Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 200C EV Concept: Sedan s hybridním systémem pohonu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Na stánku automobilky Chrysler se v Detroitu představuje zcela nový koncept sedanu poháněného elektromotorem, jemuž dodávají energii Li-Ion baterie v kombinaci s malým spalovacím motorem.

Elegantně působící čtyřdveřový sedan Chrysler 200C EV Concept je hlavní hvězdou koncernu a v Detroitu jej doplňují koncepty odvozené od sériových modelů značek Chrysler, Jeep a Dodge, resp. u posledně jmenovaného se jedná o designérsky lehce upravený a elektromotorem poháněný Lotus Europa.

Elegantně působící čtyřdveřový sedan Chrysler 200C EV Concept je hlavní hvězdou koncernu a v Detroitu jej doplňují koncepty odvozené od sériových modelů značek Chrysler, Jeep a Dodge, resp. u posledně jmenovaného se jedná o designérsky lehce upravený a elektromotorem poháněný Lotus Europa.

Chrysler 200C EV Concept je postaven na zkrácené platformě s pohonem zadních kol a jeho karoserie je dlouhá 4879 mm, široká 1870 mm a vysoká 1455 mm. Rozvor náprav je 2948 mm, což je o 102 mm méně než u sériového Chrysler 300C.

K rozhýbání konceptu slouží systém, využívající elektromotor, jemuž dodávají energii Li-Ion baterie, s nimiž dokáže bez emisí ujet vzdálenost 64 km. Pro zvýšení dojezdu má pod kapotou vozu své místo i spalovací motor o výkonu 55 kW (74 k), který slouží jako generátor elektrické energie. Maximální výkon konceptu s pohonem zadních kol je podle tiskové zprávy automobilky 200 kW (268 k) a dojezd při využití spalovacího motoru se má pohybovat okolo 644 km. Nejvyšší rychlost má být přes 193 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h má koncept zvládnout pod 7 sekund.

Koncept nemá oslňovat pouze hodnotami svého pohonného systému, ale má samozřejmě zaujmout i ladnými křivkami své karoserie. Design exteriéru vychází podle tiskových informací z historie automobilky a představuje uhlazený styl moderního amerického sedanu.

Ve srovnání s exteriérem působí interiér se čtyřmi samostatnými sedadly poněkud futuristickým dojmem, k němuž přispívá vedle bílé barvy a tvarů palubní desky a dalších částí vnitřního prostoru i minimalizace viditelných ovládacích prvků. Koncept je vedle volantu, páček na sloupku řízení a pedálů vybaven prakticky jen palubní deskou s dotykovým displejem, jehož prostřednictvím jsou ovládány všechny systémy vozu. Druhý displej s ovladači je ještě umístěn na středové konzole v dosahu předního spolujezdce, který jeho prostřednictvím může ovládat nastavení sedadla a klimatizaci.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Avatar - Barrichello
16. 1. 2009 09:43
Re: s křížkem po funuse...
jenže tohle není HYBRID - tohle je čistej elektromobil, kde ten spalovací mini-motor slouží jen k nabití baterií - tj. ten mini-motor sám o sobě vůz nepohání.

Trošku rozdíl.

Chrysler má klasické hybridní vozy Aspen/Dodge Durango už taky přes rok v běžném prodeji.
Avatar - Ham.
15. 1. 2009 11:43
Re: s křížkem po funuse...
No myslím, že to nechápeš Ty. Tak Třeba Toyota, vyrábí hybridy již několik let. Když vystavuje tak hotová auta která již jezdí a né koncepty a studie které možná budou jezdit v roce 2010. Má již 3 generaci hybridů (jezdící), tedy docela dost zkušeností, základnu jak vývojovou tak prodejní tak spotřebitelskou. Přesto přezevšechno hybridy berou jako sázku na budoucnost nikoliv jako bezprostřední milkycow na které by měli zbohatnout resp. by je měla dokoce zachránit z ekonomického průšvihu (ve kterém ani nejsou). Chrysler mi připomíná topícího se který neumí plavat ale vykřikuje, že 100m zaplave pod 50s, no kdyby klucí pro začátek alespoň předvedli čubičku....
Avatar - Barrichello
15. 1. 2009 10:08
Re: s křížkem po funuse...
Ty to furt nechápeš vid - tak ještě jednou- TOHLE SE ZAČNE (tenhle systém pohonu) prodávat sériově v roce 2010. Ostatní mohou být těžko vepředu, když představili tak velký kulový.

A lidi si rozmyslí jestli se krčit v něčem jako je Chevy Spark a jezdit za 5 litrů nebo si koupit velký auto na elektriku, který pojede taky za 5 litrů na 100.
Californie + další státy na to poskytnou určitě nějaké danové výhody apod.

myslím že se neprodá několik stovek za rok a le několik desítek tisíc ks...
Avatar - Ham.
14. 1. 2009 22:23
Re: s křížkem po funuse...
To máš jedno, když zkrachují tak tam příště nebudou a když do nich vláda napumpuje peníze tak stejně nic nevymyslí a dotace prožerou takže na autosalonu nebudou mít stejně co předvádět jako koneckonců posledních 30 let kdy jdou z krize do krize. Hybridy je dobrá věc ale ekonomicky nikoho nezchrání, slabé potopí protože vývoj něco stojí a pár stovek auťáků prodají tak leda se ztrátou a silní kteří si to mohou dovolit jako přípravu na budoucnost jsou stejně o generaci dál(viz Lexus, Honda atd.).
Avatar - Pjenkava
14. 1. 2009 21:28
Re: Bylo nám s Tebou dobře ale bez Tebe nám bude líp.
Pouze na elektřinu 65km. Je tam ještě spalovací motor, který nabíjí baterie. S tím to ujede nějakejch 700 km. To jde. A bude to žrát málo. Je to hybrid, jen má schopnost jet pouze na elektřinu.