Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čím jezdí zaměstnanci McLarenu? P1 a 650S nečekejte

Michal Fokt
Diskuze (5)
Pracovat pro výrobce supersportů musí být skvělé - z různých důvodů. Ale má to i určité komplikace, třeba dostupnost služebáků...

Pokud zavítáte na parkoviště u fabriky BMW, většinou tam uvidíte stát bavoráky, u továrny Opelu jasně převažují opely, u VW zase volkswageny. Ale nikoho asi nepřekvapí, že se to v Maranellu nehemží auty se vzpínajícím se koníkem ve znaku a obdobná situace je také u McLarenu. Ale jaká auta tedy mají zaměstnanci McLaren Automotive? To zjišťoval redaktor Classic & Performance Car Mark Dixon, za asistence fotografa Jamieho Lipmana, jemuž se někteří členové týmu se svými hračkami pochlubili. Těžko byste si představili rozmanitější vozový park...

Tak třeba hlavní testovací jezdec Chris Goodwin. Pokud čekáte, že si práci "vozí domů", jste na omylu, žádný nadupaný supersport, užívá si jízdu v kabrioletu Mercedes-Benz 190SL z padesátých let, autě, které se nejlépe cítí na rovince v rychlostech do 80 km/h. Sice se netají tím, že má doma v garáži i silnější stroje, ale po náročném testování se rád odreaguje v pomalém klasickém voze.

Hlavní inženýr individualizační divize MSO Nick Tallis jezdí pro změnu s youngtimerem Maserati Ghibli Cup z roku 1997. Jedná se o auto, které coby novinářský vůz hodně pamatuje a odnesl to zejména motor. Potkaly se mu ventily a odešla ložiska turbodmychadel. Nick si s tím ovšem poradil se ctí - motor opravil a namontoval keramická ložiska a turba jim přizpůsobil. Nyní auto dává z dvoulitru výkon přes 380 koní.

A máme tu i klasickou britskou aristokracii. Globální šéf značky přes prodej a marketing Joylon Nash má také auto z padesátek - Bentley S1 z roku 1958, ale spíše jako mazlíka z éry, kdy pracoval pro Rolls-Royce, pro občasnou potěchu. Na své pozici musí reprezentoval firmu a tak jezdí služebním McLarenem 675LT. No nenaštvalo by vás to?

Další Bentley ve flotile patří Matthewovi Bishtonovi, jenž má na starosti novinářské a fleetové vozy. Jde o model Turbo R z roku 1991, jenž si doslova vypiplal z původního vraku. Ale stálo to za to, jde o vývojový prototyp pro Continental T a má tedy modernější motor a čtyřstupňový automat.

S čím byste řekli, že bude jezdit designér McLarenu Steve Crijns? Přirozeně autem, které si sám navrhl – Lotusem Evora. Je ovšem také autorem druhé a třetí evoluce modelů Exige a Elise, tedy vlastně všeho, co dnes automobilka, u níž strávil 20 let, vyrábí. Jde o jednu z prvních evor, má ji pět let a podle jeho slov je stoprocentně spolehlivá – a to ji používá denně. Teď ovšem pracuje pro McLaren, tak kdoví, jak to bude vypadat v dalších letech...

Za zmínku určitě stojí také Matra Murena ve službách Američana Davida Housera, odborníka na dynamiku aut. Cože to? Jestli vám to nic neříká, asi nebudete sami – jde o exota z roku 1983, jehož specialitou jsou tři sedadla vpředu. Jak je pro francouzské auto typické, jízda je poněkud rozevlátá, ale vůz je prý docela spolehlivý, agilní a zábavný.

Produktový specialista Pete Sell sice po většinu roku jezdí s Vauxhallem Monaro V8 5,7 l, ale na léto z garáže vytahuje roadster Triumph TR6 z jedenasedmdesátého. Je to prý skvělé auto, ale už byla párkrát venku převodovka… A co byste čekali od firemního produktového auditora? Nějakého passata? Ale kdepak, Michael Brown má Mazdu RX-7 Type R z roku 1992, do níž se zamiloval ve videohře Gran Turismo. Má za sebou sice spoustu úprav včetně náhrady dvou turbodmychadel za jedno větší, což má za následek výkon 430 koní.

Lakýrník divize MSO Ronaldo Moriano si zase hýčká ze šrotu povstalého Forda Escort RS1600 z roku 1970, jenž za pomoci originálních dílů upravil pro závody třídy Group 2. V současnosti renovuje Lotus-Cortina. Asi nejbizarnějším autem na parkovišti je ale kombi Ford Falcon z roku 1966, vyrobený v Austrálii. Má řadový šestiválec, třístupňový manuál a v době pobytu Jasona Savoryho v Austrálii sloužil jako auto na každý den. Dnes v Británii je však využívám spíše výjimečně, při speciálních příležitostech.

Další zajímavá auta už jen formou seznamu. Narazit zde můžete na první generaci Mazdy MX-5, BMW Z3 M (1999), Peugeot 205 GTi (1991), BMW M3 E46, Ford Mustang (1968), Volkswagen Corrado VR6 (1996), Porsche Boxster (2000), Fiat 124 Spider (1976), Audi A8 3,7 l (1998) nebo Volkswagen Scirocco (1988). A čím jezdíte do práce vy?

Michal Fokt
Diskuze (5)
16. 11. 2016 19:52
Čím jezdím do práce?
Ničím, pracuji z domova.
Avatar - euro89
14. 11. 2016 23:38
Re: "A čím jezdíte do práce vy?"
Obcas kdyz chci koupit neco, co sezenu jen ve velkem meste nebo pres internet, tak si rikam, jak bylo fajn bydlet v Praze, kde clovek sehnal vsechno. Pak si vzpomenu na ty nervy v zacpach, dopravni omezeni, zakazy a prikazy, usekove mereni, modre zony a dalsi nesmysly omezujici zivot a jsem zase stastny, ze ziju v Allgäu skoro v Alpach, kde mam od tohodle klid. :-)
Avatar - euro89
14. 11. 2016 23:34
Pekna sbirka
Maji vkus chlapci na ostrovech, to se musi nechat! :yes: Napr. Lotus je jedna z mala znacek, od niz bych rad vlastnil i nove auto.
Ja mam na jezdeni do prace "svedskou Themu" nebo-li SAAB 9000 a jako youngtimer skutecnou Themu V6. ;-) K tomu jeste stoji v garazi Delta HF Integrale 16V a Uno Turbo i.e., ale na nich me jeste ceka dost prace.
Avatar - eLzyx
14. 11. 2016 14:10
Re: "A čím jezdíte do práce vy?"
vždyť ty autobusy, tramvaje nebo dokonce metro stálo takové prachy, že vozový i park zaměstnanců McLarenu bledne závistí >:-[]
Avatar - Stejsn
14. 11. 2016 13:32
"A čím jezdíte do práce vy?"
mastnou tyčí, protože Krnáčová mi znemožnila parkování :no: