazný růst ve východní Evropě (257 tisíc ks, +41 %) a v Rusku (100 tisíc ks, +49 %). Také Opel spoléhá na oživení prodejů díky novým modelům – na začátku roku se začne prodávat Insignia, během roku jsou pak očekávané premiéry nových generací klíčových modelů Meriva a Astra.

Velice podobná situace je i u švédského Saabu, který loni vykázal pokles prodejů o 21,9 %. Tato značka má nejstarší portfolio z celé skupiny GM Europe – model 9-3 měl premiéru v roce 2002 a 9-5 dokonce v roce 1997. Situaci by měl napravit příchod kompaktního SUV 9-4X, hatchbacku 9-1 a v závěru roku nové generace řady 9-5.

Značky Cadillac, Corvette a Hummer, které zákazníkům v Evropě nabízí modely určené primárně pro severoamerický trh, mají roční prodeje v řádu tisíců kusů. Všechny vykázaly pokles proti roku 2007, nejvíce Corvette (o 15,3 %).

GM Europe - registrace nových aut v Evropě
značkarok 2008rok 2007změna
Cadillac4.5564.794-5,0 %
Corvette1.0861.282-15,3 %
Hummer2.2862.327-1,8 %
Chevrolet507.038457.959+10,7 %
Opel/Vauxhall1.458.7691.629.318-10,5 %
Saab66.58285.205-21,9 %
celkem2.040.5332.181.242-6,5 %

Vstoupit do diskuze (5)