Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt: Dodávky prodejcům zahájeny

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Chevrolet začátkem tohoto týdne spustil dodávky sériového modelu Volt prvním prodejcům.

V pondělí 13. prosince 2010 opustily první sériové Chevrolety Volt montážní závod Detroit-Hamtramck a vyrazily na cestu do vybraných showroomů. Objednávky na tento elektromobil s prodlouženým dojezdem přijímají vybraní dealeři od konce letošního července.

První zákazníci se svého nového Voltu dočkají ještě před koncem roku v Kalifornii, Texasu, Washingtonu a New Yorku. Tento týden bude do showroomů rozvezeno 350 prvních vozidel.

„Dnešek je pro Chevrolet historickým milníkem,“ řekl Tony DiSalle, marketingový ředitel Voltu. „S Voltem jsme změnili automobilovou dopravu a brzy budou moci první zákazníci zažít jízdu bez benzinu se svobodou dlouhého dojezdu kdykoli a kamkoli budou chtít.“

Chevrolet přiváží na trh nový pohled na elektrický automobil resp. hybrid. Na rozdíl od konvenčních hybridních automobilů totiž Volt není poháněn spalovací jednotkou podporovanou elektromotorem, ale k pohonu auta slouží výhradně elektromotor.

Zážehový spalovací motor plní u Voltu pouze funkci generátoru elektřiny. Prvních 60 km se Volt pohybuje výhradně pomocí elektromotoru, který čerpá energii z lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 16 kWh. Jízda je tak prostá přímých emisí. Když se baterie vybije, začne nepozorovaně pracovat spalovací motor, který prodlouží dojezd o 450 km na jednu nádrž.

Standardně bude Chevrolet Volt dodáván s dobíjecím kabelem pro napětí 120 V (americký standard), umožňujícím jeho vlastníkům dobíjet baterie přímo z obyčejné zásuvky. Prvních 4.400 zákazníků pak bude moci využívat bezplatně dodávanou nabíjecí stanici s napětím 240 V. Tyto stanice jsou součástí speciálního programu ministerstva energetiky zaměřeného na instalaci přibližně 15.000 nabíjecích stanic na 240 V v celých USA. Výrobce poskytuje na lithium-iontové baterie Chevroletu Volt záruku osm let nebo 100.000 mil (160.000 km).

Volt je v základu vybaven řadou bezpečnostních prvků, včetně osmi airbagů – dvoustupňových čelních, bočních, kolenních a hlavových – nebo elektronickou regulací stability StabiliTrak. Z více než 80 procent je karoserie Chevroletu Volt zkonstruována z vysokopevnostní oceli, což ještě více zvyšuje bezpečnost a ochranu.

V prvním celém roce výroby (2011) má vzniknout 10 tisíc Voltů, pro rok 2012 je naplánována výroba 30 tisíc vozů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
16. 12. 2010 23:14
Re: cena nehraje roli
Já osobně nevidím budoucnost tohoto auta v EU nějak růžově. Takový Prius stojí v USA 22 tisíc $ (cca 400 tisíc, u nás snad lehce pod 700). Tohle skoro dvakrát tolik, tedy budeme moci být rádi za cenu kolem milionu. Na dotace bych se u nás nespoléhal. Takže já bych řekl, že takový Nissan Leaf se na starém kontinentu zabydlí daleko lépe. Ale jen čas ukáže.
16. 12. 2010 22:34
Re: ekorally
Asi tak nejak :-! :yes:
16. 12. 2010 20:40
Re: ekorally
natuty bude, s takto malou serii onej bude pocitam dost tlacenka, toho ze neprodaj vsechny myslim hlavu mit fakt nemusej :-)
Avatar - del42sa
16. 12. 2010 18:35
Re: ekorally
komu není z hůry dáno v apatyce nekoupí .... o Opelu Ampera samozřejmě vím ;-) tento převlečený Chevrolet s cenou přes milion korun, to bude terno >:-[]
16. 12. 2010 11:24
Re: ekorally
Je vyborny :yes: :-! .