Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler si zaregistroval jméno Rebel. Čeká nás drzý sporťák?

Chrysler si zaregistroval jméno Rebel. Čeká nás drzý sporťák?

Chrysler si zaregistroval jméno Rebel. Čeká nás drzý sporťák? Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Chrysler má znovu ve svém vlastnictví název Rebel. Určitě ho použije, ale zatím nevíme jak. Chystá samostatnou řadu? Nebo alespoň sportovní variantu běžných modelů?

Americká společnost Chrysler Group LLC podala 16. dubna 2014 u patentového úřadu (U.S. Patent And Trademark Office) žádost o registraci ochranné známky Rebel. Co to znamená? Jistě že tohle jméno nemůže být použito na nějaké miniauto, popřípadě hybrid. I když korejský Daewoo Racer taky nebyl žádným závodníkem, že? Ale proč by v Detroitu hazardovali? Patentový spis nám toho samozřejmě moc neřekne: „Ochranná známka je určena k použití pro zboží a služby, které zahrnují motorová vozidla, a to osobní automobily, nákladní, dodávky, sportovně užitková vozidla a jejich konstrukční části.“

Je jisté, že ho chtějí Američané co nevidět použít. Server Ignitionist spekuluje nad tím, že by se mohlo jednat o nástupce sedanu Avenger, tedy klasické zadokolky se znáčkem Dodge. Případně nevylučuje ani limitovanou edici nějaké stávající řady, například Chargeru. Autoblog předpokládá, že by mohlo jít o výkonnější modely a dává k diskusi jména Jeep Renegade Rebel a Ram 1500 Rebel. No, pro crossover a pick-up se zas až tak úplně nehodí... Co třeba udělat z jedovatého hada zmiji rebelantskou? Z nějakých odpovědných úst mocných mužů samotné automobilky pochopitelně nezaznělo oficiálně vůbec nic.

Jméno Rebel použil Chrysler už v roce 1974 u australského sedanu Valiant. Ten byl u protinožců krátkou dobu samostatnou značkou, v USA se jednalo o model, který nesl logo Plymouthu. Reklamní oddělení využilo i excentrického britského zpěváka a kytaristu Davida Bowieho a jeho populární skladby „Rebel, Rebel.“ Bowie sám v té době rozhodně nevypadal konvenčně a vyžíval se v extravaganci.

Nezapomínejme ani na American Motors Corporation. Ta toto jméno používala v letech 1967-1970 pro pětimetrové sedany, kupé, kombi a kabriolety se zadním pohonem. Kupé existovalo i ve verzi bez B-sloupků Měly pod kapotami řadové šestiválce 3,8 a 4,1 l (116 a 127 kW), respektive klasické vidlicové osmiválce 4,8, 5,0, 5,6, 5,9 a 6,4 l. Ty dávaly nejméně 157 a nejvýše 254 kW. Rebely se vyráběly kromě amerického Wisconsinu také v Kanadě a v Mexiku, montovaly v Austrálii a na Novém Zélandu. Evropským rodištěm byl belgický Haren, na starém kontinentu a v Alžírsku (!) nesly místo původní značky Rambler a později AMC název Rambler-Renault Rebel.

O sedmnáct let později AMC zkrachovala a přešla do rukou právě Chrysleru. Někdo vlivný evidentně zjistil, že patentová ochrana už vypršela, takže „rebela“ nechal znovu právně posvětit. Proč ne, ani naše Škoda se v tomto ohledu nechová jinak a je lepší tak učinit co nejdříve, aby ho nepoužil někdo jiný.

Vstoupit do diskuze (6)