Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chladírenská nástavba Kiesling: Hliníková podlaha

Ladislav Černý
Diskuze (2)
Chladírenské nástavby pro přepravu například masa mají paradoxně velmi namáhanou podlahu. Její proražení mívá fatální důsledky.

Přeprava masa ve visu či v přepravkách nebo jiného zboží, které není v obalech, vyžaduje časté mytí podlahy. Pokud má pouze plastový povrch, po kterém jezdí vozíky a je často čištěn tlakovou vodou, dochází ke ztenčování povrchové vrstvy. Je otázkou času, kdy dojde k tomu, že se během čištění špinavá vody smíchaná například s kapkami krve nasákne do překližkové části podlahy. Jak se to pak projevuje zejména v teplých letních měsících, znají mnozí z nás.

Hliník se přistěhoval z Dornstadtu

Chladírenské nástavby od německé firmy Kiesling, kterou v Česku zastupuje společnost Kalcev, používají jednodílnou celohliníkovou podlahu. Hliníková vrstva se nachází bezprostředně na pevné překližce, takže se při velkém bodovém zatížení kovového povrchu zatížení roznáší do větší plochy a nehrozí proražení aluminiové vrstvy.

Druhý bonus navíc u chladírenské nástavby Kiesling tvoří okopový profil až do výšky 350 mm. Ve srovnání s běžným provedením bočních ochran do výšky 250 mm nabízí Kiesling zvýšenou ochranu tepelně izolační FRC panelů v dolní části, která je při nakládce a vykládce velmi ohrožena vozíky

a dochází pak ke snížení tepelně-izolačních schopností bočních panelů.

Vysoké okopy

Zvýšené bočnice utěsněné až do výšky 350 mm také dovolují rychlejší a pro boční panely bezpečnější mytí vodou. Hliníková podlaha s vysokými přesahy bočnic také dovoluje nakládací a vykládací manipulaci těžší, tudíž i z pohledu přemístěného zboží rychlejší technikou.

Zdvihací čelo

Chladírenská nástavba s klasickým zdvihacím čelem by nemohla dostat certifikát FRC kvůli vysoké prostupnosti tepla právě skrze čelo. Jak spojit výhodu zdvihacího čela proti klasickým křídlovým dveřím a příslušnou tepelnou izolaci, vymysleli v Kieslingu. Použili totiž dělicí příčku Cool Slide, kterou jsme představili již v AutoProfi 11/2011 u nástavby Kiesling Cool Slide II. Lze posouvat po celé vnitřní délce nástavby.

V praxi to tedy znamená, že chlazený prostor je možné přesně dle množství přepravovaného zboží minimalizovat posuvnou tepelně-izolační přepážkou. Vlastní izolaci od venkovního prostředí tedy tvoří součet přepážky Coll Slide a zdvihacího čela, což pro potřeby certifikátu bohatě stačí. Každému praktikovi je však jasné, že v případě ne zcela obsazeného přepravního prostoru dochází k úspoře energie potřebné ke chlazení, protože plocha prostupu tepelné energie se snižuje s posuvem přepážky Cool Slide směrem vpřed k výstupu chladicí jednotky.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Vnitřní d/š/v (mm) 7300/2470/2400
Podlaha hliníková
Výška bočnice (mm) 350
Užitečné zatížení (kg) 8670

Prodloužení životnosti

Při najíždění k rampě občas u řidiče dochází k špatnému odhadu vzdálenosti a nárazu do ní. Toto případné namáhání řeší firma Kiesling propojením zadních dorazů s podvozkem vozidla, nikoliv samotnou nástavbou. Znamená to tedy, že při najíždění vozu s chladírenskou nástavbou vybavenou zadními vraty až na dorazy, nedochází k přenosu mírného doražení do samotné nástavby, ale rámu vozu. Jemu to nezpůsobí žádné poškození, zatímco 55 mm silné ferroplastové desky plněné polyuretanem by mohly být deformovány a zejména v oblasti vratby mohlo docházet k netěsnostem. Ke chladírenským nástavbám Kiesling lze použít agregáty všech významných značek, v případě tohoto vozidla šlo o Carrier Supra 1000 City Z s pohonem přes hydrauliku a výkonem 9950 W při teplotě na bodu mrazu.

Samozřejmost tvoří zapisovač teploty a informace o teplotě a možnost její regulace v kabině řidiče.

Podrobně o Cool slide

Praktickou výhodu třídílné přepážky tvoří začlenění magnetů do levé strany posuvných částí. Při jejich roztahování do celé šíře nástavby se navzájem zachycují. Obsluha nemusí upravovat jejich polohu, aby se tři části rovnoměrně překrývaly a vytvořily celistvou dělicí přepážku. Dělící příčka Cool Slide manipuluje a je prakticky nerozbitná. Dokáže snížit spotřebu chladicí jednotky až o 40 %, protože během manipulace se zbožím může zůstat

třetina či dvě průchozího prostoru zakryté přepážkou. Cool Slide je vyrobeno z materiálu schváleného pro styk s potravinami, lze jej tedy snadno čistit. Zvláště namáhaná místa jsou dvojnásobně vyztužena.

Ladislav Černý
Diskuze (2)
9. 4. 2013 18:27
Re: možná je to jenom pro plakáty!
Však to znáš!
Má to ušlechtilý německý původ, takže se nemusíš obávat, že by ses volbou podlahy dopustil nějakého prohřešku proti garážové etiketě. Hliník je navíc i v tomto století stále trendy!
Důležitá je především ušlechtilost podvozku, na který tu věc umístíš (opět se cení hlavně německý původ) a rozhodně to nekupovat použité. To je ta nejhorší věc, kterou můžeš pro svou image udělat!

Ostatně, jak již článek sám naznačil, jedná se o výbornou věc na převoz ostatků eurokrav a eurobejků.
9. 4. 2013 09:54
možná je to jenom pro plakáty!
počkám, až se k tomu vyjádří GTI, pak se teprve rozhodnu. nerad bych byl zařazen do nevhodné sociální skupiny proto, že jsem si vybral hliníkovou podlahu, které neodpovídá nejsoučasnějším designovým trendům! :*)