Chrysler 200C EV Concept: Sedan s hybridním systémem pohonu
Elegantně působící čtyřdveřový sedan Chrysler 200C EV Concept je hlavní hvězdou koncernu a v Detroitu jej doplňují koncepty odvozené od sériových modelů značek Chrysler, Jeep a Dodge, resp. u posledně jmenovaného se jedná o designérsky lehce upravený a elektromotorem poháněný Lotus Europa.
Elegantně působící čtyřdveřový sedan Chrysler 200C EV Concept je hlavní hvězdou koncernu a v Detroitu jej doplňují koncepty odvozené od sériových modelů značek Chrysler, Jeep a Dodge, resp. u posledně jmenovaného se jedná o designérsky lehce upravený a elektromotorem poháněný Lotus Europa.
Chrysler 200C EV Concept je postaven na zkrácené platformě s pohonem zadních kol a jeho karoserie je dlouhá 4879 mm, široká 1870 mm a vysoká 1455 mm. Rozvor náprav je 2948 mm, což je o 102 mm méně než u sériového Chrysler 300C.
K rozhýbání konceptu slouží systém, využívající elektromotor, jemuž dodávají energii Li-Ion baterie, s nimiž dokáže bez emisí ujet vzdálenost 64 km. Pro zvýšení dojezdu má pod kapotou vozu své místo i spalovací motor o výkonu 55 kW (74 k), který slouží jako generátor elektrické energie. Maximální výkon konceptu s pohonem zadních kol je podle tiskové zprávy automobilky 200 kW (268 k) a dojezd při využití spalovacího motoru se má pohybovat okolo 644 km. Nejvyšší rychlost má být přes 193 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h má koncept zvládnout pod 7 sekund.
Koncept nemá oslňovat pouze hodnotami svého pohonného systému, ale má samozřejmě zaujmout i ladnými křivkami své karoserie. Design exteriéru vychází podle tiskových informací z historie automobilky a představuje uhlazený styl moderního amerického sedanu.
Ve srovnání s exteriérem působí interiér se čtyřmi samostatnými sedadly poněkud futuristickým dojmem, k němuž přispívá vedle bílé barvy a tvarů palubní desky a dalších částí vnitřního prostoru i minimalizace viditelných ovládacích prvků. Koncept je vedle volantu, páček na sloupku řízení a pedálů vybaven prakticky jen palubní deskou s dotykovým displejem, jehož prostřednictvím jsou ovládány všechny systémy vozu. Druhý displej s ovladači je ještě umístěn na středové konzole v dosahu předního spolujezdce, který jeho prostřednictvím může ovládat nastavení sedadla a klimatizaci.