Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chtěli byste kombík Ferrari? Jeden unikátní je právě na prodej

David Bureš
Diskuze (4)
Shooting Brake na základech Ferrari Daytona vznikl díky architektovi Bobu Gittlemanovi, který chtěl „trochu jiné auto.“

V kalifornském Monterey se tento týden koná již tradiční automobilový týden, jehož součástí je vedle přehlídky automobilové krásy Pebble Beach Concours d'Elegance také hned několik aukcí historických vozidel, na kterých se bude prodávat mnoho zajímavých unikátů. Mezi ně bude letos patřit i Ferrari 365 GTB/4 „Daytona“ Shooting Brake.

Daytona je slavný gran tourer s elegantní karoserií, o jehož pohon se stará vpředu uložený dvanáctiválec. Je všeobecně známo, že vedle kupé bylo auto přezdívané dle amerického závodního okruhu nabízeno také s otevřenou karoserií, věděli jste ale, že jedna daytona vznikla i s karoserií kombi?

Automobil byl postaven na základě objednávky amerického architekta Boba Gittlemana, který si u prodejce Ferrari Chinetti-Garthwaite Motors objednal „něco speciálního.“ Luigi Chinetti Jr. mu plně vyhověl, když mu předal právě speciální daytonu s karoserií typu Shooting Brake.

Původní kupé s červenou karoserií a černým interiérem s číslem šasi 15275 (dle archivů údajně 805. vyrobená daytona) dostalo přepracovanou záď s velkým zadním oknem. Jestliže odhadujete, že právě pomocí něho se dalo dovnitř nakládat zavazadla, jste na omylu. Přístup do zavazadelníku totiž zajišťovala dvě výklopná „racčí“ okna na bocích karoserie. Vůz pak kompletovala i přepracovaná příď.

Design byl dílem přímo Luigiho Chinettiho, o samotnou přestavbu se pak postarala společnost Panther Westwinds z britského Surrey, která v malých sériích stavěla i vlastní vozy značky Panther. Ta si přitom musela poradit s tím, jak vlastně auto přestavět. „Dostali jsme jen nějaké hrubé náčrtky, ty jsme museli interpretovat a v podstatě museli navrhnout celé auto. Chinetti totiž nespecifikoval, jak by auto mělo být postaveno,“ říkal později zakladatel značky Panther Robert Jankel.

Vedle karoserie se Panther Westwinds zabývala také interiérem. Přístroje se přesunuly doprostřed palubní desky, kde je doplnil dřevěný dekor. Obložení dřevem se pak samozřejmě objevilo i na ploše v zavazadelníku, jak bývá pro vozy typu Shooting Brake typické.

Svému majiteli byl unikátní kombík předán v zimě na přelomu let 1975 a 1976, tedy v době, kdy už se daytona dva roky nevyráběla. Gittleman si auto nechal do začátku osmdesátých let, posléze několikrát změnila svého majitele. Ten současný vůz vlastní od roku 2013.

Aktuální vlastník nechal netradiční kombi restaurovat pod dohledem oficiálního technika Ferrari, což zaručuje skvělé zpracování. Na práce navíc dohlížel i jistý Andrew McKenzie, který pracoval na samotné přestavbě auta, což zase zajistilo naprostou autenticitu. I díky tomu vůz se zhruba 7.000 kilometry na kontě zaujal třeba na loňské anglické přehlídce Salon Privé Concours d’Elégance.

Ferrari 365 GTB/4 „Daytona“ Shooting Brake bude dražena tento víkend na aukci společnosti Gooding & Company. Jeho cena se podle odhadů vyšplhá na 750.000 až 1.000.000 dolarů, což je v přepočtu 20 až 27 milionů korun. A to není zase tolik, když vezmeme v úvahu, že jiné unikáty Ferrari stojí několik desítek milionů korun...

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - ericho33
17. 8. 2016 13:40
To je kufor...
Tu bledne nejedna škodovka závisťou >:-[] >:-[] >:-[]
17. 8. 2016 12:15
Duvenblejt
Ludia su v snahe odlisit sa schopny velkych sialenosti. S bagazou volne lietajucou po kabine to musela byt prava ferrari jazda woe :-)
17. 8. 2016 12:13
Re: Neni to jen kombik...
ved to tu bolo ca pred rokom dvomi. A suhlasim bez ohladu na unikatnost, je to teda pekne sprasene ferrari.
17. 8. 2016 12:02
Neni to jen kombik...
...je to pohrebak pro krecky.